نوشته شده توسط : atiemoeini

پرده آنتی باکتریال بیمارستانی

 انوع میکروب ها هستند که درصورت عدم رعایت موارد بهداشتی می توانند زمینه ساز بیماری های مختلفی باشند.

یکی از مواردی که در بیمارستان ها و در بخش های متفاوت کاربرد زیادی جهت جلوگیری از انتقال باکتری ها و میکروب ها دارد، پرده های آنتی باکتریال بیمارستانی هستند.

این پرده ها در محیط های درمانگاهی، بیمارستان ها و همچنین دیگر مراکز خدمات درمانی کاربرد دارند.

 

ویژگی های پرده های آنتی باکتریال بیمارستانی

از جمله ویژگی هایی که پرده آنتی باکتریال بیمارستانی دارد شامل موارد زیر است :

 

جنس این پرده ها غالبا ازنوع پلی استر هستند و در رنگ های روشن عرضه می شوند.

این پرده ها از جنس نانو وآنتی باکتریال هستند.

حتی پس از بارها شسشتو ، ویژگی های خود را حفظ می کنند.

پرده آنتی باکتریال بیمارستانی دارای خواص ضد لک، ضد خون ، ضد آب و ضد بتادین هستند.

این پرده ها شامل دوقسمت هستند. یک قسمت در بالا که از جنس تور یا پارچه است که برای عبور هوا و نور و اکسیژن تعبیه شده است . قسمت پایینی که قسمت آنتی باکتریال است. خاصیت آنتی باکتریال یعنی از انتقال باکتری جلوگیری می کنند.

این پرده ها علاوه بر زیبایی ، خاصیت انعطاف پذیری نیز دارند که به دلیل جنس مرغوب آن،به راحتی جابجا می شوند.

این نوع از پرده ها فاقد قلاب و حلقه بوده و پانچی هستند.

ریل یا میله ی مخصوص که الکتروستاتیک است از قسمت بالای پرده رد می شود. به همین دلیل استحکام بالایی دارد.

گرد وغبار را به خود جذب نمی کند.

نصب این پرده ها به دیوار یا حتی سقف نیز امکان پذیر است.

می توانید این پرده ها را به گونه ای تنظیم کنید که دورتادور تخت بیمار را فراگیرد.

همچنین عمر مفید پرده آنتی باکتریال بیمارستانی به دلیل کیفیت آنها بسیار زیاد است.

رنگ های متنوع و شاداب کمک به روحیه‌ی افراد میکنند

به علت محیط کسالت بار و مغشوش بیمارستان در پرده بیمارستانی اغلب باید از رنگ‌های شاد و ملایم استفاده شود تا روحیه‌ ی بیماران و به خصوص کارکنان روحیه‌ ای شاداب باشد.

این روحیه به آن‌ها کمک میکند تا محیطی مناسب را برای بیماران نیز به ارمغان بیاورند.

به این نکته هم توجه داشته باشید که تنوع این محصول بسیار بالاست و در هر بخش میتوان از یک طرح بخصوصی استفاده نمود.

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

پرده مخمل یکی از انواع پرکاربرد پرده های پارچه ای است که همانند مبلمان، کوسن و… نقش مهمی در دکوراسیون داخلی منزل ما ایفا می کند. ما در این قسمت توضیحاتی در مورد پارچه مخمل ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

معرفی پرده مخمل

مخمل نوعی پارچه پرکاربرد است  که از ابریشم پنبه و کتان بافته می‌شود. پارچه های مخمل معمولا دارای عرض های 150 و 300 سانتی‌ متری است. این محصول جهت دوخت لباس، کوسن، روکش مبلمان، روتختی و بخصوص پرده استفاده می‌شود و از قدیم جزو پارچه های لوکس و اشرافی محسوب می‌شده است.

مزایای این محصول زیبا

بافت نرم و لطیف این محصول آن را تبدیل به یک انتخاب مناسب برای انواع دکوراسیون های لوکس و زیبا کرده است.

پارچه مخمل حتی به میزان کم می تواند به هر فضایی زیبایی ببخشد.

از پرده مخمل می توان به عنوان مکمل در کنار دیگر پرده های پارچه ای نظیر کتان ، حریر ، تور ، ساتن و … استفاده کرد.

این محصول دارای تنوع زیادی از نظر رنگ است ، به همین دلیل انتخابی خوب برای سخت پسندها است.

مخمل جزو پرفروش ترین پرده هایی پارچه ای ، مناسب برای پذیرایی ، اتاق خواب و… است.

اگر شما در اتاق خوابتان با نور زیاد رابطه خوبی ندارید، پرده مخمل می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

این محصول علاوه بر مکان های مسکونی در سایر مکان ها نظیر تالارها استفاده می شود.

معایب پرده مخمل

یکی از مشکلات پرده مخمل این است که با گرد و غبار رابطه خوبی ندارد و ذرات ریز داخل هوا را به خود جذب می‌کند. اما نگران نباشید چون می‌توان آن را به راحتی با جاروبرقی تمیز کرد و گرد و غبارش را از بین برد.

شستن پرده های مخمل و از بین بردن لکه های آن کار آسانی نیست و نباید آن را داخل ماشین لباسشویی انداخت. لکه هایی که روی آن است را باید به آرامی و با دست از بین برد. ابتدا باید یک پارچه را با مواد شوینده آغشته کنید و آن را به آرامی روی پارچه در جهت الیاف آن بکشید.

معایب پرده مخمل نسبت به مزایای آن کم است و به همین دلیل مانعی برای استفاده از آن ها ایجاد نمی کند.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

مزایای پرده حریر

اگر بخواهید بدانید چرا از پرده حریر استفاده کنید باید بیشتر با مزایای آن آشنا شوید:

 

بهره مندی از نور طبیعی

هیچ شکی در این نکته وجود ندارد که نور خورشید ما را شاداب تر می کند. برخی از افراد تمایل دارند در عین حال که پوششی به روی پنجره خانه قرار داده اند، همچنان از نور خورشید نیز لذت ببرند و با این نور طبیعی خانه را روشن کنند.

یکی از مزایای پرده حریر بافت نازک و شفاف آن است که اجازه عبور نور را می دهد. بنابراین در حالیکه پرده اتاق هنوز بسته است می توانید نور نیز داشته باشید.

روشن شدن فضای خانه می تواند در مصرف برق نیز صرفه جویی کند چرا که با وجود نور طبیعی نیازی به روشن کردن چراغ ها در طول روز نخواهید داشت.

قیمت اقتصادی

پرده های حریر با توجه به جنس لطیف و وزن سبکی که دارند قیمت اقتصادی تری به نسبت پرده های سنگین و لوکس تر نظیر پرده مخمل دارند.

این می تواند یکی از مهم ترین مزایای پرده حریر به شمار برود بخصوص اگر برای خرید پرده بودجه متوسطی دارید، انتخاب پرده حریر ساده می تواند به راحتی شما را برای داشتن یک دکوراسیون شیک و جذاب آماده کند.

بخصوص برای پنجره های کوچک، پرده حریر انتخاب بهتری خواهد بود چرا که پرده های بزرگتر نیاز به فضای بیشتری برای نمایان کردن خود خواهند داشت.

سازگار با دکوراسیون های مختلف

از آنجایی که یک کاربرد پرده حریر بعنوان لایه زیرین سایر پرده ها است، به راحتی می توان آن را در هر سبک دکوراسیونی جا داد. چه بخواهید یک دکوراسیون ساده داشته باشید که فقط از پرده حریر تشکیل شده چه یک دکوراسیون مجلل با پرده مخمل، در هر حال می توانید از این مزایای پرده حریر بهره مند شوید.

تنوع در طرح و رنگ

اگرچه بیشتر پرده های حریر در رنگ سفید و طرحی ساده دیده می شوند اما این بدین معنا نیست که این مدل پرده طرح و رنگ دیگری ندارد. با وجود انواع پرده مدرن امروزی، پیدا کردن پرده حریر در رنگ و طرح دلخواه کار دشواری نخواهد بود.

افزایش حس آرامش

لطافت و نرمی پرده حریر حسی آرامش بخش در خانه ایجاد می کند. بخصوص اگر دوست دارید حس طبیعت را در خانه خود وارد کنید، سبکی این پرده و حرکت آن حین وزش باد می تواند این احساس را در خانه شما ایجاد کند.

 

معایب پرده حریر

برخی از معایب پرده حریر شامل موارد زیر می شود:

حریم خصوصی

یکی از مهم ترین معایب پرده حریر که ممکن است برای بسیاری یک نقطه منفی تلقی شود، نازک بودن و شفافیت آن است که در عین حال که اجازه ورود نور طبیعی به داخل خانه را می دهد، پوششی نیست که بتواند حریم خصوصی خانه را به طور کامل حفظ کند.

بخصوص در طول شب و با تاریکی هوا این شفافیت بیشتر به چشم آمده و فضای داخل خانه بیشتر نمایان می شود. هرچند برای رفع این مشکل نیز راهکاری وجود دارد که مستلزم هزینه بیشتر است.

یکی از کارهایی که می توان برای برطرف کردن این مشکل انجام داد همانطور که پیش تر اشاره شد استفاده از پرده حریر بعنوان لایه زیرین پرده های ضخیم تر است. پرده حریر را می توانید زیر پرده بلک اوت نصب کنید تا هم در هر زمان که خواستید خانه را کاملا تاریک کنید هم در صورت لزوم از نور طبیعی به میزان کافی بهره مند شوید.

اگر این راهکار برایتان پرهزینه بود می توانید از انواع شید زیر پرده حریر استفاده کنید. شیدها نیز می توانند حریم خصوصی خانه را حفظ کرده و در عین حال هر زمان که لازم بود نور طبیعی را به داخل خانه وارد کنند و در عین حال شما از زیبایی و ظرافت پرده حریر نیز لذت ببرید.

عدم کنترل دما

پرده حریر طوری طراحی نشده است که بتواند دما را به اندازه انواع پرده بلک اوت یا مخمل کنترل کند. این بدین معناست که ممکن است در روزهای سرد سال مقداری از انرژی داخل خانه هدر رفته و فضای خانه در اغلب مواقع همچنان سرد باشد.هرچند این مشکل نیز با انتخاب یک لایه ضخیم تر روی پرده حریر قابل حل است اما اگر بخواهید پرده حریر را به تنهایی استفاده کنید با این مساله مواجه خواهید بود.

رنگ پریدگی اجسام

نور خورشید اشعه های مختلفی دارد که آثار مختلفی از خود به جای می گذارند. وقتی نور خورشید به طور مستقیم به روی اجسام بتابد به مرور زمان به آن ها آسیب زده و موجب رنگ پریدگی آن ها می شود. همان اندازه که وارد شدن نور طبیعی خورشید یک مزیت محسوب می شود، می تواند یکی از معایب پرده حریر نیز به شمار بیاید.

مگر اینکه در نزدیکی پنجره چیزی قرار ندهید یا مطمئن شوید در دکوراسیون خانه شما مبلمان زیر نور قرار نمی گیرند. این مساله در مناطقی که شدت نور خورشید بیشتر است به مساله مهم تری تبدیل می شود.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

پرده ورتیلاین چیست؟

امروزه پرده ورتیلاین یکی از جدیدترین انواع پرده ها می باشد . پرده ورتیلاین (Vertiline) یا زبرا عمودی، همان پرده‌ حریر با مکانیزم جدید، مدرن و بسیار کاربردی است. جنس پارچه پرده ورتیلاین از پلی استر است.

کیفیت و تراکم بافت در این نوع از پرده‌ ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. و این دو مورد از عواملی است که بر هزینه این محصول موثر است و توصیه می شود در زمان خرید و مقایسه حتما به آن ها دقت نمایید. پرده ورتیلاین به آستر و زیر پرده نیازی نداشته و به آسانی قابلیت سایه و روشن شدن را دارد.

قابلیت شست و شو از دیگر مزیت های پرده ورتیلاین بوده است. پرده ورتیلاین با توجه به رنگ بندی متنوع و بی نظیری که تقریباً حدود ۳۳ رنگ که دارد، نقش برجسته‌ ای را در طراحی داخلی ساختمان ایفا می کند. پس بنابراین با ترکیب رنگ اسلاید های آن با دکوراسیون منزل و مبلمان، می توان فضای داخل خانه را شیک تر و لوکس تر نمود.

خصوصیات پرده ورتیکال ( ورتیلاین )

شکل پرده ورتیلاین از قرار گرفتن پنل های منظم در کنار هم که حالت جداگانه ای دارند، تشکیل شده است که برای تنظیم میزان نور، به صورت دستی و یا برقی هدایت می شوند. می توانید برای باز و بسته کردن پرده از هر یک از پنل ها که بخواهید، به صورت دلخواه استفاده نمایید. نام گذاری این پرده به زبرای عمودی به دلیل ساختار حرکتی این پرده می باشد.

همانطور که در پرده های زبرا دیده می شود، صفحات و برش های مستطیلی تشکیل دهنده پرده که از یک لایه تور و یک لایه پارچه ساخته شده اند، می چرخند تا در حالت های مختلف قرار گرفته و نور ورودی را کنترل کنند.

پرده ورتیلاین یا ورتیکال همانند پرده های زبرا از نوار های باریک پارچه درست شده اند. ولی با این تفاوت که حالت عمودی داشته و پنل ها به حالت نیم حلقه های استوانه ای در کنار یکدیگر بر روی چوب پرده و یا ریل مخصوص پرده قرار گرفته و تنظیم می شوند.

این ریل ها می توانند در جهات مختلف چرخش داشته و ضخامت های متفاوت و میزان نوردهی گوناگونی را برای پرده ایجاد نمایند. این برش ها از یکدیگر جدا بوده و در جهات و زوایای مختلفی قرار می گیرند. هر یک از این زوایا کارایی خاص خود را داشته و حالت های ویژه ای را در پرده به جهت عبور نور و میزان دید در فضا، برای مصارف خاص ایجاد خواهند نمود.

مزایای پرده ورتیلاین

یکی از بهترین مزیت های پرده ورتیلاین شست و شوی آسان آن است.

اغلب پرده ها در هنگام شست و شو آسیب می بینند از جمله نخ کش شدن پرده. ولی این نوع پرده مقاومت خوبی دارد و با رعایت نکات اصولی می توانید آلودگی های روی پرده را پاک کنید.

از دیگر ویژگی های این پرده کنترل کردن نور در مکان های مسکونی یا مجتمع های تجاری است. با استفاده از زنجیری که در یک سر از پرده کار گذاشته شده می توان میزان حجم نور ورودی رو کاهش و افزایش داده و سختی هایی مانند کنار زدن کامل پرده و… را نخواهید داشت.

این پرده به دوخت نیازی نداشته و دسترسی شما به پنجره و یا پشت پرده رو بسیار راحت تر می کند. بدین ترتیب یکی از محل هایی که برای این پرده مناسب بوده است در ورودی بالکن و یا پاسیوی منزل است.

شما عزیران میتوانید برای خرید پرده و سفارش دوخت پرده به سایت مصطفی عامری مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

نکات مهم در انتخاب پرده مناسب

انتخاب جنس پرده

جنس پرده را با توجه به دکوراسیون مورد نظر و میزان تاریکی و روشنایی خانه انتخاب کنید. نمونه های ضخیم مانع از ورود نور به داخل منزل می شوند و فضا را تاریک نشان می دهند اما پرده های حریر علاوه بر زیبایی بی نظیری که دارند فضای خانه را روشن تر نشان می دهند. گاهی اوقات این المان برای محدود کردن دید از بیرون منزل مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین باید پرده چند لایه و یا ضخیم برای این منظور به کار برده شود.

انتخاب رنگ پرده

انتخاب رنگ پرده سلیقه ایست اما بهتر است با دکوراسیون داخلی هارمونی داشته باشد. از المان هایی مانند مبلمان، دیوارپوش، کفپوش، فرش و… برای انتخاب رنگ آن الهام بگیرید و یا حتی از المان های جزئی مانند کوسن استفاده نمایید. مثلا اگر کوسن مبلمان شما ترکیبی از سایه روشن رنگ سبز است می توانید پرده خود را به رنگ سبز با طیف دلخواه انتخاب کنید.

انتخاب مدل مناسب

مدل پرده باید بر اساس نوع سبک دکوراسیون داخلی طراحی شود. اگر دکوراسیون خانه شما به سبک کلاسیک است از نمونه های والان دار استفاده نمائید و اگر از سبک مدرن پیروی می کنید، انواع ساده و تک رنگ بهترین گزینه محسوب می شوند.

طرح پارچه

انتخاب طرح و بافت پرده ارتباط مستقیمی با دکوراسیون داخلی دارد. با توجه به رنگ المان های موجود در دکوراسیون می توانید رنگ آن را انتخاب کرده و طرح مناسبی که با آن زمینه رنگ در بازار موجود است را خریداری و با دکوراسیون خانه خود ست کنید.

اندازه پرده

طول و عرض پرده در نمای کلی آن تاثیر بسیاری دارد. قبل از نصب آن باید مشخص کنید تا چه اندازه می خواهید با کف اتاق فاصله داشته باشد و عرض آن نیز تا چه اندازه باشد. اگر عرض پرده به اندازه 5 سانتی متر از هر طرف بیشتر از عرض پنجره باشد بسیار زیباتر و شکیل تر به نظر می آید.

برای مشاوره و راهنمایی بیشتر میتوانید به پرده سرا مصطفی عامری مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

پرده پانچ چیست؟

پانچ یکی از جدیدترین و به روزترین نوع پرده است که امروزه در بخشهای مختلف خانه بسیار پرکاربرد و مورد استفاده قرار میگیرد، این مدل از پرده از آن دسته از پرده های است که همه ای افراد آنرا به خوبی نمی شناسند، و در مورد ویژگی و مزایای آن نمیدانند، در ادامه مطلب پرده پانچ چیست، میخواهیم از مزایای این پرده مدرن و شیک برای شما همراهان عزیز اطلاعاتی را ارائه دهیم.

 

مزایای پرده پانچ چیست؟

یکی از مزایا و ویژگی های پرده پانچ این است که این مدل پرده را به راحتی می توان در انواع مختلف پارچه که مخصوص پرده می باشد، و در جنس های متنوع دوخت، یکی دیگر از ویژگی های پرده پانچ این است که، در انتخاب رنگ این مدل از پرده محدودیت وجود ندارد و هر رنگی را میتوان انتخاب کرد، از مزایای مهم این پرده موضوع ست کردن است، از آنجای که این پرده جنس های گوناگونی دارد میتوان آنرا با رو تختی و یا کوسن مبل و… ست کرد تا باعث زیبایی بیشتر منزلتان شود. این پرده جزء جدیدترین و مدرنترین پرده های حال حاضر در سراسر جهان است.

پرده پانچ چیست و دوخت آن چگونه است؟

اما اکنون باید در مورد عنوان پرده پانچ چیست و دوخت آن چگونه است نیز مواردی را متذکر شویم، پرده پانچ در کنار زیبایی، مدرن و شیک بودنش بسیار راحت دوخته میشود و هر خیاطی میتواند از پس دوخت این مدل پرده بر بیاید، همانگونه که در اطراف خود دیده اید دوخت این پرده به این گونه است که،در قسمت بالای پرده سوراخ های برای جای حلقه پرده و رد شدن چوب پرده ایجاد میکنند، و دور تا دور پرده را به اندازه چند سانت میدوزند، دوخت پرده پانچ به همین آسانی صورت میگیرد، اما فقط یک نکته مهم وجود دارد که باید در مطلب پرده پانچ چیست با آن اشاره کنیم و این است که در ایجاد سوراخ حلقه ها دقت کنید که فاصله ای بین حلقه ها یکی باشد و متغییر نباشد زیرا اگر یکسان نباشد پرده فرم خود را از دست خواهد داد.

جنس پرده پانچ چیست؟

اگرچه دوخت این پرده به یک شکل انجام می شود و سبک این پرده در عین سادگی، زیبا و مدرن است اما افراد در انتخاب جنس و رنگ آزاد هستند و میتوانند هر جنس از پارچه ای را که مد نظرشان است، حریر، کتان، مخمل و… را انتخاب کنند، میتوانند پارچه ای را انتخاب کنند که طراحی شده است و یا تصویری را بر روی پرده چاپ کنند، پس همانطور که در مطلب پرده پانچ چیست به آن اشاره کردیم این پرده دست شما را در انتخاب جنس و طرح کاملا باز گذاشته است تا بهترین و زیباترین پارچه را انتخاب کنید و از داشتن یک پرده ای زیبا در منزل خود در قسمت پذیرایی و یا اتاق خواب نهایت لذت را ببرید. انتخاب جنس پرده بسیار مهم است و اگر نتوانیم در انتخاب جنس پرده پانچ دقت کافی را داشته باشیم و یا اطلاعاتی در مورد بهترین جنس برای این نوع از پرده ها اطلاعات کافی نداشته باشیم، امکان دارد که برخی فروشندگان فیک نسبت به این موضوع سو استفاده کرده و جنس بی کیفیتی را به  شما ارائه کنند.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

پرده چاپی چیست؟

پرده ی چاپی، در واقع یک نوع از پرده ساده و معمولی است که با کمک دستگاه هایی که امروزه ساخته شده اند و تکنولوژی های جدیدی که در صنعت چاپ وجود دارند، مانند چاپ سابلیمیشن و یا چاپ غیر مستقیم، بر روی پارچه های سفید و یا معمولی، تصاویری بر روی آن شکل می گیرد و پیاده سازی می شود.

تولید و ساخت پرده های چاپی مانند چاپ بنر صورت می گیرد و بعضی از شرکت ها که دارای دستگاه های چاپ بزرگ و چاپگرهای خاص و حرفه ای در این زمینه هستند، امکان چاپ چنین پرده هایی را هم در اختیار داشته و می توانند هر آنچه را که شما می خواهید بر روی پرده به تصویر بکشند.

در چاپ اینگونه پرده ها هیچگونه محدودیتی وجود نداشته و شما می توانید هر ترکیبی از طرح و رنگ را برای به تصویر کشیدن عکس مورد نظر خود بر روی پردهِ چاپی سفارش دهید، البته چنین امکانی فقط بوسیله علوم جدید و چاپ دیجیتال فراهم می گردد.

 

نوع تصاویر در پرده های چاپی

شما قادر خواهید بود تا هر تصویری را که در نظر دارید از طرح های کودکانه گرفته تا تصاویر مدرن و کلاسیک و یا حتی تصویری از خود و یا اعضاء خانواده را بر روی پرده ای که می خواهید، آن را پیاده سازی و چاپ کنید.

این تصویر می تواند تصویر فرزند دلبندتان باشد و یا تصویر یک شخصیت کارتونی که فرزند شما به آن علاقه دارد و شما آن را برای هر چه دلپذیرتر شدن اتاق کودک تان در نظر گرفته اید و یا اینکه تصویری از یک منظره زیبا باشد، که در اوج زیبایی شما را به عمق خیال و رویا می برد و به شما آرامشی وصف ناپذیر هدیه می دهد.

حتی بعضی از ادارات و شرکت ها هم برای تزئین اتاق ها و یا سالن های خود از پرده چاپی استفاده کرده و آرم و لوگو خود را بر روی پرده چاپ می کنند، تا بدین وسیله هم کار و هم شرکت خود را بیشتر معرفی کرده و با دیدن مکرر این تصویر، لوگو شرکت در ذهن افراد ماندگار شده و بطور غیر مستقیم تبلیغی برای آن ها و رونقی در جهت کسب و کارشان باشد.

چاپ تصاویر مورد نظر می تواند بر روی تعداد زیادی از انواع پارچه های ساده پرده ای اتفاق بیفتد، پارچه هایی مانند، مخمل، حریر، هازان، کتان، ساتن و انواع دیگری از پارچه های پرده ای که بر روی آن ها می توان الگوها و تصاویر شخصی و یا مناظر عمومی زیبایی را بوجود آورد.

 



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

معرفی پارچه کتان

پرده کتان که به پرده لینن هم مشهور است، یکی از پرطرفدارترین آیتم های دکوراسیون داخلی محسوب می شود. دلیل محبوبیت این پرده دوام، قابلیت چاپ طرح، زیبایی و دوخت آن به سبک های مختلف است. قیمت پایین این پرده یکی دیگر از دلایل استفاده از آن است. کتان یکی از پارچه هایی است که بیشترین میزان استفاده را بین افراد دارد. شباهتی که در پارچه کتان و لینن است سبب می شود که افراد به اشتباه فکر کنند هر دو یکی است، اما در واقع این دو با هم متفاوتند.

پارچه کتان از الیاف گیاه پنبه تولید می شود و در ساخت آن از هیچ ماده غیر طبیعی استفاده نمی شود. اما پارچه لینن از الیاف گیاهی به نام فلکس که به فارسی کتان نامیده می شود تولید می شود. یعنی زمانی که می گوییم پارچه ای از جنس کتان، یعنی پارچه ای که با گیاه کتان بافته می شود که همان لینن است، اما وقتی می گوییم پارچه کتان، منظور همان پارچه ای است که از پنبه تولید می شود. مانند: پارچه کرباس، چیت، چلوار و … .

مراحل تولید پارچه کتان:

اولین مرحله پس از برداشت پنبه، جدا کردن برگ های گیاه از الیاف پنبه است. سپس توسط ماشین مواد آلوده را از کتان پاک کرده و آن را به شکل توپ درمی آورند. مرحله بعدی جداسازی دانه های پنبه و ارسال پنبه خام به کارخانه های نساجی پارچه است. پنبه در کارخانه به شکل رشته های نخ درآمده و پس از آن رشته ها به هم تابیده و به نخ تبدیل می شوند که مقاومت بیشتری نیز دارد.

حال به وسیله رنگ های شیمیایی و طبیعی نخ ها را رنگ کرده و برای دوخت آماده می کنند. در مرحله آخر نخ های رنگ شده به شکل های مختلف دوخته شده و انواع پارچه های کتان تولید می شود. از پارچه کتان هم در تولید لباس و هم برای تهیه پرده استفاده می کنند.

 

ویژگی پارچه کتان:

کتان که یکی از ظریف ترین و زیباترین پارچه ها است، در دوخت پرده، انواع لباس، رومیزی و … استفاده می شود. این پارچه ویژگی های بسیاری دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

1 بسیار نرم است و با شستشوی بیشتر لطیف تر می شود.

2 از فیبر بسیار مقاوم بافته می شود.

3 دارای استحکام زیادی است.

4 به دلیل استفاده از الیاف طبیعی هیچگونه حساسیتی ایجاد نمی کنند.

5 قدرت رنگ پذیری بالایی دارند و به آسانی رنگ های غلیظ را جذب می کنند.

6 دارای ظاهر لوکس و گران قیمتی است.

7 هوا به راحتی از آن عبور کرده و به همین دلیل استفاده از آن حس احساس خوبی به وجود می آورد.

کاربرد پرده کتان

از این پرده در فضاهای مختلف خانه می توان استفاده کرد. به دلیل ظاهر لوکس و گران قیمتی که دارد می توان از آن در سالن پذیرایی استفاده کرد. خیلی وقت ها در اتاق خواب و آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اینکه می توان از پارچه کتان در تهیه رومیزی و روکش صندلی استفاده کرد به راحتی با پرده آشپزخانه ست می شود.

برای خرید انواع پرده کتان میتوانید به پرده سرا مصطفی عامری نیز مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

تور و حریر پارچه هایی هستند که می توانند نور خوب را از خود عبور دهند. اما نکته‌ی حائز اهمیت تمیز نگه داشتن آن‌ها است زیرا اغلب افراد رنگ روشنی از این جنس پرده انتخاب می‌کنند که شستن آن بحثی جدا است. در این صفحه به نحوه شستن پرده توری و حریر می‌پردازیم .

نکاتی درباره شستشوی پرده تور و حریر

پارچه‌های تور و حریر هر دو حساس هستند پس برای شستن آن‌ها باید ملاحظاتی را در نظر گرفت. این پارچه‌ها بافت ریزی دارند و در اثر کشیدگی و یا تماس زیاد با مواد شوینده ممکن است حالت اصلی خود را از دست بدهند، تغییر رنگ دهند و یا حتی پاره شوند. به همین دلیل پیش از اقدام به شستشو به موارد زیر دقت کنید.

 

1... از آن‌جایی که پرده‌ها معمولا به رنگ روشن انتخاب می‌شوند،‌ زودتر هم کثیفی را نشان داده و چرک می‌شوند. به همین دلیل باید در بازه‌های زمانی مشخصی شسته شوند زیرا اگر این کثیفی روی آن‌ها باقی بماند ممکن است با هر تعداد بار شستشو باز هم چرک بمانند.

2... نکته دیگر که باز هم مربوط به جنس حساس این پارچه‌هاست، انتخاب نوع شوینده مناسب است. برای اینکه از تغییر رنگ یا حالت پارچه جلوگیری کنید ابتدا شوینده مورد نظرتان روی بخش کوچکی از پرده که در دید هم نیست تست کنید. اگر پارچه تور یا حریر پس از خشک شدن مشکلی نداشت می‌توانید کل پرده را با آن بشویید.

3... پس از باز کردن پرده جهت شستشو، قاب پنجره و شیشه‌ها را پاک کنید تا مجدد باعث کثیفی پرده نشوند.

4... تمیزی چوب پرده و حلقه‌های مورد نیاز برای آویزان کردن آن بسیار مهم است. برای مثال اگر حلقه‌ها زنگ زده باشند به پرده رنگ قرمزی یا قهواه‌ای پس می‌دهند که ظاهر نازیبایی دارد.

شستن پرده حریر و تور با دست

1 - پرده‌ به دلیل اینکه پوششی برای پنجره‌ها است مقدار زیادی غبار و کثیفی جذب می‌کنند. به همین دلیل بهتر است قبل از شروع عملیات شستشو آن را داخل تشتی از آب ولرم و یا سرد قرار دهیم و پس از مدتی کاملا آب آن را دور بریزیم. حال از این مرحله تازه کار ما شروع شده است.

2  - شوینده مناسب پارچه را انتخاب کنید و به آرامی آن را بشویید. دقت داشته باشید که جنس این پارچه‌ها حساس است و نباید با ناخن به آن‌ها چنگ زد.

3 - پس از شستشو هرگز پرده را به شدت نچلانید زیرا امکان پارگی آن وجود دارد و بدتر از آن بسیار چروک میشود.

4 - در نهایت هر دو پارچه تور و حریر را بهتر است تا خیس هستند آویزان کنید تا هم کمتر آسیب ببینند و هم چروک نشوند. در صورتی که تمایل دارید پرده را اتو کنید، آن را پشت و رو کنید و تا کمی نم دارد کار اتوکشی را با درجه حرارت پایین آغاز کنید.

نکته : برای گرفتن نتیجه بهتر در شستشوی پرده حریر می‌توانید به غیر از پودر شستشو از نمک داخل آب خیسانده شده پرده، سرکه و جوش شیرین و یا مواد سفید کننده، با احتیاط و تست استفاده کنید.

شستن پرده توری و حریر با ماشین لباسشویی

1 - از همین ابتدا بگوییم که اگر پرده شما حساس است و یا چندین سال است که پشت پنجره آفتاب خورده، احتمال پارگی و خراب شدن آن در ماشین وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود اگر به جنس پرده شک دارید آن را با دست بشویید و یا این کار را به خشکشویی واگذار کنید.

2 - بعد از اینکه تصمیم به شستن با ماشین گرفتید بدانید که احتمالا در آخر کار پرده‌ای چروک تحویل می‌گیرید. پیشنهاد ما برای مقابله با آن این مشکل این است که از پودر صابون استفاده کنید.

3 - بعضی افراد فکر می‌کنند پرده را باید تکی در ماشین انداخت. اما شما می توانید لباس‌های هم‌رنگ دیگرتان را هم با پرده بشویید. با این کار نه تنها در مصرف آب و برق صرفه‌جویی می‌کنید بلکه سطح اصطکاک آن با دیواره‌ها را هم کم می‌کنید و امکان پاره شدن پرده حین شستشو کاهش می‌یابد.

4 - حدالامکان از برنامه خشک کن ماشین استفاده نکنید.

نکات:

1 - در شستشوی پرده تور و یا حریر با ماشین بهتر است از نرم‌کننده استفاده کنید.

2 - تا زمانی که پرده کمی نم‌ دارد آن را نصب کنید و یا در جایی کاملا صاف پهن کنید تا کمتر چروک شود. میتوانید روی مبل‌ها پهن کنید! البته اگر پارچه مبل‌هایتان رنگ نمیدهد.

3 - در صورتی که پرده شما چروک شد می‌توانید از بخار شوی استفاده کنید.

4- استفاده از شوینده‌های قوی و به خصوص سفید کننده عمر پارچه را کم کرده و امکان پاره شدن آن را افزایش می‌دهد.

5 - برای اینکه پرده حالت آهار دار خود را حفظ کند می‌توانید پس از شستشو آن را درون آب و آب نشاسته از قبل خیس شده قرار دهید و سپس آویزان کنید.

6 - برای اینکه پرده حریر یا توری ظاهر تمیزی داشته باشد و غبار رویش از بین برود هرازگاهی و هنگام نظافت منزل روی آن را هم جارو بکشید.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

پرده زبرا از دو قسمت تور و پارچه تشكيل شده و بدليل قرار گرفتن در مسير پنجره و جريان هوا بيشترين گرد و خاک را به خود جذب كرده و اگر مدت زمان طولانی تميز و يا شستشو نشود ،پرده به مرور چرک تاب شده و ممكن است نياز به تعويض كلی پيدا كند.

ترجيحا پرده ها را هر شش ماه يكبار شستشو دهيد.

روش های شستشوی پرده زبرا

روش اول شستشوی پرده ،به كمک دستگاه بخارشوی است كه ممكن است همه افراد دسترسی به دستگاه بخارشوی نداشته باشند و نكته بعدي اينكه به كمک اين روش تميزی كامل حاصل نشده و اين يک روش تميز شدن كامل نيست اما پرده را بدون نياز به باز كردن از جای خود ميتوان در حالت  باز شده تميز كرد و يكی از ساده ترين روش های تميز كاری پرده زبرا است.

يک روش ساده نيز وجود دارد كه نياز به ابزار خاصی نداشته و تنها با يک اسفنج نرم و مواد شوينده ميتوانيد پرده را كف مالی كرده و در جای خود تميز كنيد.

در اين روش به دليل خارج نشدن كف و آب ، تميزی سطحي صورت گرفته و براي اينكه كف و آب از پارچه عبور كند بهتر است در اين روش طوری تميز كنيد كه آب و كف ،در پارچه باقی نمانده و كثيفی و گرد و خاک حتما از پرده خارج شود.

روش بعدی شستشوی پرده زبرا استفاده از خدمات خشک شويی است كه در اين روش پرده پس از باز كردن از بست فلزی و خارج كردن پارچه ، با استفاده از مواد مخصوص و بدون استفاده از آب تميز می شود و اين نوع خدمات و خشک شويی پرده زبرا فقط توسط مراكز خاصی انجام ميشود .

اين روش بدليل پايين بودن كيفيت شستشو خیلی توصيه نمی شود.

روش چهارم ، شستشوی كامل پرده با آب و مواد شوينده است كه در ابتدا براي شستشوی  پرده زبرا بايد پرده را از جاي بست های خود خارج كنيد .

بست های پرده زبرا يا پيچی هستند و يا فنری و پس از پايين آوردن پرده پيچ های يک طرف را باز كرده و پارچه را از جای خود به صورت كشويی خارج كنيد وبه كمک يک اسفنج نرم  و مواد شوينده معمولی( ترجیحا بدون آنزیم و غیر اسیدی )  پارچه را روی يک سطح صاف شستشو دهيد سپس با فشار آب کم پرده را آبکشی کرده و بعد از خارج شدن آب آن و قبل از خشک شدن كامل ،آن را در جای خود قرار داده و پرده شسته شده را باز كنيد تا به همان شكل خشک شود.

معايب و مزاياي شستشوي كامل پرده زبرا

در اين روش احتمال آسيب رسيدن به پارچه زياد است.در حين شستشوی پرده زبرا نبايد پارچه چروكيده شود و يا روی هم مانده و خشک شود. ممكن است، پارچه حالت قبلی خود را از دست بدهد.( به دليل شستشوی نامناسب)

باز كردن كامل پرده زبرا ، مقداری تخصصی بوده و از عهده بعضی از افراد خارج است و براي خارج كردن پارچه احتمال پاره شدن آن زياد است و اين كار بايد با دقت كافی انجام شود.

مزيت شستشوی كامل پرده زبرا در تميزی كامل آن است و در مكان هایی كه نياز به پاكيزگی دوره ای و كامل هست بهترين مورد هست.

موارد احتياط  هنگام شستشوي پرده

اگر در پرده های شما چسب بكار رفته و يا احتمال پوسيدگي در پارچه وجود داشته باشد، بهترين روش تميز كاری ونظافت پرده، روش خشک شويی است و يا در صورت ارسال پرده و  اين نوع خدمات به شركت ها حتما اين موضوع را با آنها مطرح كنيد تا با احتياط بيشتری پارچه را باز كرده و شستشو دهند.

بيشترين آسيب ديدگی پرده ها در هنگام نظافت و باز كردن و بستن پرده ، به خصوص در فصل پايان سال و يا رنگ كردن ديوارها اتفاق می افتد ،پس حتما در هنگام باز و بسته كردن پرده با احتياط اين كار را انجام دهيد.

برای مشاوره در زمینه خرید یا فروش پرده میتوانید به سایت مصطفی عامری مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

مدل پرده حریر

مدل پرده حریر به نسبت سایر پارچه ها دارای ضخامت نسبتا کمی بوده و در انتقال نور خورشید به داخل خانه کمک بسیاری به شما می کند. مدل پرده حریر به دلیل لطافت و نازکی خود در زمره پرده های شفاف قرار می گیرد؛ به همین دلیل اگر نور کمی وارد خانه تان می شود می توانید با استفاده از مدل پرده حریر به هدف خود برسیدو نور آفتاب را در بهترین حالت خود به خانه خود مهمان کنید.

پرده حریر دارای انواع مختلفی است که هر کدام به نسبت نازکی و ضخامتشان برای محیط های مختلف با شرایط متفاوت مناسب خواهند بود. پرده حریر شیشه ای و نازک معمولا به عنوان مکمل های تزئینی و یا لایه های دوم پرده مورد استفاده قرار می گیرند، ولی اگر شما به دنبال پرده اصلی خانه هستید می توانید از نمونه های مدل پرده حریر با ضخامت کمی بیشتر استفاده نمایید. باید این را بگوییم که در انتخاب مدل پرده حریر نازک بهتر است آنها را در محیط هایی که اشراف کمی به اطراف دارند استفاده نمایید.

مزایای مدل پرده حریر

پارچه حریر دارای ویژگی های مخصوص به خودش است که همین ویژگی ها باعث تمایز این مدل پارچه با سایر پارچه ها می شود. پرده حریر با وجود تمام لطافتی که دارد می تواند با درخشندگی خود، زیبایی دکوراسیون منزل شما را به خوبی تامین کند. یکی دیگر از مهم ترین مزایای پرده حریر عبور راحت نور به داخل خانه است. اگر در دکوراسیون منزل خود از مدل پرده حریر استفاده کنید قطعا در روشنایی منزل خود دچار هیچ مشکلی نخواهید شد.

پرده حریر می تواند در لطافت و آرامش دکوراسیون منزل شما نقش بسزایی داشته باشد. معمولا توصیه می شود که از مدل پرده حریر برای دکوراسیون خانه کوچک استفاده کنید، چراکه باعث بزرگ تر دیدن شدن خانه می شود که دلیل آن هم درخشان تر شدن فضای خانه است.

معایب پرده حریر

یکی از معایب مدل پرده حریر، نازک بودن آن است که ممکن است همانطور که گفتیم برای خانه هایی که اشراف زیادی دارند خیلی مناسب نباشد. علاوه بر این مدل پرده حریر برای فصل سرما خیلی مناسب نیست، ولی با دولایه کرده آن می توانید با این مسئله هم مقابله نمایید.

مدل پرده حریر مناسب دکوراسیون منزل

پرده های حریر انواع و اقسام متفاوتی دارند که می توانند دست شما را در انتخاب باز بگذارند. شما می توانید در هنگام خرید پرده حریر دکوراسیون منزل را در نظر داشته و بر اساس آن به سراغ بهترین مدل پرده حریر بروید. پیشنهاد ما این است که برای دکوراسیون هایی که سادگی بیشتری دارند از مدل پرده حریر طرح دار و در دکوراسیون هایی با شلوغی بیشتر از مدل پرده حریر ساده استفاده نمایید.

شستشوی پرده حریر

یکی از بهترین روش های پاک کردن لکه هایی که بر روی پرده حریر می افتند، شستشوی آن با آب سرد و صابون است. اگر بر روی پرده حریرتان لکه چربی افتاد حتما آن را به سرعت تمیز کنید ولی اگر زمانی گذشت می توانید برای کم رنگ تر شدن آن لکه از کره مارگارین بر روی آن استفاده کرده و بعد آن را شستشو دهید.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

تاثیر پرده بر روی جلوه پذیرایی شما غیر قابل انکار است اما بهتر است قبل از خرید پرده یا هریک از وسایل دکوراسیون داخلی سبکی که به آن علاقه بیشتری دارید را پیدا کنید سپس با توجه به آن خانه خود را دکور کنید.

اولین نکته ای که برای خرید پرده پذیرایی باید به آن توجه کنید هماهنگی پرده با سبک خانه تان است به عنوان مثال در طراحی های مدرن به ندرت از پارچه های پر زرق و برق استفاده می شود و تمایل مردم بیشتر به سمت پارچه های ساده یا پرده های کرکره ای می رود، این در حالی است که پایه و اساس طراحی کلاسیک پارچه های براق با زمینه رنگی طلایی می باشد.

بهتر است قبل از خرید پرده راجع به جنس پارچه ها خوب تحقیق کنید تا با توجه به بودجه ای که برای خرید پرده پذیرایی در نظر گرفتید، بهترین انتخاب را داشته باشید. فقط به این نکته توجه کنید که پرده های کوتاه برای پذیرایی انتخاب هوشمندانه ای نیست حتی اگر پنجره شما قدی نیست می توانید برای یکدست کردن نور ورودی از زیر پرده ای استفاده کنید  و به سراغ پرده های بلند با عرض زیاد بروید؛ با این کار باعث بزرگ تر به نظر رسیدن سالن پذیرایی خود نیز می شوید.

اگر برای دکور کردن فضای پذیرایی خود به دنبال طرح های کلاسیک هستید؛ حتما پارچه های مخمل و ابریشمی موجود در بازار پرده جزء انتخاب های اول شما خواهند بود چون این پارچه ها از لحاظ جنس و جلوه مناسب ترین گزینه برای سبک های کلاسیک می باشند که شما می توانید با تهیه والان یا کتیبه باعث زیبایی دو چندان پذیرایی خود شوید. بهتر است در این مدل پرده ها یکی از پارچه ها ساده باشد تا پرده شما شیک تر به نظر برسد؛ همچنین ایجاد هماهنگی بین رنگ پرده و وسایل تان از نکات مهمی است که قبل از خرید باید به آن دقت کنید.

در طراحی های مدرنیته شما گزینه های بیشتری برای انتخاب دارید چون محدودیت رنگ در این طراحی ها کمتر تعریف شده؛ به همین دلیل دست شما در انتخاب رنگ باز تر است؛ برای ایجاد هماهنگی بین پرده و دکوراسیون منزلتان می توانید پرده را هم رنگ یکی از وسایل پذیرایی تان بخرید یا از تناژهای مختلف یک رنگ در قسمت های مختلف خانه استفاده کنید؛ در انتخاب رنگ به سایه ای که آن پرده در هنگام تابش نور خورشید در فضای داخلی خانه تان ایجاد می کند نیز دقت کنید تا بعد از نصب آن از رنگ محیط دلزده نشوید. در این سبک ها باید کمی جسور باشید تا بتوانید جلوه خاصی از پذیرایی خود بسازید به عنوان مثال یک نگاهی به پرده های کرکره ای بیاندازید، از مزایای این پرده ها می توان به تنظیم نور و شست و شوی آسان آن ها اشاره کرد، این نکته قابل ذکر است که رنگ و جنس کرکره ها با توجه به سلیقه شما نیز قابل تغییر است.

امروزه تنوع در طرح و رنگ پارچه ها به قدری زیاد شده که به راحتی نمی توان در این خصوص تصمیم گرفت به همین دلیل علاقه خود را در الویت قرار دهید سپس با توجه به آن دنبال طرح دلخواه تان باشید در غیر اینصورت تعدد رنگ و مدل انتخاب را برای شما سخت خواهند کرد. برای مثال اگر دوست دار طبیعت هستید می توانید از طرح هایی که الهام گرفته از طبیعت هستند، استفاده کنید و با گلدون های رنگی فضا را زیبا تر کنید؛ یا طرح دلخواه خود را روی پارچه چاپ کنید و از آن ها به عنوان کناره استفاده کنید.

یکی از فاکتور های تاثیر گذار در خرید پرده پذیرایی نقشه منزل شما می باشد. اگر عرض خانه تان کم است بهتر است از پرده های قدی بدون والان استفاده کنید تا با ایجاد خطای دید باعث بلند تر به نظر رسیدن ارتفاع سقف خانه شوید؛ همچنین در انتخاب رنگ و جنس پارچه بیشتر به سراغ پارچه های حریری با رنگ های روشن بروید تا خانه دلباز تری نسبت به متراژ واقعی خانه تان داشته باشید. در مقابل اگر متراژ خانه تان بالاست به راحتی می توانید از پارچه های ضخیم تر مانند مخمل و ابریشم استفاده کنید بدون اینکه نگران تاثیر جنس پارچه بر اندازه خانه خود باشید. این پارچه ها را نیز می توانید در طرح های دلخواه متناسب با دکوراسیون خود سفارش دهید که البته این کار شاید کمی برایتان هزینه بر باشد اما ظاهری منحصر به فرد به پذیرایی شما می بخشد.

براي مشاوره در زمينه خرید یا دوخت پرده ميتوانيد از سايت مصفی عامری استفاده کنيد .

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

نکات خرید پرده اداری

 

اصولی که برای خرید پرده اداری باید رعایت کنید بسیار متفاوت است از اصولی که برای خرید پرده خانه به آن توجه می کنید. از آنجا که فضای دفتر کار نسبتا رسمی است باید در انتخاب رنگ و مدل پرده محتاط عمل کنید و آن را متناسب با کسب و کار خود بخرید. یک مشتری در بدو ورود به دفتر کار شما به صورت ناخود آگاه شروع به آنالیز محیطی که شما برای کار خود انتخاب کرده اید و نحوه ی دکور کردن شما توجه می کند به همین دلیل برای اینکه در قدم اول بتوانید مشتری را به خود جذب کنید و دقت و ظرافت خود را به اون نشان دهید باید دفتر کاری زیبا و جذاب برای خود بسازید.

 

برای خرید پرده اداری باید به فاکتور هایی که در این خصوص جزء الویت اکثر مردم است توجه کنید تا بتوانید انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید  به عنوان مثال مدل پرده ای که انتخاب می کنید باید با محیط های رسمی و اداری همخوانی داشته باشد که می توان به انواع پرده های زبرا، شید و کرکره ای اشاره کرد؛ این پرده ها را می توانید در طرح، رنگ و سایز دلخواه خود و متناسب با دکوراسیون داخلی خود سفارش دهید.

یکی دیگر از مسائلی که در خرید پرده اداری مطرح است هزینه ای است که بابت آن پرداخت می کنید، برای صرفه جویی در هزینه ها بهتر است قبل از هرکاری مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس متناسب با بودجه ای که برای خرید پرده در نظر گرفتید به دنبال جنس و مدل پارچه ای که هماهنگ با فضای داخلی شما باشد بیافتید. به این نکته نیز توجه کنید که پارچه ای بخرید که مقاومت بیشتری در برابر آفتاب داشته باشد و طول عمر طولانی تری نسبت به سایر پارچه ها داشته باشد تا سال ها نیازی به تعویض نداشته باشد.

میزان نور ورودی از پنجره از عوامل مهمی است که در خرید پرده اداری باید به آن دقت کرد، به عنوان مثال اگر در ساعات مختلف روز میزان نور ورودی از پنجره متفاوت است بهتر است انتخاب خود را به پرده های شید یا کرکره ای محدود کنید، در این مدل پرده ها شما قابلیت تنظیم نور را دارید و می توانید هر زمان که خواستید آن را باز یا بسته کنید. در نسخه های مدرن این پرده ها از یک موتور کوچک برای جابجایی طول پرده استفاده می شود، این کار شاید کمی هزینه بر باشد اما دیگر نیازی به طناب های کنار پرده احتیاجی ندارید در نتیجه جلوه زیبا تری از پرده خود خواهید داشت.

یکی از ایده هایی که در محیط های اداری به شدت مورد توجه قرار گرفت ست کردن رنگ وسایل و تجهیراتی که در دفتر کارتان استفاده کرده اید با رنگ هایی که در برندتان کار شده است، به عنوان مثال می توانید پرده تان را هم رنگ پس زمینه لوگو شرکت تان بخرید و از گلدان های رو میزی کوچک متناسب با بقیه رنگ های موجود در لوگوی خود استفاده کنید، با این کار در ناخود آگاه مشتری های جدیدتان دقت و ظرافت خود را در کار ثابت کرده اید و حس اعتماد بیشتری در آن ها ایجاد می کنید.

بر اساس یک باور غلط اکثر کارفرمایان فکر می کنند برای رسمی تر به نظر رسیدن محیط کار خود بهتر است از رنگ های تیره و یکنواخت استفاده کنند اما امروزه با تحقیقاتی فراوانی که در خصوص تاثیر محیط کار بر بازدهی و خلاقیت کارکنان انجام شده به این نتیجه رسیده اند که هرچه رنگ وسایل و دکور محیط کار شاد تر باشد حس صمیمیت بیشتری در کارمندان به وجود می آید و بازدهی آنان به نسبت بیشتر می شود.

براي مشاوره در زمينه خرید یا فروش پرده ميتوانيد از سايت مصفي عامري استفاده کنيد .

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

انواع پرده حریر چه نام دارد؟

 

پرده حریر همانطور که از نامش پیداست از پارچه های حریر ساخته می شود و معمولا شکلی ساده و شیک دارد.

پارچه پرده های حریر نسبت به دیگر انواع پارچه های پرده ای از ضخامت کم تری برخوردار بوده و به راحتی نور خورشید را به داخل خانه هدایت می کند. پرده های حریر به دلیل جنس نازک و لطیفی که دارند در دسته پرده های شفاف قرار می گیرند.

اگر دوست دارید هم از زیبایی پرده در دکوراسیون داخلی خانه خود بهره ببرید و هم از نور خورشید استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم پرده های حریر را خریداری نمایید. این پرده ها با وجود ظریف و نازک بودن، شما و اشیاء داخلی خانه را تا حدودی از دید افراد خارج از خانه مصون می دارند.

انواع پرده حریر

پرده حریر ساده

پرده های حریر ساده معمولا بدون طرح و نقش و در ساده ترین نوع ممکن دوخته و به فروش می رسند. پرده های حریر ساده معمولا رنگی سفید دارند و برای هر نوع دکوری مناسب اند. البته می توانید با توجه به رنگ دکوراسیون داخلی خانه خود، رنگ های دیگر را نیز سفارش دهید.

پرده حریر شیشه ای

پرده حریر شیشه ای معمولا نازک بوده و به عنوان مکمل تزئینی و یا لایه دوم استفاده می شود. در صورتی که قصد استفاده از این نوع پرده حریر را دارید بهتر است از یک آستر در زیر آن استفاده کنید تا هم سبب محافظت حریر در برابر اشعه خورشید و پوسیدگی آن شود و هم جلوه پرده شما را بیشتر کند.

اگر قصد دارید از پرده های حریر شیشه ای به صورت تک لایه استفاده کنید، بهتر است برای پنجره هایی که در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارند و یا دارای شیشه ای مات هستند، استفاده نمایید.

پرده حریر ضخیم

اگر برای پنجره خود تنها از یک لایه پرده حریر می خواهید استفاده کنید، بهتر است حریرهای ضخیم را بدین منظور انتخاب نمایید، زیرا استفاده از یک لایه حریر نازک سبب می شود تا به راحتی در برابر نور خورشید آسیب ببینید و بپوسد. پرده های ضخیم حریر به خوبی خانه شما را از دید افراد خارجی مصون می دارد.

پرده حریر طرح دار یا دکوراتیو

از پرده های حریر دکوراتیو و طرح دار بیشتر برای پنجره های کوچک مانند پنجره های اتاق خواب و آشپزخانه استفاده می شود.

پرده حریر پانچ

در لبه بالایی این نوع پرده ها سوراخ های بزرگی وجود دارد که محلی برای رد شدن میله پرده می باشد.

قبلا از پرده حریر بیشتر در حمام ها استفاده می شد اما امروزه در اتاق خواب، آشپزخانه و حتی پذیرایی نیز از این مدل پرده استفاده می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

چگونگی شستن پرده مخمل در خانه

برای حفظ دوام و زیبایی پرده های مخمل بهتر است تا آن ها را حداقل هر شش ماه یکبار یا لااقل سالی یک بار بشویید، اما بخاطر داشته باشید که به دلیل نوع بافت، سنگینی و ضخامتی که این پرده ها دارند، شستن آن در خانه کمی سخت و دشوار است.

معمولاً تمامی پارچه های مخمل دارای برچسبی از کارخانه سازنده هستند که اطلاعاتی را در زمینه نحوه شست و شو و خشک کردن و یا اتو کردن آن ها در اختیار ما قرار خواهد داد.

این نکته را در رابطه با شست و شوی انواع پرده باید در نظر بگیرید، که در ابتدا و قبل از شستن، گرد و غبار موجود در روی پرده را پاک کنید و این کار را بهتر است به کمک جاروی برقی انجام دهید، پس  قدرت مکش جارو را در پایین ترین قسمت آن تنظیم کنید و تمامی گرد و خاک پرده را از روی آن بزدایید.

برطرف کردن لکه ها از پرده مخمل

پرده را از محل خود جدا کرده و گیره های آن را باز کنید، اگر لکه هایی را بر روی آن مشاهده می کنید، بهتر است تا اول لکه ها را از بین برده و سپس برای شستن کل پرده، اقدام نمائید.

لکه‌های کوچک روی پرده مخمل را با آب پاک کنید. برای این کار یک پارچه تمیز را با آب گرم مرطوب کنید و به آرامی ‌روی لکه بکشید. دقت کنید که برای تمیز کردن لکه، فشار زیادی وارد نکنید، زیرا ممکن است به پارچه مخمل آسیب برساند. همچنین پرده مخمل را زیادی مرطوب نکنید.

لکه‌های سرسخت را با مایع ظرفشویی تمیز کنید. برای این کار محلولی متشکل از مایع ظرفشویی و آب گرم درست کنید. یک پارچه تمیز را در محلول فرو برده و به آرامی ‌روی لکه بکشید.

پرزهای پرده های مخمل سایه روشن های زیبایی را بر روی این پرده ها ایجاد می کنند، از این رو برای حفظ و نگهداری آن ها و بافت پارچه در هنگام شستن پرده مخمل ، باید بسیار مراقب بوده و اصولی این کار را انجام دهیم.

 

روش شست و شوی پرده مخمل با دست

در شستن پرده ی مخمل با دست، باید تشت بزرگی را فراهم کنید تا پرده بطور آزادانه در آن قرار بگیرد تا همه جای آن بطور یکدست و یکنواخت شسته شده و به راحتی امکان شستن همه قسمت های پرده فراهم شود.

ابتدا درون تشت را از آب سرد پر کنید و بدون اینکه به آن محلول شوینده ای را اضافه کنید پرده را در آن قرار دهید، تا اگر گرد و خاک و کثیفی هنوز در آن وجود دارد، از بافت پارچه خارج شود.

سپس محلول ملایمی را که جهت شستن انتخاب کرده اید درون تشت بریزید و آن را در آب سرد فراوان کاملاً حل کنید، این کار سبب می شود تا پس از شستن و خشک شدن پرده، شوره های سفید ناشی از حل نشدن محلول شوینده، بر روی پرده دیده نشود.

حدود دو ساعت پرده را در این آب و محلول خیس کنید و سپس به تمام قسمت های پرده با دست فشار ملایمی را وارد کنید، دقت کنید که این فشار نباید تبدیل به چنگ زدن به پرده شود، چون در این صورت موقع شستن پرده مخمل به بافت آن ها آسیب وارد خواهد شد.

وقتی پرده شسته و تمیز شد، برای آبکشی کافیست تا چندین بار آب تشت را عوض کنید تا مواد شوینده به همراه کثیفی ها از درون پرده خارج شود.

برای خشک شدن پرده ها هم آن ها را کاملاً آویز کنید و یا اگر می توانید آن ها را در جای خود نصب کنید تا به خوبی خشک شوند.

پرزهای پرده های مخمل سایه روشن های زیبایی را بر روی این پرده ها ایجاد می کنند، از این رو برای حفظ و نگهداری آن ها و بافت پارچه در هنگام شستن پرده مخمل ، باید بسیار مراقب بوده و اصولی این کار را انجام دهیم.

 

شستن پرده مخمل در ماشین لباسشویی

بهتر است اول برچسب‌های مراقبت پرده را بررسی کنید و اگر در دستورالعمل ذکر شده بود که پارچه مخمل قابل شستشو در ماشین لباسشویی است، آن را در ماشین بشویید. البته حتما یک برنامه شست و شوی ملایم یا برنامه شستشوی با دست را انتخاب کرده و از مواد شوینده ملایم برای شستن پرده مخمل در ماشین لباسشویی استفاده کنید.

برای مشاوره در رابطه با پرده مخمل میتوانید به سایت مصفی عامری مراجعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم، با معرفی انواع پارچه پرده‌ای شما را به شناختی ابتدایی در این زمینه برسانیم.

پارچه پرده‌ای دانتل

دانتل از جمله پارچه‌های وارداتی محسوب می‌شود که اولین بار در بلژیک به وجود آمد. از کشورهای صادر کننده پارچه دانتل به ایران می‌توان کشورهای فرانسه، ترکیه و دبی را نام برد.

پارچه دانتل اصل با ابریشم طبیعی ساخته می‌شود، اما امروزه از ابریشم مصنوعی هم برای تولید آن استفاده می‌شود. پارچه دانتل در سه نوع کار شده، کار نشده و برجسته تولید می‌شود. پارچه‌های دانتل به خاطر ساختار توری شکلی که دارند، علاوه بر اینکه مانع دیده شدن فضای داخل منزل می‌شوند، با تلطیف نور خورشید، مانع تابش مستقیم اشعه‌های خورشید به داخل خانه می‌شوند. همین ویژگی باعث شده که پارچه‌های دانتل جزو پرطرفدارترین پارچه‌های پرده‌ای باشند. حسن دیگر پارچه‌های دانتل این است که می‌توانند با طراحی مناسب هم برای خانه‌های مدرن و هم برای خانه‌هایی با طراحی کلاسیک به کار روند، به گونه‌ای که نسل جوان که گرایش زیادی به طراحی مدرن منازل خود دارند نیز، هنگام تهیه پارچه پرده‌ای گوشه چشمی به خرید پارچه‌های دانتل دارند.

پارچه حریر

در کنار پارچه دانتل، پارچه پرده‌ای حریر نیز مورد استقبال زوج‌های جوان قرار گرفته است. پرده حریر نیز مانند پرده دانتل در دسته پرده‌هایی قرار می‌گیرد که نور را از خود عبور می‌دهند، به همین دلیل برای مناطق گرم مناسب هستند، چرا که هوا و نور حتی با وجود پرده حریر در منازل به راحتی جریان دارد.

پارچه پرده‌ای حریر به دلیل ظرافت و بافت لطیف خود، در برابر نور مقاومت کمتری دارد؛ از این رو در میان انواع پارچه پرده‌ای نیاز به مراقبت بیشتری دارد. برای محافظت از پرده حریر، معمولا آن را با آستری به کار می‌برند و بسته به ترکیب و طرحی که به پرده حریر می‌دهند، می‌تواند شکل کلاسیک و یا مدرن پیدا کند. خصوصیت دیگر پارچه حریر، ضد حساسیت بودن آن است. این پارچه دارای سهولت در نصب و شستشو می‌باشد. برای کسانی که بخواهند پرده‌های خود را با دیگر وسایل خود مانند آباژور (از پارچه حریر برای آباژور هم استفاده می‌شود) ست کنند، پارچه حریر بهترین گزینه بین انواع پارچه پرده‌ای می‌باشد.

پارچه پرده‌ای ابریشم

ظاهر پرده ابریشم به گونه‌ای است که به محیط رسمیت می‌بخشد، به همین دلیل برای محیط‌های رسمی مانند تالارهای پذیرایی و اتاق‌های نشیمن بسیار مناسب هستند. این پرده‌ها به دلیل ضخامت، مانع عبور نور خورشید و باعث تاریک شدن محیط داخلی می‌شوند. پارچه ابریشم نسبت به دیگر انواع پارچه قیمت بالاتری دارند، همچنین از معایب بزرگ این پارچه سخت بودن نصب و پر دردسر بودن شستشوی آن است.

پارچه ساتن

اگر برای پرده خانه خود به دنبال پارچه‌ای می‌گردید که تنوع رنگی زیادی داشته باشد، پارچه ساتن بهترین گزینه است. پرده ساتن نسبت به دیگر همنوعان خود به ظاهر ساده‌اش معروف است. از ویژگی‌های پرده ساتن می‌توان به ضخامت مناسب برای ممانعت از عبور نور خورشید، براقی پارچه (همچون دیگر پارچه‌های ساتن)، به هر میزان که دوست دارید می‌توانید به پارچه ساتن چین دهید، عدم نیاز به آستر، سهولت در شستشو و دوخت و چندین مزیت و ویژگی دیگر اشاره کرد.

از پرده ساتن برای مراکز اداری، محیط‌های آموزشی همچون مدارس، سالن اجتماعات و جلسات رسمی و … استفاده می‌شود.

پارچه پرده کتان

مانند پارچه‌های ساتن ساده هستند. پارچه کتان با ضخامت‌های مختلف در بازار موجود است .

جنس کتان از پنبه بوده و همین باعث آسیب پذیری آن در برابر نور خورشید و افزایش سرعت در کثیف شدن شده است، به همین علت پارچه پرده‌ای کتان نیاز به مراقبت دارد و معمولا پس از چند سال به خاطر تخریب توسط نور خورشید باید عوض شود.

در کنار این عیب بزرگ، مزیت این پرده‌های در نصب آسان و راحتی در شستشو می‌باشد، همچنین به دلیل طرح‌های متنوعی که می‌توان روی پرده‌های جنس کتان پیاده کرد، نسبت به انواع پارچه پرده‌ای محبوبیت بیشتری دارد.

پارچه پلی استر

در میان انواع پارچه پرده‌ای، پرده‌های پلی استر از مقاومت بالایی در برابر نور خورشید برخوردار هستند. قیمت مناسب، عمر طولانی نسبت به دیگر انواع پارچه ، تنوع رنگی، قابلیت شستشوی زیاد و تا حدودی ضد چروک بودن پارچه از خصوصیات پارچه پلی استر می‌باشد. بهتر است از اتو برای این نوع پارچه استفاده نشود.

پارچه مخمل

جنس آن می‌تواند از ابریشم، پشم و کتان باشد. مخمل ظاهری کرک مانند دارد که به آن شکلی اشرافی می‌دهد، به همین دلیل در گذشته در خانه‌های ثروتمندان استفاده می‌شده است. برخلاف گذشته، امروزه وجود تکنولوژی باعث کاهش قیمت پارچه مخمل و سهولت تولید آن شده است.

در میان انواع پارچه پرده‌ای، مخمل از کاربرد بیشتری برخوردار است، به گونه‌ای که از آن در مبلمان، آباژور و … نیز استفاده می‌شود. این گستردگی در کاربرد پارچه مخمل سبب شده است که بتوان به راحتی پرده خانه‌ها را با وسایل خانه مانند ملبمان ست کرد.

پارچه پرده‌ای مخمل با ضخامت مناسب خود مانع عبور نور خورشید به داخل منزل می‌شود و برای محیط‌های خصوصی مناسب است.

این پارچه پرده‌ای در طرح‌های متنوع از جمله کلاسیک، ایرانی (سنتی و مدرن) و اسلامی تولید می‌شود تا افراد برای انتخاب طرح پارچه مورد نظر خود دست بازتری داشته باشند.

به دلیل نحوه‌ی شستشوی مخصوصی که برای پارچه مخمل وجود دارد، توصیه می‌شود که به خشکشویی مراجعه شود.

برای مشاوره در زمینه خرید پرده میتوانید از سایت مصفی عامری استفاده کنید .

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

در این مقاله روش های نصب انواع پرده های سقفی و دیواریرا به شما آموزش می دهیم.

اندازه گیری چوب پرده

برای اینکه اندازه دقیق چوب پرده را به دست آورید باید ابتدا عرض پنجره را اندازه گیری کنید و بر حسب آن اندازه چوب پرده را تعیین کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که اندازه چوب پرده نباید دقیقاً با عرض پنجره هم اندازه باشد، بلکه باید میل پرده کمی بزرگتر از قاب پنجره باشد. فاصله چوب پرده از کناره های قاب پنجره در دو طرف باید برابر باشد.

نصب پایه چوب پرده

این مرحله بر حسب مدل پرده به دو روش انجام می شود.

1  نصب چوب پرده بر روی دیوار

2  نصب چوب پرده بر روی سقف

پس از اینکه محل قرارگیری میل پرده مشخص شد، محل پایه ها و پیچ های براکت را علامت بزنید. سپس محل علامتگذاری را با مته سوراخ و رول پلاک را در آن قرار دهید و پس از آن براکت ها را به دیوار بچسبانید و پیچ ها را از دو طرف سوراخ براکت ها از داخل پایه رد کنید و درون رول پلاک قرار داده و محکم ببندید.

نصب چوب پرده

پس از اینکه پایه های چوب پرده نصب شد، حال باید چوب پرده را نصب کنید. هنگام نصب میل پرده دقت کنید که چوب پرده را طوری نصب کنید که فاصله زیادی از درب یا پنجره نداشته باشد و کاملاً تراز باشد تا پرده از یک طرف کوتاهتر و بلندتر نباشد.

نصب پرده روی چوب پرده

پس از طی کردن مراحل بالا باید پرده را توسط قرقره هایی به میل پرده متصل کنید. پرده توسط قرقره ها و نخی که درون ریل قرار می گیرد جابجا می شود. برای اینکه پرده از ریل خارج نشود بهتر است درپوش ریل ها را در دو طرف قرار دهید. همچنین با توجه به اینکه می خواهید پرده باز یا بسته شود، باید یک طرف یا دو طرف نخ پرده را به درپوش گره بزنید.

نکته: اگر پرده دو لایه است، ابتدا باید آستر پرده که در زیر قرار می گیرد را نصب کنید و پس از آن پرده رویی را نصب کنید که معمولاً برای پرده های دولایه از تور و حریر و گیپور استفاده می شود.

آموزش نصب مدل های مختلف پرده

ریل پرده ساده

از آنجا که ریل پرده محل قرارگیری پرده را تعیین می کند، نقش مهمی در نصب پرده دارد. اینکه ریل پرده در کجا نصب شود، بسته به نوع و مدل پنجره و همچنین مدل پرده و ارتفاع آن تا سقف بستگی دارد. برای اینکه ریل پرده در محل استاندارد نصب شود باید محلی را انتخاب کنید که بین قسمت بالای پنجره و سقف قرار بگیرد. در صورتی که می خواهید پرده بلندتر به نظر برسد باید از ریل مخفی استفاده کرده و آن را نزدیک به سقف نصب کنید.

ریل اتوماتیک

این ریل بر روی ریل ساده نصب می شود و نحوه نصب آن بر حسب مدل پرده تعیین می شود. مثلاً اگر می خواهید پرده از وسط باز شود باید ابتدا چوب پرده را به اندازه دلخواه ببرید، یک طرف چوب پرده را قرقره پیچ کنید و نصف گیره های پرده را وارد آن کنید. بهتر است دو عدد گیره روی هم آور وارد میل پرده کنید و بقیه گیره ها را داخل آن قرار دهید و دو قرقره را به سر چوب پرده پیچ کنید.

برای مدل پرده هایی که از یک طرف باز می شوند، تمام مراحل مانند بالا تکرار می شود، اما دیگر نیازی به هم آور نیست و همه گیره ها درون میل پرده قرار می گیرند. اگر می خواهید چین پرده زیاد نباشد می توانید از گیره های کمتری استفاده کنید که به راحت حرکت کردن پرده نیز کمک می کند و هنگام جمع شدن نیز فضای کمتری را اشغال می کند. همچنین برای اینکه پرده در سمت راست پنجره جمع شود باید پایه دو قرقره در سمت راست میل پرده قرار گیرد و اگر در سمت چپ جمع شود، پایه ها در سمت چپ قرار می گیرند.

ریل گریبر

برای نصب این ریل، تمامی مراحل مانند نصب ریل ساده انجام می شود. پرده ای که با ریل گریبر نصب می شود توسط قلاب و یا حلقه از چوب پرده آویزان می شود. بست ها را در دو طرف ریل نصب کنید و سپس پرده را وارد میله کرده و روی ریل قرار دهید.

نصب پرده زبرا

قبل از اینکه اقدام به خرید پرده کنید، ابتدا مشخص کنید که می خواهید پرده را روی دیوار نصب کنید و یا اینکه از سقف آویزان کنید. لوازم مورد نیاز برای نصب پرده پیچ گوشتی، متر و دریل هستند که اگر پرده زبرا سقفی باشد به پایه سقفی هم نیاز دارید که باید هنگام خرید پرده آن را تهیه کنید. البته معمولاً در بسته بندی لوازم موجود هست.

طریقه نصب پرده زبرا سقفی

برای این کار باید ابتدا محل قرار گیری پرده بر روی سقف را به طور دقیق مشخص و علامتگذاری کنید و پایه ها را به سقف نصب کنید. پس از آن پرده را توسط شیارهایی که در پشت قاب آن قرار دارد داخل پایه سقفی قرار داده و قسمت جلو پرده را به بالا فشار داده و محکم کنید.

نحوه نصب پرده زبرا دیواری

مانند زبرا سقفی است و باید ابتدا محل قرار گیری ریل مشخص و پایه ها نصب شوند، فقط با این تفاوت که این بار مراحل نصب بر روی دیوار انجام می شود. اگر عرض پنجره بیشتر از 3 متر باشد، باید از سه بست استفاده کنید. برای شستشوی پرده نیز می توانید به آسانی پرده را از بست ها جدا کرده و بشویید. برای اینکه پرده چروک نشود می توانید پرده را صاف روی زمین پهن کنید.

نصب پرده پانچ

برای نصب پرده پانچ نیز مانند پرده زبرا به پیچ گوشتی، مته و رول پلاک نیاز است. ابتدا برای اینکه پرده پانچ زیباتر و بلندتر دیده شود باید تقریباً 10 سانت بالاتر از پنجره را علامت گذاری کنید و محل علامت گذاری را با مته سوراخ کنید. دقت کنید که از یک مته مناسب با پیچ و رول پلاک استفاده کنید. پایه ها را روی قسمت سوراخ شده قرار دهید و با رول پلاک پیچ کنید.

اکنون می توانید حلقه های پرده پانچ را از میله عبور داده و میل پرده را بر روی پایه ها قرار داده و محکم کنید. پرده پانچ مانند سایر پرده ها نیازی به گیره ندارد و به راحتی توسط حلقه هایی که داخل آن تعبیه شده از میله رد می شود.

برای مشاوره در زمینه فروش پرده میتوانید از سایت مصفی عامری استفاده کنید .



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

پرده در چیدمان خانه های ایرانی نقش پررنگی دارد. پرده ها می توانند جلوه هایی از رنگ و زیبایی را در خانه شما به نمایش بگذارند و چیدمان آن را تحت تاثیر قرار دهند.

 

شاید نیازی نباشد برای انتخاب، خرید و نصب پرده های منزلتان متحمل هزینه گزافی شوید؛ کافی است به این نکات توجه کنید.

 

10  نکته که در انتخاب و نصب پرده دلخواهتان به شما کمک می کند:

1 در زمان تهیه پرده مطمئن شوید متراژ مناسبی انتخاب می کنید.

طول پرده ها برای ایجاد چین های مطلوب حدود دو و نیم برابر طول پنجره است.

 

2 اگر اتاق نورانی و روشن می خواهید از پرده های حریری و شیشه ای استفاده کنید.

3 هرگز نگران بزرگی پنجره ها نباشید.
چنین مسئله ای مثل "زیادی زیبا بودن" است! اگر نمی خواهید یک فضا را پوشیده از پرده کنید، تنها کافی است از پارچه ای استفاده کنید که با رنگ دیوارها همخوان باشد و تضاد چندانی با آن ایجاد نکند.

 

4 مطمئن شوید که پرده ها با سایر مبلمان همخوانی دارد.
هر اتاق دارای 4 عنصر اصلی است: سقف، دیوار، کف و مبلمان. اما برای دکور کردن بهتر است که تاکید تنها بر یکی از این موارد باشد و سایر عناصر به عنوان تقویت کننده عمل کند. بنابراین اگر انتخاب شما پرده ای با پاچه پلنگی است، از مبل هایی ساده تر استفاده کنید.

 

5 انتخاب میان پرده مدل رومی و یا کرکره چوبی به میزان نور مورد نیاز و فضای خصوصی مورد نیاز شما بستگی دارد.

با وجود شباهتی که میان این دو پرده است، کرکره چوبی در تنظیم نور مورد نیاز و مطلوب بسیار کارا تر است.

 

6 پرده پارچه ای و کرکره می تواند در کنار هم مورد استفاده قرار گیرد.
این دو نوع پرده کاملا متفاوت به نظر می رسد. اینکه کدام را انتخاب می کنید به سلیقه شما و کاربردی که مد نظرتان است بستگی دارد. اما جالب اینجاست که برای استفاده از این دو پرده در کنار هم هیچ ممانعتی وجود ندارد.

 

7  برای اتاق خواب ها، از پرده های شِید و تاریک کننده استفاده کنید.
این نوع پرده ها ضخامت بیشتری دارند و می تواند اتاق را کاملا تاریک کرده و فضایی مطلوب برای خواب و استراحت شما فراهم کند.

 

8 بلندای پرده، کاملا بستگی به سلیقه شخصی شما دارد.
پرده بلند می تواند کاملا مماس بر زمین باشد و یا روی زمین کشیده شود. همچنین پرده می تواند تنها فضای پنجره را پوشش دهد و یا سطحی از دیوار را نیز بپوشاند.

 

9 برای حاشیه پنجره و یا چوب پرده، 2 و نیم سانت عرض کافی و شیک است.
این اندازه، پنجره خانه را کلاسیک و شیک می کند.

 

10 همیشه پرده را تا جایی که ممکن است نزدیک به سقف نصب کنید.


قاعدتا برای دسترسی به پرده (در بالای آن) تنها به دو سانتی متر فضا احتیاج دارید. با نصب پرده در ارتفاع بالا، دیوار را کشیده تر نشان می دهید و به ابهت پرده و اتاق می افزایید.

برای خرید و سفارش پرده میتوانید به پرده سرا مصطفی عامری مراجعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

قبل از خرید یک پرده به چه نکاتی توجه کنیم؟

باید قبل از خرید این وسیله به نکات مهمی توجه کرده تا خرید مناسب و مطلوبی را انجام دهید. باید در مورد رنگ و نیز طرح پارچه به خوبی فکر کرده و سپس به یک پارچه فروشی مراجعه کنید. اگر به خوبی انتخاب شوند موجب تاثیرات زیادی بر روی دکوراسیون داخلی اتاق شما داشته و افراد زیادی را به سوی خود جلب می کند. پارچه هایی که قصد خریداری آن ها را دارید باید اندازه ای دو برابر پنجره بوده که حتی در بسیاری از مواقع به صورت جمع نگهداری می شوند.

همچنین با انتخاب اندازه بزرگ باعث شیک و زیبا به نظر رسیدن آن ها می شوید. پارچه های از نوع کتان نور را از خود عبور داده و برای گرم تر شدن فضای اتاق در زمستان و نیز سرد تر شدن فضای اتاق در تابستان مزیت مثبت فراوانی دارند. اگر از جنس ابریشم استفاده می کنید، باید از میله های ظریف تر استفاده کنید.

نوع پارچه ای و آلومینیومی به چه صورت انتخاب می شود؟

یکی از انواع آن ها پارچه ای بوده که طیف بسیار گسترده ای را در بر می گیرند. مواردی مانند حریر های نازک، تورهای ظریف، پارچه های مخملی ضخیم و غیره شامل این نوع می شوند. نوع ضخیم مخملی نیز جزو پارچه ای محسوب شده و برای اتاق پذیرایی مناسب هستند. به دلیل دوام بسیار بالایی که دارند، از آن ها استفاده های زیادی می گردد.

 اگر روحیه هنری دارید می توان از نگ های بسیار شاد و روشن برای شادابی محیط خود بهره گرفت. اگر هم روحیه شما شاعرانه است از رنگ های سرد و تیره مثل قهوه ای کدر استفاده کرده تا به این صورت دکوراسیون منزل خود را شکل دهید. نوع آلومینیومی نیز بیشتر در کرکره ها دیده شده و از تنوع رنگ بسیار بالایی برخوردار هستند. از آن ها بیشتر برای سالن های رو به حیاط بهره گرفته می شود زیرا نور آفتاب موجود رنگ آن ها را به هیچ وجه از بین نمی برد.

چه زمانی مناسب برای نصب آن ها است؟

این سوالی بوده که بسیاری از خانواده ها از خود می پرسند و در برخی اوقات حتی جوابی ندارند. اگر به تازگی به خانه جدیدی نقل مکان کرده اید، آخرین چیز نصب کردن آن ها بوده که باید در نصب کردن دقت زیادی به خرج دهید. شستشوی آن ها نیز به مانند نصب کردن آن ها بوده و فرآیند بسیار زمان بر است که باید به این نکته دقت زیادی را انجام دهید.

 تا رنگ دیوارها نیز به طور کامل خشک نشده از نصب کردن آن ها جلوگیری کرده زیرا باعث ایجاد مشکل در هنگام کار می شوند. در نصب کردن پارچه ها در آشپزخانه دقت کنید تا پایین پنجره نروند، زیرا موجب کثیفی آن ها با چربی می گردند.

رنگ و جنس پارچه را به چه صورت انتخاب کنیم؟

برای اینکه رنگ آن ها را انتخاب کنید باید کاملا از قبل مشخص کنید که رنگ باید با دکوراسیون منزل هماهنگ شود یا اینکه با رنگ خانه متضاد گردد. در صورت که باید با رنگ دکوراسیون منزل یکسان شود، باید آن را اندکی از پر رنگ تر از رنگ کنونی خانه خود انتخاب کنید. برای مثال اگر رنگ خانه بنفش است باید از رنگ یاسی استفاده شده تا کاملا با منزل شما هماهنگ شود.

جنس پرده به این مورد بستگی داشته که برای کدام یک از بخش های منزل آن را می خواهید. اگر قصد استفاده از آن ها را در اتاق پذیرایی را دارید باید از یک حالت بسیار رسمی استفاده کنید. در این اتاق به صورت مهمان های زیادی رفت آمد داشته و جشن های مختلفی نیز برگزار می شود. باید از جنس هایی مانند ابریشم و مخمل استفاده کنید تا حالت آن رسمی شود. همچنین برای اتاق خواب و در آشپزخانه از پارچه های با جنس حریر یا کتان باید بهره گرفته شده تا بتوان به خوبی از آن ها استفاده کرد.

شما میتوانید برای مشاوره در رابطه با خرید یا فروش پرده به سایت مصطفی عامری مراجعه کنید .



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

در این مقاله قصد داریم به برخی از این سوالات ، نکات و ابهامات در زمینه خرید پرده پاسخ داده تا شما با خیال راحت محصول مورد نظر خود را انتخاب و در منزل نصب کنید :

1 -ارزیابی و پیدا کردن نیازهای اولیه خود

قبل از اینکه بخواهید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید باید بدانید دوست دارید این پرده چه کارهایی برای شما انجام دهد ، این قضیه می تواند به شما کمک کند برخی از گزینه های مد نظر خود را حذف کنید و انتخاب راحت تری داشته باشید . می توانید این موارد را لیست کنید به طور مثال ممکن است ترجیح شما بیشتر حفظ حریم خصوصی باشد تا کنترل و تنظیم نور ورودی ، در این حالت شما نیاز به پرده هایی با پارچه های ضخیم تر دارید تا پارچه های حریر و تور مانند . به عنوان یکی دیگر از نکات فرض می گیریم هدف شما از خرید پرده عدم عبور یا به اصطلاح بلاک کردن نور باشه در این صورت لیست شما شامل پرده هایی با پارچه های بلک اوت خواهد شد .

اولویت ها و نکات خرید پرده ممکن است از یک اتاق به اتاق دیگر تغییر کند . اکنون می توانید یک قلم و کاغذ بردارید و به همراه خانواده خصوصیاتی که از یک پرده میخواهید یادداشت کنید تا انتخاب راحت تر داشته باشید .

2 -عملکرد و کارایی پرده

عملکرد و کارایی یک جنبه مهم و اساسی در انتخاب پرده به خصوص پرده های مدرن می باشد . شما میخواهید مطمئن شوید که پرده های شما آسان و روان کار می کند و باز و بسته می شود . هنگام خرید پرده های مدرن اکثرا با مواردی مواجه می شویم که با زنجیر و طناب کنترل و باز و بسته می شود ، اما شما میتوانید این قضیه را تغییر دهید . فرض کنید شما در منزل کودک خردسال و یا حیوان خانگی دارید و ممکن است طناب و زنجیر این پرده ها برای آنها خطر آفرین باشد به عنوان مثال می توانید از پرده های زبرا برقی و ریموت دار بهره ببرید و یا حتی منزل شما دارای سیستم هوشمند می باشد ، شما می توانید پرده هایی انتخاب کنید که با این سیستم هماهنگی داشته باشد .

3 - حس و سبک مورد نظر شما

کاملا مشخص است که از پرده فقط برای عملکرد و براوردن نیاز استفاده نمی شود . پرده ها فرصت مناسبی برای شما بوجود می آوردند تا بطور کلی جلوه و زیبایی اتاق و خانه خود را بهبود ببخشید . بنابراین خرید پرده ای که دوستش دارید و داشتن پنجره ای زیبا چه برای خود و چه برای پذیرایی از مهمان ها می تواند در کنار سایر لوازم از اهمیت زیادی برخوردار باشد .

برای خرید پرده می توانید از رنگ هایی استفاده کنید که با رنگ دیوارها مطابقت داشته باشند یا به طور کل متضاد باشند . از نظر رنگ هم می توانید سراغ رنگی با انرژی بیشتر بروید که تمرکز روی آن باشد یا رنگی خنثی که به عنوان مکمل سایر لوازمتون به حساب بیاید .

4 - نوع پنجره های شما

نوع و مدل پنجره شما نیز در تعیین نوع پرده ای که میخواهید بخرید و انتخاب کنید بسیار تاثیرگذار است . شما در این مورد نیز باید نکات را در نظر بگیرید و برای خرید پرده از بین پرده های پارچه ای ، پرده های زبرا و شید و انواع کرکره و لوردراپه یکی را انتخاب کنید . به عنوان مثال برای پرده هایی که ارتفاع بلندی دارد و یا در پذیرایی هستند می توانید از پرده های پارچه ای و پرده های پانچ استفاده کنید و یا برای اتاق خواب و پنجره هایی که ارتفاع کوتاه تری دارند پرده های زبرا بهترین گزینه هستند و یا در ادارات برای پرده هایی که بین پارتیشن قرار می گیرند می توانید از پرده های ولومی استفاده کنید و غیره .

5 - انتخاب جنس و متریال مناسب

انتخاب جنس پارچه از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که بسته به شرایط و مکانتون بعضی اجناس را باید و بعضی دیگر را نباید بخرید . به عنوان مثال اگر برای خرید پرده حمام و یا مکانی که رطوبت دارد نمیتوانید از نوع پارچه ای استفاده کنید و باید متریال هایی بکار ببرید که داخل آن PVC داشته باشد مانند پرده شید سولیت . اگر میخواهید دکور کلاسیک داشته باشید پرده های کرکره چوبی گزینه خوبی است اما اگر پنجره شما بزرگ باشد استفاده از کرکره چوبی آن را بیش از اندازه سنگین می کند و بالا و پایین کردنش دشوار می شود ، به همین دلیل شما باید از گزینه های دیگری استفاده کنید.

خرید پرده در تهران

برای خرید پرده در تهران شما میتوانید از طریق سایت مصطفی عامری نیز اقدام کنید .

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

نکات خرید جک پارکینگ

برای تهیه جک پارکینگ ابتدا باید شرایطی مانند وزن و ابعاد درب و تعداد تردد روزانه را درنظر گرفت و با توجه به این موارد جک مناسب را انتخاب کرد. همچنین اطلاع از ویژگی های هر کدام از محصولات، شما را در انتخاب بهتر جک درب پارکینگ کمک می کند. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

۱ـ تعداد تردد روزانه

هرچه میزان تردد در ساختمان‌ها زیاد باشد می بایست از جک درب پارکینگ بهتر و قویتری استفاده نمود. ساختمانی با حداکثر ۲۰ یا ۳۰ واحد تردد خودرو  می‌تواند از درب های اتوماتیک الکترومکانیک استفاده کند، اما برای مجتمع های مسکونی یا تجاری با تردد بسیار بالا سیستم های هیدرولیکی پیشنهاد می‌شوند.

در نوع انتخاب جک پارکینگی باید به موضوعات دیگری مثل عرض درب نیز توجه داشت که اگر بالاتر از حد استاندارد بود (دو متر) از جک‌هایی با عرض بلندتر استفاده کرد.

۲ـ وزن درب

برای انتخاب جک پارکینگی باید وزن هر لنگه درب را به صورت حدودی بدانیم، زیرا جک های پارکینگی برای وزن های مختلف ساخته ‌شده‌اند و اگر این مورد رعایت نشود طول عمر جک پارکینگی کاهش می یابد.

با مشخص بودن وزن درب می‌توان از هزینه‌های اضافی جلوگیری کرده و جکی مناسب با وزن درب تهیه کرد. هرچقدر وزن درب سبک تر باشد می‌توان از جک های ارزان تر استفاده کرد. برای درب های سبک انتخاب تولیدات داخل کاملا مقرون به صرفه می‌باشد.

۳ـ عرض درب

استاندارد درب های ساخته شده برای هر لنگه معمولا ۱.۸ متر می‌باشد که در این مقدار تمام جک ها قابلیت کارکرد مناسب دارند؛ اما اگر عرض درب بیشتر از مورد استاندارد باشد باید از جک های با شفت بلند تر استفاده کرد. در مشخصات تمام جک های درب پارکینگ این مقادیر ذکر شده است تا کاربر انتخاب درستی انجام دهد.

برای درب‌های تا ۱.۸ متر از کورس ۴۰۰ و برای عرض های بیشتر از کورسهای ۵۰۰ و ۶۰۰ ویا حتی بیشتر استفاده می‌شود که در واقع هرچه عرض درب پارکینگ بیشتر باشد باید از جک با طول بازو بیشتر استفاده شود زیرا گشتاور بیشتری ایجاد می‌شود و نیروی جک ها برای بازو بسته کردن درب ها بیشتر می‌شود و در نتیجه طول عمر جک ها بیشتر می‌شود.

۴ـ نصب قفل برقی روی درب

اکثر جک های پارکینگی طوری طراحی شده‌اند که در هنگامی که درب بسته می‌شود، گیربکس آنها قفل می‌گردد و با فشار از بیرون درب باز نمی‌شود. ولی اگر دو نفر به‌صورت همزمان با فشار خیلی زیاد از بیرون به درب نیرو وارد کنند و یا خودرویی در هنگام سروته کردن در کوچه با درب پارکینگ شما برخورد کند این احتمال وجود دارد که شفت جک کج شود و بین درب باز شود.

جهت جلوگیری از کج شدن شفت جک پارکینگ و همچنین بالا بردن امنیت و جلوگیری از ورود افراد ناشناس به پارکینگ اکیداً توصیه می‌شود که به همراه جک درب پارکینگ از قفل برقی استفاده شود.

۵ـ ریموت کنترل

اگر تعداد ریموت‌های مورد نیاز شما زیاد است نیازی نیست هنگام خرید جک‌های درب پارکینگ خارجی به همان مقدار ریموت فابریک خریداری کنید چون ریموت‌های فابریک جک‌ها قیمت بالایی دارند.

با نصب یک رسیور رله به مدار فرمان جک در می‌توانید به تعداد دلخواه ریموت ارزان قیمت کد دهی کنید. بهتر است در صورت نصب رسیور رله، از نوع هاپینگ ان که غیر قابل کپی می‌باشد استفاده کنید تا امنیت را بالا ببرید.

۶ـ نصب مناسب

اهمیت کیفیت نصب نباید فراموش شود، متاسفانه مشتریان به کیفیت جک در اهمیت می‌دهند اما به کیفیت نصب جک اهمیتی نمی‌دهند و این باعث می‌شود تا بعد از نصب با مشکلات زیادی روبرو شوند که باعث اذیت مشتریان و کاهش عمر جک ها می‌شود؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که نصاب ماهرو باتجربه باشد و در کار دقت داشته باشد.

جک پارکینگ الکترومکانیک

این نوع جک ها در مجمتع های مسکونی و اداری با تعداد واحد های کمتر از ۵۰ واحد بسیار پراستفاده می‌باشند. با توجه به درخواست زیاد برای این نوع جک ها شرکت‌های داخلی نیز اقدام به تولید این‌گونه جک ها می‌کنند تا در این زمینه رقیبی برای سایر برندهای مطرح خارجی باشند.

این جک پارکینگی به وسیله چرخ‌دنده و گیربکس صورت می‌گیرد و به طور واضح مکانیزم عملکرد این محصولات بر اساس مکانیک و برق می‌باشد

جک پارکینگ هیدرولیکی

جک های هیدرولیکی عموما به منظور استفاده در مجتمع های مسکونی و اداری پر تردد استفاده می‌شوند. این نوع جک های هیدرولیکی از فشار روغن برای باز و بسته نمودن درب های پارکینگ استفاده می‌کنند.

ازلحاظ ظاهری جک های هیدرولیکی تفاوت چندانی با مدل‌های الکترومکانیکی ندارند اما قیمت این نوع جک‌های درب اتوماتیک پارکینگ بسیار بالاتر از مدل‌های الکترومکانیکی می‌باشد. در درب های هیدرولیکی برای امنیت بیشتر و جفت شدن لنگه ها بر روی هم از قفل برقی استفاده می‌شود.

و در آخر برای خرید یا فروش جک پارکینگ میتوانید از افراد متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید .

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

مراحل چک کردن مرحله به مرحله و تعمیر جک درب پارکینگ

 

1. چراغ ریموت چک شود (در صورت خرابی ریموت درب اتوماتیک چراغ آن کمرنگ تر از همیشه خواهد شد شاید هم خاموش شود). در این صورت یا ریموت معیوب شده یا این که به مرور زمان باطری آن تمام شده و نیاز به تعویض دارد.

2. وقتی ریموت را چک کردید و سالم بود باید گوش خود را به دستگاه مرکزی نزدیک کرده و وقتی دکمه ای از ریموت را لمس می کنید صدای رله دستگاه مرکزی شنیده شود و این عمل نشان می دهد هم ریموت فرمان صادر و هم فیوز سالم هستند و دستگاه مرکزی آن را اجرا کرده پس آن هم سالم است. اما اگر صدای از دستگاه مرکزی شنیده نشد یا باید اول فیوز را چک کنیم که اگر آن هم سالم بود ایراد از برد مدار یا سیم های ورودی به آن می باشد که نیاز به کارشناسی دقیق تعمیر کار دارد.

جک بازویی درب اتوماتیک

3. حالا اگر ایراد از جک های بازویی باشد درب نه باز می شود نه بسته می شود اما اگر از چشمی ها باشد درب باز می شود اما هنگام بسته شدن عمل نخواهد کرد پس اگر درب باز هم نشد (هر دولنگه) مشکل از داخل جک بازویی می باشد. اگر حالتی پیش آمد که متوجه شدید جک درب خراب می باشد یا باید آن را تعمیر کنید یا تعویض.

چشمی یا فتوسل

4. تمام مراحل بالا چک شده و از بدون ایراد بودن آنها که مطمئن شدید و درب اتوماتیک باز می شد اما هنگام بسته شدن عمل نمی کرد ایراد باید از چشمی ها باشد که ارتباط آن ها قطع شده و نمی گذارد درب بسته شود. در مواقعی که ایراد از چشمی ها باشد باید ابتدا از ساف بودن هردو و تراز بودن آنها اطمینان حاصل کنید بعد از تمیز بودن چشمی زیرا هر مانعی که سد راه رسیدن مادون قرمز به گیرنده شود اخلال ایجاد می کند, در بعضی موارد هم امکان دارد چشمی درب اتوماتیک در مکانی قرار گرفته باشد که نور خورشید به آن می تابد و چون نور خورشید اشعه مادون تولید می کند این هم می تواند در کار چشمی ها خلل ایجاد کند (این مشکل بیشتر در تابستان که نور خورشید شدیدتر است اتفاق می افتد) که با گذاشتن سایبان برای چشمی ها مشکل مرتفع می شود اما اگر با این موارد هم مشکل حل نشود چشمی شما دچار مشکلی شده که یا نیاز به تعمیر برد یا تعویض دارد.

 

 چشمی ایمنی

خرابی چشمی جک پارکینگ یا موتورهای ریلی و حتی کرکره برقی میتواند یکسان باشد. بهترین راه تعمیر خرابی چشمی این است که دست خود را از جلو چشمی بالا و پایین کنید تا مسیر دید آن را قطع و وصل نمایید، اگر صدای تیک تیک مربوط به قطع و وصل شدن راه چشمی شنیده نشود مشکل از چشمی جک پارکینگ می باشد و باید تعمیر شود

قطع شدن سیم: گاهی اوقات به علت هرز بودن پیچ سوکت یا شکسته شدن سیم ممکن است چشمی کار نکند. در این حالت می بایست چشمی باز شود و اگر قطع شدن سیم از داخل چشمی باشد آن را دوباره وصل کرد.

 

کثیف شدن چشمی: علت بعدی می تواند به کثیف شدن درب و لنز چشمی مرتبط باشد. به این صورت که ممکن است درب باز شود و بسته نشود و یا گاهی درب به خوبی عمل کند و چند لحظه بعد در بسته نشود. برای رفع این مشکل می توان درب رویی چشمی را جدا کرد و با آب گرم و حتی مواد شوینده آن را کاملا شست و سپس کامل خشک کرد و دوباره سر جای خود نصب نمود.

نفوذ آب: علت اصلی اکثر خرابی ها نفوذ آب درون چشمی می باشد که به علت عدم آب بندی مناسب و یا کیفیت پایین چشمی درب اتوماتیک اتفاق بیفتد. در این حالت به مدار چشمی ها آسیب جدی رسیده و چشمی جک پارکینگی قابل تعمیر نمی باشد و می بایست تعویض گردد.

شکسته شدن چشمی: در بسیاری از مواقع با شکسته شدن چشمی جک پارکینگی درب از کار می افتد. شکستن در این حالت نیز باید چشمی کاملا عوض شود.

بسیار اتفاق افتاده که پس از باز کردن جک درب پارکینگ وقتی ریموت را برای بسته شدن درب میزنیم ریموت عمل نکرده و درب پارکینگ باز می ماند. اولین تستی که می بایست انجام دهیم این است که از وصل بودن برق ساختمان مطمئن شویم. شاید همان موقع برق کلی ساختمان قطع شده باشد. دومین تست باید از ریموت باشد. با حداقل دو ریموت برای بسته شدن درب پارکینگ تلاش کنید اگر باز هم عمل بسته شدن درب انجام نشد متهم اصلی چشمی جک پارکینگ است که میبایست علت خرابی آن را متوجه شد که در ادامه به آن می پردازیم.

وقتی که چشمی درب پارکینگ به هر دلیلی خراب شده و قابل استفاده نباشد باید آن را تعویض کرد حال می توان از نمونه فابریکی است استفاده کرد که به راحتی قابل تغییر می باشد. این کار نیاز به تخصص خاصی ندارد و سیم ها دقیقا سر جای خوشان وصل می شود.در هر حال اگر نتوانستید مشکل را حل کنید برای تعمیر جک پارکینگ از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید .



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

ساخت کلید یدکی در شمال

بسیاری از افراد میبایست یک یا چند کلید یدکی از روی کلید اصلی بسازند تا در صورت گم شدن کلید اصلی بتوانند از آن استفاده کنند. ساخت کلید های یدکی دارای تعرفه ای است که به شما پیشنهاد می کنیم برای ساخت آن به سراغ کلید سازهای ماهر بروید. زیرا مراجعه شما به کلید سازهای تازه وارد و افرادی که تجربه و مهارت کافی ندارند می توانند شما را درگیر مشکلاتی اعم از گیر کردن کلید در قفل یا شکستن آن در هنگام باز و بسته کردن قفل کند.

باز کردن درب بسته

اگر کلید اصلی را گم کرده اید یا آن را جا گذاشته اید و کلید یدکی هم در اختیار ندارید پس قطعا در این هنگام نیاز دارید که از کلید ساز کمک بخواهید و درب بسته را برای شما باز کند. اغلب کلید سازها نیز به صورت سیار کار می کنند و اگر شما با آن ها تماس بگیرید قطعا در سریع ترین زمان ممکن در محل حاضر می شوند و مشکل شما را حل می کنند. باز کردن درب بسته نیز یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت کلید سازی است.

 کلید سازی در شمال

کلید سازی سیار نیز مثل بقیه سرویس های سیار , موجود است . بنابراین شما در هر موقعیتی که احتیاج به قفل و کلید ساز داشته باشید , میتوانید به صورت اینترنتی آن را پیدا کنید و برای هر محله ای مثل کلید سازی در شمال سفارش دهید . این مساله سرعت کار را نیز برای مشتری و نیز برای کلید ساز بالا می‌برد . قیمت کلید سازی آنلاین یا سیار نیز به عواملی که در ابتدا نام برده شد وابسته است . نکته لازم به ذکر این است که ارزش کلید سازی سالانه به وسیله ارزش اتحادیه دکمه سازی اعلام می شود و کلید سازان موظفند که طبق آن کار نمایند . شما می‌توانید در فرآیند پیدا کردن قفل و کلید سازی آنلاین , از حدود نرخ‌گذاری ها باخبر شده و قیمت ارزان تر و کلید ساز نزدیکتر به محلتان را انتخاب نمایید .
یکی دیگر از مواردی که در هنگام مراجعه به کلید سازی بایستی به آن توجه نمایید , امنیت است . کلید ساز می بایست امین مشتریانش باشد و بتوان به وی اعتماد کرد . داشتن جواز و پروانه قانونی برای فعالیت حیاتی است . کلید سازی مهارتی است که نیاز به یادگرفتن دارد , به این ترتیب هر کسی نمی تواند بدون تجربه و مهارت شروع به انجام این کار کند زیرا در مدت زمان کوتاهی نه تنها مشتریان خود را از دست می دهد بلکه اعتبار او نیز زیر سوال می رود.

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

انواع جک پالت و کاربردهای آن

جک پالت وسیله ای کاربردی برای حمل و جابه جایی انواع بار در محیط هایی کوچک مانند فروشگاه ها، انبارها، داروخانه ها و در محیط هایی بزرگ مانند کارخانه ها و کارگاه ها که در حالت های مختلف و متناسب با نوع کاربری خاص آن ها طراحی و تولید می شوند. 

با جک پالت ها میتوان انواع کالاها را بدون نیاز به وسیله و ابزار خاصی بسیار سریع و به راحتی حمل و نقل کرد این وسیله کاربردی بسیار سریع قابل استفاده است و نیاز به آماده سازی و آموزش خاصی ندارد از این رو استفاده از این ابزار در کارخانه ها و فروشگاه ها به نیازی اساسی تبدیل شده و رو به گسترش می باشد. بر روی جک پالت ها میتوان یک پالت قرار داد که به وسیله این پالت میتوان انواع کالاها چه بسته بندی شده و چه باز را به راحتی حمل و جابه جا کرد.

نحوه کار جک پالت

جابه جایی و بالا بردن جک‌پالت توسط یک اهرم یا دسته می باشد در قسمت بالای این اهرم دستگیره کوچکی قرار داده شده که مخصوص خارج کردن روغن هیدرولیک از پمپ می باشد که این امر موجب پایین آمدن شاخک های دستگاه می شود. چرخهای جلو که در زیر و انتهای شاخکها قرارگرفته اند، از طریق محور انتقال به سیلندر جک مرتبط هستند.

درلحظه ای که جک هیدرولیک از طریق بالا و پایین کردن اهرم مخصوص بالا می رود، این ارتباط باعث فشار چرخها رو به پایین شده و درنهایت باعث حرکت عمودی و رو به بالای شاخکهای دستگاه می شود. این عمل تا زمانی که بار از روی زمین بلند شود ادامه دارد. با قرار دادن جک‌پالت زیر پالت، کالا یا بار مورد نظر را تا ارتفاع کافی بالا برده و به مکان مورد نظر انتقال داده می شود. غالبا از جک‌پالت برای انتقال و جابجایی پالتها از درون تریلر و در مکانهای مختلف مخصوصا زمانی که لیفتراک موجود نیست استفاده می شود.

انواع جک پالت

۱) جک پالت دستی:

وسیله ای که با نیروی دست کار میکند. دارای جک هیدرولیک و در ظرفیت های مختلف از ۲ تن تا ۵ تن و با شاخک های متنوع از ۸۰ cm تا ۲۵۰ cm مورد استفاده قرار می گیرد. جک‌پالت های دستی به صورت استاندارد دارای حداکثر ارتفاع بالابری ۲۰cm می باشند که در یک مورد خاص تا ۸۰cm  هم پالت را بالا می آورد.

۲) جک پالت رول بر:

جک‌پالت رول بر چیست؟
جک‌پالت رول بر برای حمل بار رولی شکل یا استوانه ای شکل بر روی شاخک ھا مورد استفاده قرار میگیرد. این جک ‌پالت رول بر برای حمل و نقل بارھای افقی مثل رول، غلطک، کلاف سیم، کابل، و غیره طراحی شده ھمچنین با طراحی بھینه سازی شده دسته جک‌پالت، ارگونومی این جک ‌پالت راحتی را ھنگام کار به اپراتور می دھد.

۳) جک پالت باسکول دار (جک پالت توزین) :    

جک‌ پالت ترازودار چیست؟
جک‌ پالت ترازودار یا جک‌پالت توزین دار ( باسکول دار ) برای وزن کشی بار روی شاخک ھا مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع جک ‌پالت ھا در دو نوع جک‌پالت ترازودار با پرینتر و جک ‌پالت ترازودار معمولی است که در نوع پرینتر دار، میتوانید رسید وزن بار را از پرینتر متصل به جک پالت دریافت نمائید. ھمچنین این نوع جک پالت ھا دارای یک صفحه نمایش دیجیتال یا آنالوگ برای نمایش وزن بار روی شاخک جک ‌پالت، می باشند.

۴) جک پالت قیچی:

جک ‌پالت قیچی چیست؟
جک ‌پالت قیچی محصولی بسیار کارآمد با قابلیت ھای گوناگون مانند یک جک ‌پالت معمولی، یک میز کار و یا سکوی مخصوص می باشد. این نوع جک ‌پالت برای مکان ھایی که نیاز به بالا آمدن بار روی شاخک جک پالت به مقدار معین است، مورد استفاده قرار میگیرد و از آن میتوانید به عنوان یک میزکار که حاوی بار قابل جابه جایی است، استفاده نمائید.

۵) جک پالت برقی:

همان طور که از نامش مشخص میباشد نیروی محرکه این نوع جک ‌پالت، برق می باشد و قابلیت حمل نفر(با ایمنی بسیار بالا) را نیز دارد. کاربر با ایستادن در پشت فرمان عمل حمل و جابجایی پالت را به سادگی، در کمترین زمان و حداقل صدا با نیروی برق انجام میدهد. سرعت حمل و جابجایی جک پالت برقی ۶ کیلومتر در ساعت می باشد. نحوه شارژ باتری دستگاه اتصال به برق ۲۲۰V  شهری میباشد که با ۸ ساعت شارژ تا ۱۲ ساعت کارایی مداوم دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

مقدمه ای بر راهنمای خرید لیفتراک

حال که با تعریف لیفتراک آشنا شدیم، باید با انواع آن نیز آشنا شویم. این تولیدات در مدل های مختلفی برای سازگاری با نیاز های متنوع و متغییر صنایع ساخته و طراحی می شوند.

خرید صحیح لیفتراک باید بر اساس هماهنگی بین نیاز شما و مشخصات فنی لیفتراک باشد. این هماهنگی از تیز بینی خریدار از یک سو؛ و مشاوره صحیح مشاوران میسر می شود.

مهمترین اولویت های خرید لیفتراک

هر خریداری باید بداند چه شاخص هایی برای داشتن یک خرید بهینه مهم هستند. راهنمای خرید لیفتراک این آشنایی اولیه را فراهم می کند. مشاوره صحیح نیز رکن دیگری برای انجام این فرآیند دشوار است.

مشاوره صحیح نیز رکن دیگری برای انجام این فرآیند دشوار است.

مهمترین این اولویت ها بر اساس موارد زیر مرتب شده است:

  • تناژ و وزن کاری لیفتراک ها
  • سوخت لیفتراک ها
  • اندازه و ابعاد لیفتراک ها
  • لیفتراک صفر یا لیفتراک کارکرده
  • تامین قطعات و نمایندگی لیفتراک
  • برند لیفتراک
  • الزامات محیطی و...

وزن لیفتراک

در قدم اول افرادی که به تهیه لیفتراک نیاز دارند باید بین باری که باید حمل شود و وزنی که در واقعیت لیفتراک می تواند حمل کند، ارتباط درستی برقرار کند. اگر بار وزن بیشتری از دستگاه داشته باشد؛ اولا انجام کار با دستگاه از نظر فنی منتفی است. دوما خطرات بسیاری از جمله واژگونی بار و دستگاه نیز متصور است.

راهنمای خرید لیفتراک به شما یاد آور می شود که وزن کمتر بار نسبت به دستگاه نیز هزینه های جاری و استهلاک لیفتراک را به دلیل عدم تناسب افزایش می دهد. بار ۳ تن نیاز به تهیه دستگاه لیفتراک ۳ تن دارد. تناژ دستگاه از ۱ تن تا ۴۰ تن تولید و به فروش می رسذ.

سوخت لیفتراک

متقاضیان تهیه دستگاه باید سوخت لیفتراک را نیز در نظر داشته باشند. رایج ترین مدل های سوختی پیش بینی شده برای موتور  لیفتراک شامل دو مدل سوخت فسیلی و سوخت های نوین است. سوخت های فسیلی از موتورهای احتراق داخلی استفاده می نمایند و شامل سوخت گازوئیل، گاز، بنزین و ترکیبی از آن ها می باشند.

لیفتراک های جدیدی نیز با استفاده از نیروهای تجدیدی پذیر مانند الکتریسیته و برق هم طراحی شده اند. این تجهیزات از باتری لیفتراک استفاده می کنند و نیاز دارند تا فرآیند شارژ را توسط شارژر لیفتراک طی نمایند. انواع لیفتراک بر اساس سوخت:

  • لیفتراک برقی
  • لیفتراک دیزلی
  • لیفتراک دوگانه سوز
  • لیفتراک بنزینی
  • لیفتراک گازی

ابعاد لیفتراک

معمولا ابعاد دستگاه لیفتراک شاخص چندان با اهمیتی نیست. اما گاهی به دلیل عدم سنجش فضای حرکتی که محیط ایجاد می کند و تطابق آن با ابعاد لیفتراک و شعاع گردش لیفتراک، مشکلی اساسی ایجاد می شود. این مشکل عدم استفاده از دستگاه است. پس حتما این موضوع را هم در زمان پیش بینی خرید، در نظر داشته باشید.

برند های لیفتراک

شرکت های زیادی از جمله لیفتراک ایرانی و لیفتراک خارجی اقدام به تولید این ماشین آلات می نمایند. برخی از این برند ها عبارت اند از :

لیفتراک سهند - لیفتراک سپاهان - لیفتراک تی ام اس - لیفتراک آریا - لیفتراک هیوندای - لیفتراک کوماتسو - لیفتراک تویوتا - لیفتراک نیسان - لیفتراک تی سی ام - لیفتراک دوو دوسان - لیفتراک هلی - لیفتراک بائولی - لیفتراک زوم لایون - لیفتراک جک

الزامات محیطی

راهنمای خرید لیفتراک یاد آور می شود که شرایط محیط کار نیز گاهی تحمیل کننده مواردی است که باید در خرید لیفتراک لحاظ شود. برای مثال محیط های بسیار سرد نیاز مند استفاده از لیفتراک برقی هستند. یا فضاهای باز که با باد و باران و برف و شرایط سخت در ارتباط هستند هم الزامات خرید لیفتراک دیزلی و دوگانه را ایجاد می کتتد.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

نکاتی جذاب درباره اجاره لیفتراک دیزلی

اجاره لیفتراک دیزلی در فعالیت‌هایی نیازمند به ‌سرعت بالا و زمان محدود انجام می‌پذیرد. بدین ترتیب به مدد این ابزارها امور باربرداری را در کوتاه‌ترین زمان و با حداکثر سرعت به انجام می‌رسانند. لیفتراک‌ها ازنظر نوع سوخت مصرفی به برقی، فسیلی و گازی تقسیم می‌شوند. که نمونه‌هایی فسیلی چون بنزینی یا گازوئیلی کارکردی سریع‌تر را ارائه می‌دهند. ولی باید در فضاهای باز و بدون سقف به خدمت گرفته شوند. سهولت استفاده، اتاقک کاربر بزرگ، کارایی قدرتی و پوشش وزن‌های مختلف مانند ۱٫۵، ۲، ۲٫۵ و ۳ کرایه لیفتراک دیزلی را بارونق بالایی روبرو ساخته است.

ازاین‌ رو انتظار می‌رود، همپای جرثقیل‌ها توان حمل بار با اوزان بسیار بالا را داشته باشند. ولی به‌هرحال محدودیت‌هایی همیشه برای لیفتراک‌ها وجود دارد. بدین ترتیب اجاره جرثقیل جایگاه خاص خود را در حمل بارهای حجیم و غول‌آسا داشته است. با این توصیفات لیفتراک‌ها حتی از نوع دیزلی پرقدرتشان توانایی همپایی با جرثقیل‌ها را ندارند.

لیفتراک دیزلی چیست؟

لیفتراک دیزلی همانند نمونه‌های دیگر این ماشین دارای ملحقاتی چون دکل و شاخک است. تنها تفاوت آن نوع موتور و سوخت مصرفی آن است. موتور دیزلی و سوخت گازوئیلی که در این لیفتراک مورداستفاده می‌باشد، به این ماشین قدرتی فراتر از نمونه‌های رایج بخشیده است. بدین ترتیب به اجاره لیفتراک از نوع دیزلی برای بارهای فوق سنگین و ارتفاعات بسیار بالا اقدام می‌کنند. به مدد این ابزار و راندمان سوخت پایین و هزینه‌های جانبی محدود و سطح بهره‌وری عالی این دستگاه، کارفرمایان صرفه اقتصادی بالایی را نصیب خود می‌سازند.

 

اجاره لیفتراک دیزلی در تهران:

در لیفتراک‌هایی با موتور فسیلی به حتم لیفتراک‌های دیزلی با سوخت گازوئیلی ازنظر قدرت یک سرو گردن برتر هستند. نوع خاص احتراق درون موتور قدرت فوق‌العاده زیادی به این ماشین‌ها می‌بخشد. بدین ترتیب حتی توانی بیشتر از نوع بنزینی را از خود ارائه می‌کنند. ازاین‌رو به حتم وظیفه حمل‌ونقل بارهای فوق سنگین را به لیفتراک‌های دیزلی واگذار می‌نمایند. این لیفتراک‌ها توانایی جابه‌جایی بارهایی از ۱٫۵ تن تا ۷ تن رادارند. به همین دلیل در برخی از کارخانه‌های تولید ماشین برای حمل اتومبیل‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. بدین ترتیب اجاره لیفتراک دیزلی در تهران برای اوزان بالا و ارتفاعات زیاد حتماً گزینه‌ای ایدئالی است.

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

لیفتراک برقی چیست؟

لیفتراک‌های برقی یکی از انواع لیفتراک‌ها هستند که برای جابه‌جایی و حمل بارهای سنگین از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند.

کاربرد لیفتراک برقی چیست؟

لیفتراک برقی هم مانند لیفتراک‌ دیزل و یا سایر لیفتراک‌ها، برای جابه‌جایی یا بلند کردن بار تا ارتفاعات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به دلیل استفاده از انرژی الکتریکی به جای سوخت‌ فسیلی، در محیط‌هایی که رعایت بهداشت اهمیت بالایی دارد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

لیفتراک برقی در چه صنایعی بیشتر کاربرد دارد؟

لیفتراک‌های برقی در صنایع ‌غذایی، صنایع داروسازی‌، سردخانه‌ها، صنایع آرایشی و بهداشتی و انبارهای کوچک (به علت امکان گازگرفتگی افراد در صورت استفاده از لیفتراک‌هایی که سوخت فسیلی مصرف می‌کنند) بیشترین کاربرد را دارد.

 

قیمت لیفتراک برقی به چه عواملی بستگی دارد؟

از عوامل تأثیرگذار بر قیمت لیفتراک‌‍ های برقی می‌توان به مواردی چون تناژ، سال ساخت، مدل دستگاه، شرکت سازنده و قطعات اشاره نمود که در ادامه هر کدام را برای شما شرح خواهیم داد.

چرا باید لیفتراک برقی خرید؟

از مزایای لیفتراک‌ برقی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود؛

لیفتراک برقی سر و صدای بسیار کمتری نسبت به دیگر لیفتراک‌ها دارد.

نیازی به پرداخت هزینه برای تهیه سوخت ندارید.

لوازم لیفتراک برقی استهلاک کمی دارند.

کاهش هزینه سرویس و نگهداری لیفتراک برقی.

عدم ایجاد دود و آلودگی در محیط.

 

هزینه سرویس و نگهداری لیفتراک برقی چگونه است؟ آیا معاوضه لیفتراک به صرفه است ؟

اغلب هزینه سرویس و نگهداری دستگاه‌ها مربوط به برد و باطری لیفتراک برقی می‌باشد. اما جای نگرانی نیست چرا که اغلب بردهای این دستگاه قابل تعمیر هستند و تنها در مواردی خاص نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. در صورتی هم که نیاز به تعویض باتری پیدا کنید می‌توانید با فروش داغی باتری خود به ضایعاتی‌ها تقریباً یک سوم هزینه خرید باتری جدید را جبران نمایید. به طور کلی هزینه تعمیرات لیفتراک برقی نسبت به لیفتراک‌ دیزل بیشتر است اما به دلیل دوام بیشتر قطعات، نیاز کمتری به تعمیرات خواهید داشت.

 

در صورت کارکرد طولانی مدت ، استهلاک لیفتراک بالا رفته و هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز افزایش می‌یابد که در این صورت معاوضه لیفتراک از نگهداری آن به صرفه تر است.

 



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

لیفتراک چیست؟

لیفتراک ( forklift ) ماشینی صنعتی است که برای بالا بردن و جابجایی مواد و مصالح در مسافت‌ های کوتاه استفاده می شود. لیفتراک در اوایل قرن بیستم به وسیله شرکت های مختلف از جمله کمپانی تولیدات انتقال قدرت کلارک و کمپانی تولیدات بالابری ییل و تاون اختراع شد. لیفتراک ها تبدیل به ابزاری ضروری در فعالیت های تولیدی و انبارداری شده اند.

کاربرد لیفتراک

 لیفتراک ها در انواع و ظرفیت های بار متعددی موجود هستند. در یک انبار معمولی، بیشتر لیفتراک ها دارای ظرفیت باری بین یک تا پنج تن هستند. لیفتراک های بزرگتر ظرفیت بالا بردن بار تا وزن ۵۰ تن را هم دارند که برای کاربردهایی همچون حمل کانتینرهای سنگین استفاده می شوند. از جمله رایج ترین انواع لیفتراک، می توان به لیفتراک دستی، لیفتراک برقی، لیفتراک دیزلی و لیفتراک دوگانه سوز اشاره کرد.

لیفتراک برقی

بیشتر از لیفتراک دیزلی با محیط زیست سازگار است و نه تنها بی صداتر از لیفتراک دیزلی است، بلکه هیچ مواد مضری را وارد هوا نمی کند. این جنبه ماجرا وقتی مهم می شود که لیفتراک در درجه اول و اصولا داخل یک محیط بسته استفاده شود و کارگران و راننده ها به طور مستقیم و تمام مدت در معرض صدای بلند و دود یک لیفتراک دیزلی باشند (که البته در چنین مواقعی نیز به تهویه مناسب هوا احتیاج داریم).

 علاوه بر این، لیفتراک برقی جمع و جورتر است، در مکان های کوچک و باریک آسان تر حرکت می کند و نیازی نیست راننده های این وسیله نقلیه از کلاچ استفاده کنند که خود مزیت مهمی است. ضمنا، نگهداری یک لیفتراک برقی ارزان تر از یک لیفتراک دیزلی است چرا که قطعات متحرک کمتری دارد و یک باتری قابل شارژ هم روی آن است. (در مقابل لیفتراک دیزلی که مخزن آن به طور مرتب باید پر شود) در واقع لیفتراک های برقی در یک ساعت کار هزینه کمتری نسبت به لیفتراک های دیگر دارند و طول عمر آنها نیز بیشتر است.

 با وجود چنین مزیت هایی برای لیفتراک برقی، شاید باورش سخت باشد که این نوع لیفتراک ضعف هایی هم دارد، البته تعداد این عیب ها کم است و تقریبا همگی مربوط به باتری لیفتراک برقی است. با توجه به آن که این نوع لیفتراک نیاز به باتری و شارژ شدن دارد، (برعکس سوخت دیزلی)، سرمایه گذاری اولیه آن گران است، مگر آن که انبار، کارخانه یا هر محیط دیگری که لیفتراک در آن رفت و آمد می کند، امکان شارژ در هنگام نیاز را داشته باشد که در آن صورت هم راننده لیفتراک برقی باید منتظر بماند تا وقتی دستگاه به طور کامل شارژ شد، سپس از آن استفاده کند.

علاوه بر این، لیفتراک برقی بهترین گزینه برای استفاده در فضاهای باز نیست چرا که باتری، قطعات الکترونیکی و مدارها و جریان های برق نباید طولانی مدت در محیط های باز بماند.

لیفتراک دیزلی

این مدل لیفتراک برای مکان های روباز عالی است و با تمام توان و ظرفیت در هوای مرطوب و بارانی کار می کند. لیفتراک دیزل عموما از لیفتراک برقی ارزان تر است. در تمام ۲۴ ساعت لیفتراک در دسترس است و وقتی از سوخت دیزلی پر شود، دیگر از کار افتادگی ندارد. (در مقابل برای لیفتراک برقی باید منتظر ماند تا باتری آن شارژ شود).

یک لیفتراک دیزلی هیچ فضای به خصوصی برای یک ایستگاه شارژ باتری لازم ندارد و می توان آن را هر جای مناسبی پارک کرد. عملکرد کلی یک لیفتراک دیزل ، که شامل قابلیت های شتاب و سرعت بالا بردن است، نسبت به لیفتراک برقی برتر است. علاوه بر آن، باتری لیفتراک دیزل ظرفیت این را دارد که به راحتی و به بهترین شکل انرژی مورد نیاز تجهیزات اضافه ای مثل وسایل هیدرولیکی (که بر روی لیفتراک نصب می شود) را نیز فراهم کند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

جک پالت چیست؟

جک پالت یکی از ماشین آلات مکانیکی و دستی حمل بار در انبارها و مکان های کوچک و بزرگ است که در تناژ های مختلف نسبت به نیاز مشتری تولید می شود.

انواع جک پالت

جک پالت ها به چند شکل استاندارد (عادی) و جک پالت قیچی جک پالت ترازو دار جک پالت گاوانیزه (ضد زنگ) تولید میشوند که هر کدام از این نوع جک پالت ها بسته به نیاز مصرف کننده خریداری و استفاده می شود.

در کارخانجات مواد غذایی از جک پالت های ترازودار (باسکول دار) جهت وزن کشی استفاده میشود و یا در نقاطی که رطوبت زیاد باعث خرابی فلز ماشین آلات میشود از جک پالت گاوانیزه استفاده میکنند که مشکل زنگ زدن را حل کرده است در انبارهایی که نیاز به حمل بار در ارتفاع بالاتری میباشد از جک پالت قیچی استفاده می کنند.

جک پالت از اجزای زیر تشکیل شده است :

  • دسته ی جک پالت که اهرم بالابرنده و فرمان نیز گفته می شود
  • محفظه جلوی جک پالت که پمپ هیدرولیک در آن قرار دارد
  • چرخ های جلو با قابلیت چرخش 360 درجه
  • شاسی هرمی جلوی جک پالت
  • شاخک ها
  • چرخ های عقبی

انواع چرخ های جک پالت

  • چرخ پلی اورتان​:  جهت سطوح هموار، بدون صدا، ضد سایش، طول عمر بالا و چسبندگی بیشتر
  • چرخ فولادی جهت استفاده در محیط های بسیار خشن مانند آهنگری و کارگاه های فلزات
  • چرخ تفلون (پلی آمید):  سطوح هموار، حداقل نیرو در کشش، مقاوم، مناسب محیط های شیمیایی
  • چرخ لاستیکی: بهترین انتخاب در بی صدایی و نرمی، مناسب در سطوح نرم و خشن

هنگام خرید جک پالت ​به این نکات توجه نمایید :

  1. در هنگام خرید لیفتراک نیاز سنجی بسیار مهم است یعنی شما متوجه نیازی که برای خرید دارید باشید.
  2. بهتر است که جک پالتی که تهیه می کنید چرخ های پلی اورتان داشته باشد.
  3. توجه به برند و جنس پمپ هیدرولیک نیز در خرید جک پالت امری واجب و ضروری است.
  4. توجه به طول شاخک ها و ارتفاع بالابری جک پالت نیز از سوی مشتری حائز اهمیت است.
  5. جنس بدنه در نقاط بسیار مرطوب بهتر است از گالوانیزه استفاده شده باشد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

قرارداد خرید لیفتراک به عنوان یکی از انواع قرارداد خرید کالا محسوب می‌شود. لیفتراک دستگاه کوچک و پر کاربردی است که برای جابه جایی و بالا بردن بار به کار می‌رود. امروزه لیفتراک‌های خودران نیز طراحی و ساخته می‌شود که اغلب با استفاده از حس‌گرهای لیزری و دوربین‌ها هدایت می‌شوند.

توجه به بیمه لیفتراک قبل از تنظیم قرارداد خرید آن

لیفتراک مثل تمام ماشین آلات صنعتی لازم است که تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. در صورت بروز حادثه، تمام خسارت‌های وارد شده بر بدنه ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، تحت پوشش قرار می‌گیرد. مدت این بیمه حداکثر یک سال است که می‌تواند به درخواست بیمه گزار تمدید شود. نکته قابل توجه این است که محدوده پوشش این ماشین آلات صنعتی که لیفتراک را هم شامل می‌شود، فقط در محل اجرای پروژه ها و مکان فعالیت آن‌ها است.

قبل از نوشتن نمونه قولنامه لیفتراک به چه مواردی توجه کنم؟

قبل از نوشتن نمونه قولنامه لیفتراک و خرید این دستگاه باید موارد استفاده از آن را در نظر بگیریم. زیرا هر کدام از آن‌ها کارآیی متفاوتی دارند. برای مثال: اگر کارخانه‌ای که متقاضی خرید لیفتراک است، دارای قسمت‌های ناهموار است، بهتر است لیفتراک مخصوص مناطق ناهموار را خریداری کند، زیرا این لیفتراک به راحتی از این ناهمواری‌ها عبور می‌کند. پیش از نوشتن نمونه قولنامه لیفتراک و اقدام برای خرید این دستگاه، باید در نظر داشت که لیفتراک دیزلی (گازوییل) پر سر و صدا است، اما در محیط‌های باز قابل استفاده خواهد بود ولی لیفتراک برقی (باطری) بدون آلودگی و هرگونه سر و صدا است اما در محیط باز و جاهایی که برق ندارند ممکن است با مشکل مواجه شود. همچنین لازم است به لاستیک لیفتراک و عاج آن توجه شود که ساییدگی آن یکنواخت باشد، در غیر این صورت به این معناست که مشکل اساسی دارد.

لزوم مراجعه به کارشناس پیش از تنظیم نمونه قرارداد فروش لیفتراک

از آنجایی که لیفتراک کارایی بسیار زیادی دارد، لیفتراک دست دوم و کارکرده هم طرفداران خود را دارد. زیرا افراد با پرداخت هزینه کمتر نسبت به لیفتراک نو، صاحب این دستگاه ضروری برای صنعت و راهسازی می‌شوند. اما نکته مهم و قابل توجه این است که قبل از تنظیم نمونه قرارداد فروش لیفتراک ، حتما به یک کارشناس با تجربه یا تعمیر کار حرفه‌ای لیفتراک مراجعه شود. برای مثال: ممکن است فرد قطعات ظاهری را رنگ یا تعمیر کند که این موضوع سبب شود لیفتراک، ظاهری سالم داشته باشد، ولی در واقع انتظارات خریدار را برآورده نکند که این امر جز با نظر کارشناس فنی قابل تشخیص نیست.

از آنجایی که موضوع نمونه قرارداد فروش لیفتراک یک موضوع تخصصی است باید با فردی که آشنایی لازم با هر نوع لیفتراک وتعمیر و کارایی متفاوت آن دارد مشورت شود زیرا دستگاه مناسب برای کارخانه‌ای با فضای باز و ناهموار با لیفتراک مخصوص کارخانه کوچک و هموار متفاوت است. همچنین لیفتراک مناسب برای آب و هوای گرمسیر با سردسیر متفاوت است و همه این موارد با مراجعه به یک کارشناس آگاه برای فرد روشن می‌شود.

قولنامه فروش لیفتراک چه نوع قراردادی است؟

قولنامه فروش لیفتراک یک قرارداد بیع است. این قرارداد، یک قرارداد معین و لازم است، یعنی طرفین نمی‌توانند آن ‌را جز در موارد محدودی بر هم بزنند. قولنامه فروش لیفتراک یک قرارداد معوض است، زیرا هر کدام از فروشنده و خریدار در مقابل مالی که به دیگری پرداخت می­کند مالی به دست می­آورد.

نمونه قرارداد خرید لیفتراک از نگاه قانون

مطابق ماده 34 آیین نامه ایمنی ماشین‌های لیفتراک، ضروری است که این ماشین یک سری تجهیزات مانند آژیر، اتاقک ایمن راننده، چراغ هشدار دهنده، تجهیزات کنترلی و… داشته باشد که این موارد از ملزومات یک لیفتراک است. پس بهتر است در هنگام خرید لیفتراک به این موارد توجه شود. مطابق این ماده، لیفتراکی که موضوع نمونه قرارداد خرید لیفتراک است، باید این موارد را داشته باشد.

با توجه به ماده 41 آیین نامه ایمنی ماشین‌های لیفتراک، تعمیرات و جوشکاری بر روی بدنه، شاخک‌ها و ملحقات به منظور از بین بردن ترک‌ها وفرسودگی‌های سطحی ممنوع است و درصورت نیاز فقط با نظارت شرکت سازنده مجاز است. پس قبل از تنظیم نمونه قرارداد خرید لیفتراک باید دقت شود که بر روی بدنه و شاخک‌های لیفتراک آثار جوش تعمیر نباشد.

باتوجه به ماده 57 این آیین نامه، مشخصات فنی لیفتراک بر روی یک لوح فلزی نوشته شده و این لوح به بدنه لیفتراک نصب شده است. بهتر است قبل از تنظیم نمونه قرارداد خرید لیفتراک به این لوح توجه شود.

مطابق ماده 376 قانون مدنی اگر فروشنده در تحویل مبیع (لیفتراک) تاخیر کند یا خریدار در پرداخت مبلغ تاخیر کند کسی که تاخیر کرده اجبار به انجام تعهد می‌شود.

تعهدات طرفین

در این بخش از متن قرارداد، دو طرف شروط مورد توافق خود را می‌نویسند. در قسمت تعهدات طرفین، تاریخ و مکان تحویل لیفتراک نوشته می‌شود. در صورتی که تمام مبلغ مورد توافق پرداخت نشده باشد، زمان پرداخت باقی مانده مبلغ و اقساط پرداخت هم نوشته می‌شود.

در خصوص مالیات و عوارض لیفتراک، باید توجه شود که پرداخت این موارد تا قبل از تحویل آن به خریدار، به عهده فروشنده است.

هردو طرف باید تمام شروط مورد توافق فروش لیفتراک را در این قسمت بنویسند تا از مشکلاتی که ممکن است در آینده به وجود بیاید پیشگیری شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

اجاره لیفتراک

آیا می دانید برای اجاره لیفتراک چه عواملی را باید مورد بررسی قرار دهید؟ لیفتراک مورد نظر شما باید دارای چه ویژگی ها و امکاناتی باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در این مورد اطلاعات بیشتری به دست آورید.

انتخاب

در هنگام انتخاب لیفتراک چه نکات اولیه ایی را مورد بررسی قرار می دهید؟

 ظرفیت و تحمل بار، تا چه ارتفاعی بالابر عمل می کند؟ انواع سوخت، لاستیک ها و …

ظرفیت و تحمل فشار

اگر لیفتراکی با بالاترین مقدار ظرفیت را انتخاب کنید مرتکب اشتباه بزرگی شده اید. به نکات زیر دقت کنید:

  1. متوسط وزن بار شما چقدر است؟
  2. پهنا و عرض بار شما چقدر است؟
  3. سنگین ترین باری که می خواهید جا به جا کنید چقدر است؟

ارتفاع مورد نیاز بالابر

شناخت میزان ارتفاع مورد نیاز شما نکته بسیار مهمی است که در هنگام اجاره لیفتراک باید آن را مد نظر داشته باشید. لیفتراک هایی که برای مصرف روزانه مورد استفاده قرار می گیرند معمولا تا ارتفاع 8 فوت تا 20 فوت بالا می روند. این در صورتی است که لیفتراک های دیگری نیز ساخته می شوند تا بتوانند بار شما را تا ارتفاع های بالاتری بالا ببرند و این بستگی به نوع پروژه و شغل شما و همچنین نوع نیاز شما به بالابر را دارد.

مانند بررسی ظرفیت وزن بار شما باید توانایی بلابر در ارتفاع را نیز مد نظر داشته باشید:

  1. معمولا تا چه ارتفاعی به بالابر نیاز دارید؟
  2. بیشتری مقداری که نیا دارید بار شما بالا رود تا چه ارتفاعی می باشد؟
  3. آیا به محدودیت و ویژگی های خاصی برای بالا بردن نیاز دارید؟
  4. علاوه بر ظرفیت تحمل وزن و همچنین ارتفاعی که بالابر می تواند بالا رود توجه به چه عوامل دیگری مهم است؟

نوع سوخت

لیفتراک ها معمولا دارای دو نوع سوخت هستند: برقی و یا سوخت داخلی

برقی

این نوع لیفتراک ها معمولا دارای باطری های بزرگ، سنگین و همچنین اسیدی هستند. این نوع لیفتراک ها معمولا حدود 8 ساعت می توانند کار کنند و یا اگر به طور مداوم قرار باشد کار کنند و روشن بمانند 5 تا 6 ساعت برای شما کار می کنند. یکی از نقاط مثبت استفاده و اجاره لیفتراک برقی این است که هیچ نوع آلودگی تولید نمی کنند و برای اتفاده در محیط های سر پوشیده بسیار مناسب هستند و همچنین از لحاظ اقتصادی نیز بسیار به صرفه اند.

لیفتراک های برقی حدود 20 تا 40 درصد هزینه ها را نسبت به لیفتراک هایی با سوخت داخلی کاهش می دهند. به طور معمول یک باطری استاندارد صنعتی در هر بار شارژ حدود 3 دلار هزینه دارد.

البته لازم به ذکر است که هزینه نگهداری و مراقبت از این نوع لیفتراک ها کمی بالاتر است.

لیفتراک با سوخت داخلی

موتور این نوع لیفتراک ها معمولا با سوخت های متعددی از جمله گازوئیل، سوخت دیزلی، و همچنین گازی….، کار می کند.

با رعایت این نکات قطعا انتخاب خوبی در اجاره لیفتراک خواهید داشت .



:: برچسب‌ها: اجاره لیفتراک ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

نکات خرید لیفتراک

برای خرید لیفتراک مناسب باید به نکات مهمی توجه کرد تا بتوان لیفتراک مناسب با قیمت و هزینه اقتصادی را تهیه کرد. در ادامه با مهمترین نکات خرید لیفتراک آشنا میشویم. قبل از خرید لیفتراک باید سوالات زیر را پاسخ دهید تا به بهترین گزینه برای خرید برسیم. البته قبل از هر چیز داشتن یک اپراتور حرفهای برای کار با لیفتراک از اهمیت بالایی برخوردار است.

  •  لیفتراک در چه محیطی استفاده خواهد شد؛ محیط باز یا بسته؟
  •  بار تا چه ارتفاعی بالا میرود؟
  •  طول و عرض لیفتراک چقدر است و در طول روز چند ساعت کار خواهد کرد؟
  •  نوع تایرهای لیفتراک از چه نوعی باشد؟
  •  توجه به خدمات پس از فروش الحاقیهها و لوازم جانبی آن؟
  • توجه به کاربرد لیفتراک و نوع موتور آن : انواع و اقسام لیفتراکهای مختلف با برندها و کارکردهای گوناگون در بازار به فروش میرسند که هر کدام برای فعالیت و محیط خاصی طراحی شدهاند. لیفتراک مناسب یک سردخانه مواد غذایی تفاوتهای زیادی با لیفتراک انبار یک کارخانه دارد. بنابراین گام اول انتخاب لیفتراک با موتور مخصوص به آن است. با این کار انتخاب آسانتر شده و باید به معیارهای دیگر توجه کنید.

میزان استفاده از لیفتراک

میزان ساعات استفاده از لیفتراک در هفته یکی دیگر از معیارهای انتخاب لیفتراک است. با توجه به نیاز شما به این دستگاه و هزینههای جانبی تعمیر و نگهداری باید لیفتراک مناسب را انتخاب کرد. سوخت، قطعات جانبی، دستمزد اپراتور و... از دیگر هزینههای لیفتراک است.

خدمات پس از فروش

جدا از انتخاب و خرید هر نوع لیفتراک خدمات پس از فروش یکی از مهم‌ترین  نکاتی است که باید قبل از خرید به آن توجه کرد. توجه به برند و خدمات پس از فروش آن برای تأمین قطعات و تعمیر لیفتراک بسیار مهم است. تأمین قطعات با قیمت ارزان یکی از معیارهای اصلی خرید لیفتراک است.

لیفتراک نو لازم دارید یا دست دوم

اگر در طول روز بیشتر از 4 ساعت با لیفتراک کار میکنید به یک لیفتراک نو نیاز دارید. زیرا کار کشیدن از لیفتراک دست دوم در دراز مدت هزینههای تعمیر زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت. ابتدا درباره برندها و نمایندگیهای پس از فروش انواع لیفتراک اطلاعات جمعآوری کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. خرید لیفتراک ارزان یا توجه یک جانبه به قیمت آن منجر به خرید موفقی نخواهد شد.

کار با لیفتراک قبل از خرید

قبل از خرید لیفتراک یا اجاره آن حتماً چند روز با آن کار کنید تا از نحوه عملکرد دستگاه مطمئن شوید. داشتن یک اپراتور حرفه‌ای، نگهداری مناسب از دستگاه، برنامه ریزی برای کار با دستگاه باعث کارکرد مناسب و افزایش بهرهوری و طول عمر دستگاه شما میشود. البته خرید از یک برند معتبر میتواند خیال شما را از یک خرید مطمئن آسوده کند.

 



:: برچسب‌ها: خرید لیفتراک ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

جک پالت

جک پالت چیست ؟ همانطور که از اسمش پیداست به ماشینی که برای جا به جایی پالت از آن استفاده می‌شود جک پالت می‌گویند. استفاده از آن سبب می‌شود تا بتوان محصولات را در انبار یا کارگاه از نقطه‌ای به نقطه دیگر بدون وارد کردن فشار جسمی جا به جا کرد. با این وسیله دیگر در بلند کردن و حرکت دادن اجسام با وزن بالا محدودیتی وجود ندارد. بسته‌ها و اجسامی که قرار است جا به جا شوند بر روی پالت قرار می‌گیرند. علاوه بر این دیگر برای جا به جایی و انتقال اجسام نیازی به استفاده از دستگاه‌های پیچیده نیست. جک پالت‌ها با نام‌های دیگری نظیر پالت تراک، پالت بر، پالت پمپ و یا گاری پمپی و … شناخته می‌شود.
جک پالت دستگاهی است که در انبارها، فروشگاه ‌ها، کارخانه ‌ها، کارگاه‌ های صنعتی و … برای حمل پالت استفاده می‌شود. این ماشین توسط اپراتور کنترل و هدایت می‌شود. جک پالت بسته به محل استفاده و نوع کاربرد انواع مختلفی دارد. تمام آن‌ها دارای دو شاخک و یک دسته هستند. شاخک‌ها در زیر پالت قرار می‌گیرند. با پمپاژ کردن، دسته در زیر پالت قرار گرفته و آن را از سطح زمین بالا می‌آورد.


انواع جک پالت
پس از انتقال بار به محل مورد نظر ارتفاع دسته به وسیله اهرم روی دسته کم شده و دسته پایین می‌آید. سپس بار در محل مورد نظر تخلیه می‌شود. استفاده از چرخ در ساختار آن‌ها موجب شده تا بتوانند در محیط کارگاه یا انبار به راحتی جا به جا شوند. در هنگام خرید جک پالت باید آن را به طور کامل بررسی نمایید. بدنه لیفتراک محکم است و متشکل از یک پمپ هیدرولیکی بوده که توسط پمپاژ دسته به بالا و پایین حرکت می‌کند.
جک پالت دارای دو نوع 3 تن و 5 تن است. مانند لیفتراک قادر به تغییر ارتفاع و رسیدن به ارتفاع دلخواه نیست. بلکه تنها می‌تواند بسته را جا به جا کند و تا ارتفاع مشخصی بار را از سطح زمین بلند کند.

 



:: برچسب‌ها: جک پالت ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد