نوشته شده توسط : atiemoeini

لیفتراک برقی چیست؟

لیفتراک‌های برقی یکی از انواع لیفتراک‌ها هستند که برای جابه‌جایی و حمل بارهای سنگین از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند.

کاربرد لیفتراک برقی چیست؟

لیفتراک برقی هم مانند لیفتراک‌ دیزل و یا سایر لیفتراک‌ها، برای جابه‌جایی یا بلند کردن بار تا ارتفاعات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به دلیل استفاده از انرژی الکتریکی به جای سوخت‌ فسیلی، در محیط‌هایی که رعایت بهداشت اهمیت بالایی دارد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

لیفتراک برقی در چه صنایعی بیشتر کاربرد دارد؟

لیفتراک‌های برقی در صنایع ‌غذایی، صنایع داروسازی‌، سردخانه‌ها، صنایع آرایشی و بهداشتی و انبارهای کوچک (به علت امکان گازگرفتگی افراد در صورت استفاده از لیفتراک‌هایی که سوخت فسیلی مصرف می‌کنند) بیشترین کاربرد را دارد.

 

قیمت لیفتراک برقی به چه عواملی بستگی دارد؟

از عوامل تأثیرگذار بر قیمت لیفتراک‌‍ های برقی می‌توان به مواردی چون تناژ، سال ساخت، مدل دستگاه، شرکت سازنده و قطعات اشاره نمود که در ادامه هر کدام را برای شما شرح خواهیم داد.

چرا باید لیفتراک برقی خرید؟

از مزایای لیفتراک‌ برقی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود؛

لیفتراک برقی سر و صدای بسیار کمتری نسبت به دیگر لیفتراک‌ها دارد.

نیازی به پرداخت هزینه برای تهیه سوخت ندارید.

لوازم لیفتراک برقی استهلاک کمی دارند.

کاهش هزینه سرویس و نگهداری لیفتراک برقی.

عدم ایجاد دود و آلودگی در محیط.

 

هزینه سرویس و نگهداری لیفتراک برقی چگونه است؟ آیا معاوضه لیفتراک به صرفه است ؟

اغلب هزینه سرویس و نگهداری دستگاه‌ها مربوط به برد و باطری لیفتراک برقی می‌باشد. اما جای نگرانی نیست چرا که اغلب بردهای این دستگاه قابل تعمیر هستند و تنها در مواردی خاص نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. در صورتی هم که نیاز به تعویض باتری پیدا کنید می‌توانید با فروش داغی باتری خود به ضایعاتی‌ها تقریباً یک سوم هزینه خرید باتری جدید را جبران نمایید. به طور کلی هزینه تعمیرات لیفتراک برقی نسبت به لیفتراک‌ دیزل بیشتر است اما به دلیل دوام بیشتر قطعات، نیاز کمتری به تعمیرات خواهید داشت.

 

در صورت کارکرد طولانی مدت ، استهلاک لیفتراک بالا رفته و هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز افزایش می‌یابد که در این صورت معاوضه لیفتراک از نگهداری آن به صرفه تر است.

 



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

لیفتراک چیست؟

لیفتراک ( forklift ) ماشینی صنعتی است که برای بالا بردن و جابجایی مواد و مصالح در مسافت‌ های کوتاه استفاده می شود. لیفتراک در اوایل قرن بیستم به وسیله شرکت های مختلف از جمله کمپانی تولیدات انتقال قدرت کلارک و کمپانی تولیدات بالابری ییل و تاون اختراع شد. لیفتراک ها تبدیل به ابزاری ضروری در فعالیت های تولیدی و انبارداری شده اند.

کاربرد لیفتراک

 لیفتراک ها در انواع و ظرفیت های بار متعددی موجود هستند. در یک انبار معمولی، بیشتر لیفتراک ها دارای ظرفیت باری بین یک تا پنج تن هستند. لیفتراک های بزرگتر ظرفیت بالا بردن بار تا وزن ۵۰ تن را هم دارند که برای کاربردهایی همچون حمل کانتینرهای سنگین استفاده می شوند. از جمله رایج ترین انواع لیفتراک، می توان به لیفتراک دستی، لیفتراک برقی، لیفتراک دیزلی و لیفتراک دوگانه سوز اشاره کرد.

لیفتراک برقی

بیشتر از لیفتراک دیزلی با محیط زیست سازگار است و نه تنها بی صداتر از لیفتراک دیزلی است، بلکه هیچ مواد مضری را وارد هوا نمی کند. این جنبه ماجرا وقتی مهم می شود که لیفتراک در درجه اول و اصولا داخل یک محیط بسته استفاده شود و کارگران و راننده ها به طور مستقیم و تمام مدت در معرض صدای بلند و دود یک لیفتراک دیزلی باشند (که البته در چنین مواقعی نیز به تهویه مناسب هوا احتیاج داریم).

 علاوه بر این، لیفتراک برقی جمع و جورتر است، در مکان های کوچک و باریک آسان تر حرکت می کند و نیازی نیست راننده های این وسیله نقلیه از کلاچ استفاده کنند که خود مزیت مهمی است. ضمنا، نگهداری یک لیفتراک برقی ارزان تر از یک لیفتراک دیزلی است چرا که قطعات متحرک کمتری دارد و یک باتری قابل شارژ هم روی آن است. (در مقابل لیفتراک دیزلی که مخزن آن به طور مرتب باید پر شود) در واقع لیفتراک های برقی در یک ساعت کار هزینه کمتری نسبت به لیفتراک های دیگر دارند و طول عمر آنها نیز بیشتر است.

 با وجود چنین مزیت هایی برای لیفتراک برقی، شاید باورش سخت باشد که این نوع لیفتراک ضعف هایی هم دارد، البته تعداد این عیب ها کم است و تقریبا همگی مربوط به باتری لیفتراک برقی است. با توجه به آن که این نوع لیفتراک نیاز به باتری و شارژ شدن دارد، (برعکس سوخت دیزلی)، سرمایه گذاری اولیه آن گران است، مگر آن که انبار، کارخانه یا هر محیط دیگری که لیفتراک در آن رفت و آمد می کند، امکان شارژ در هنگام نیاز را داشته باشد که در آن صورت هم راننده لیفتراک برقی باید منتظر بماند تا وقتی دستگاه به طور کامل شارژ شد، سپس از آن استفاده کند.

علاوه بر این، لیفتراک برقی بهترین گزینه برای استفاده در فضاهای باز نیست چرا که باتری، قطعات الکترونیکی و مدارها و جریان های برق نباید طولانی مدت در محیط های باز بماند.

لیفتراک دیزلی

این مدل لیفتراک برای مکان های روباز عالی است و با تمام توان و ظرفیت در هوای مرطوب و بارانی کار می کند. لیفتراک دیزل عموما از لیفتراک برقی ارزان تر است. در تمام ۲۴ ساعت لیفتراک در دسترس است و وقتی از سوخت دیزلی پر شود، دیگر از کار افتادگی ندارد. (در مقابل برای لیفتراک برقی باید منتظر ماند تا باتری آن شارژ شود).

یک لیفتراک دیزلی هیچ فضای به خصوصی برای یک ایستگاه شارژ باتری لازم ندارد و می توان آن را هر جای مناسبی پارک کرد. عملکرد کلی یک لیفتراک دیزل ، که شامل قابلیت های شتاب و سرعت بالا بردن است، نسبت به لیفتراک برقی برتر است. علاوه بر آن، باتری لیفتراک دیزل ظرفیت این را دارد که به راحتی و به بهترین شکل انرژی مورد نیاز تجهیزات اضافه ای مثل وسایل هیدرولیکی (که بر روی لیفتراک نصب می شود) را نیز فراهم کند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

جک پالت چیست؟

جک پالت یکی از ماشین آلات مکانیکی و دستی حمل بار در انبارها و مکان های کوچک و بزرگ است که در تناژ های مختلف نسبت به نیاز مشتری تولید می شود.

انواع جک پالت

جک پالت ها به چند شکل استاندارد (عادی) و جک پالت قیچی جک پالت ترازو دار جک پالت گاوانیزه (ضد زنگ) تولید میشوند که هر کدام از این نوع جک پالت ها بسته به نیاز مصرف کننده خریداری و استفاده می شود.

در کارخانجات مواد غذایی از جک پالت های ترازودار (باسکول دار) جهت وزن کشی استفاده میشود و یا در نقاطی که رطوبت زیاد باعث خرابی فلز ماشین آلات میشود از جک پالت گاوانیزه استفاده میکنند که مشکل زنگ زدن را حل کرده است در انبارهایی که نیاز به حمل بار در ارتفاع بالاتری میباشد از جک پالت قیچی استفاده می کنند.

جک پالت از اجزای زیر تشکیل شده است :

  • دسته ی جک پالت که اهرم بالابرنده و فرمان نیز گفته می شود
  • محفظه جلوی جک پالت که پمپ هیدرولیک در آن قرار دارد
  • چرخ های جلو با قابلیت چرخش 360 درجه
  • شاسی هرمی جلوی جک پالت
  • شاخک ها
  • چرخ های عقبی

انواع چرخ های جک پالت

  • چرخ پلی اورتان​:  جهت سطوح هموار، بدون صدا، ضد سایش، طول عمر بالا و چسبندگی بیشتر
  • چرخ فولادی جهت استفاده در محیط های بسیار خشن مانند آهنگری و کارگاه های فلزات
  • چرخ تفلون (پلی آمید):  سطوح هموار، حداقل نیرو در کشش، مقاوم، مناسب محیط های شیمیایی
  • چرخ لاستیکی: بهترین انتخاب در بی صدایی و نرمی، مناسب در سطوح نرم و خشن

هنگام خرید جک پالت ​به این نکات توجه نمایید :

  1. در هنگام خرید لیفتراک نیاز سنجی بسیار مهم است یعنی شما متوجه نیازی که برای خرید دارید باشید.
  2. بهتر است که جک پالتی که تهیه می کنید چرخ های پلی اورتان داشته باشد.
  3. توجه به برند و جنس پمپ هیدرولیک نیز در خرید جک پالت امری واجب و ضروری است.
  4. توجه به طول شاخک ها و ارتفاع بالابری جک پالت نیز از سوی مشتری حائز اهمیت است.
  5. جنس بدنه در نقاط بسیار مرطوب بهتر است از گالوانیزه استفاده شده باشد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

قرارداد خرید لیفتراک به عنوان یکی از انواع قرارداد خرید کالا محسوب می‌شود. لیفتراک دستگاه کوچک و پر کاربردی است که برای جابه جایی و بالا بردن بار به کار می‌رود. امروزه لیفتراک‌های خودران نیز طراحی و ساخته می‌شود که اغلب با استفاده از حس‌گرهای لیزری و دوربین‌ها هدایت می‌شوند.

توجه به بیمه لیفتراک قبل از تنظیم قرارداد خرید آن

لیفتراک مثل تمام ماشین آلات صنعتی لازم است که تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. در صورت بروز حادثه، تمام خسارت‌های وارد شده بر بدنه ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، تحت پوشش قرار می‌گیرد. مدت این بیمه حداکثر یک سال است که می‌تواند به درخواست بیمه گزار تمدید شود. نکته قابل توجه این است که محدوده پوشش این ماشین آلات صنعتی که لیفتراک را هم شامل می‌شود، فقط در محل اجرای پروژه ها و مکان فعالیت آن‌ها است.

قبل از نوشتن نمونه قولنامه لیفتراک به چه مواردی توجه کنم؟

قبل از نوشتن نمونه قولنامه لیفتراک و خرید این دستگاه باید موارد استفاده از آن را در نظر بگیریم. زیرا هر کدام از آن‌ها کارآیی متفاوتی دارند. برای مثال: اگر کارخانه‌ای که متقاضی خرید لیفتراک است، دارای قسمت‌های ناهموار است، بهتر است لیفتراک مخصوص مناطق ناهموار را خریداری کند، زیرا این لیفتراک به راحتی از این ناهمواری‌ها عبور می‌کند. پیش از نوشتن نمونه قولنامه لیفتراک و اقدام برای خرید این دستگاه، باید در نظر داشت که لیفتراک دیزلی (گازوییل) پر سر و صدا است، اما در محیط‌های باز قابل استفاده خواهد بود ولی لیفتراک برقی (باطری) بدون آلودگی و هرگونه سر و صدا است اما در محیط باز و جاهایی که برق ندارند ممکن است با مشکل مواجه شود. همچنین لازم است به لاستیک لیفتراک و عاج آن توجه شود که ساییدگی آن یکنواخت باشد، در غیر این صورت به این معناست که مشکل اساسی دارد.

لزوم مراجعه به کارشناس پیش از تنظیم نمونه قرارداد فروش لیفتراک

از آنجایی که لیفتراک کارایی بسیار زیادی دارد، لیفتراک دست دوم و کارکرده هم طرفداران خود را دارد. زیرا افراد با پرداخت هزینه کمتر نسبت به لیفتراک نو، صاحب این دستگاه ضروری برای صنعت و راهسازی می‌شوند. اما نکته مهم و قابل توجه این است که قبل از تنظیم نمونه قرارداد فروش لیفتراک ، حتما به یک کارشناس با تجربه یا تعمیر کار حرفه‌ای لیفتراک مراجعه شود. برای مثال: ممکن است فرد قطعات ظاهری را رنگ یا تعمیر کند که این موضوع سبب شود لیفتراک، ظاهری سالم داشته باشد، ولی در واقع انتظارات خریدار را برآورده نکند که این امر جز با نظر کارشناس فنی قابل تشخیص نیست.

از آنجایی که موضوع نمونه قرارداد فروش لیفتراک یک موضوع تخصصی است باید با فردی که آشنایی لازم با هر نوع لیفتراک وتعمیر و کارایی متفاوت آن دارد مشورت شود زیرا دستگاه مناسب برای کارخانه‌ای با فضای باز و ناهموار با لیفتراک مخصوص کارخانه کوچک و هموار متفاوت است. همچنین لیفتراک مناسب برای آب و هوای گرمسیر با سردسیر متفاوت است و همه این موارد با مراجعه به یک کارشناس آگاه برای فرد روشن می‌شود.

قولنامه فروش لیفتراک چه نوع قراردادی است؟

قولنامه فروش لیفتراک یک قرارداد بیع است. این قرارداد، یک قرارداد معین و لازم است، یعنی طرفین نمی‌توانند آن ‌را جز در موارد محدودی بر هم بزنند. قولنامه فروش لیفتراک یک قرارداد معوض است، زیرا هر کدام از فروشنده و خریدار در مقابل مالی که به دیگری پرداخت می­کند مالی به دست می­آورد.

نمونه قرارداد خرید لیفتراک از نگاه قانون

مطابق ماده 34 آیین نامه ایمنی ماشین‌های لیفتراک، ضروری است که این ماشین یک سری تجهیزات مانند آژیر، اتاقک ایمن راننده، چراغ هشدار دهنده، تجهیزات کنترلی و… داشته باشد که این موارد از ملزومات یک لیفتراک است. پس بهتر است در هنگام خرید لیفتراک به این موارد توجه شود. مطابق این ماده، لیفتراکی که موضوع نمونه قرارداد خرید لیفتراک است، باید این موارد را داشته باشد.

با توجه به ماده 41 آیین نامه ایمنی ماشین‌های لیفتراک، تعمیرات و جوشکاری بر روی بدنه، شاخک‌ها و ملحقات به منظور از بین بردن ترک‌ها وفرسودگی‌های سطحی ممنوع است و درصورت نیاز فقط با نظارت شرکت سازنده مجاز است. پس قبل از تنظیم نمونه قرارداد خرید لیفتراک باید دقت شود که بر روی بدنه و شاخک‌های لیفتراک آثار جوش تعمیر نباشد.

باتوجه به ماده 57 این آیین نامه، مشخصات فنی لیفتراک بر روی یک لوح فلزی نوشته شده و این لوح به بدنه لیفتراک نصب شده است. بهتر است قبل از تنظیم نمونه قرارداد خرید لیفتراک به این لوح توجه شود.

مطابق ماده 376 قانون مدنی اگر فروشنده در تحویل مبیع (لیفتراک) تاخیر کند یا خریدار در پرداخت مبلغ تاخیر کند کسی که تاخیر کرده اجبار به انجام تعهد می‌شود.

تعهدات طرفین

در این بخش از متن قرارداد، دو طرف شروط مورد توافق خود را می‌نویسند. در قسمت تعهدات طرفین، تاریخ و مکان تحویل لیفتراک نوشته می‌شود. در صورتی که تمام مبلغ مورد توافق پرداخت نشده باشد، زمان پرداخت باقی مانده مبلغ و اقساط پرداخت هم نوشته می‌شود.

در خصوص مالیات و عوارض لیفتراک، باید توجه شود که پرداخت این موارد تا قبل از تحویل آن به خریدار، به عهده فروشنده است.

هردو طرف باید تمام شروط مورد توافق فروش لیفتراک را در این قسمت بنویسند تا از مشکلاتی که ممکن است در آینده به وجود بیاید پیشگیری شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

اجاره لیفتراک

آیا می دانید برای اجاره لیفتراک چه عواملی را باید مورد بررسی قرار دهید؟ لیفتراک مورد نظر شما باید دارای چه ویژگی ها و امکاناتی باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در این مورد اطلاعات بیشتری به دست آورید.

انتخاب

در هنگام انتخاب لیفتراک چه نکات اولیه ایی را مورد بررسی قرار می دهید؟

 ظرفیت و تحمل بار، تا چه ارتفاعی بالابر عمل می کند؟ انواع سوخت، لاستیک ها و …

ظرفیت و تحمل فشار

اگر لیفتراکی با بالاترین مقدار ظرفیت را انتخاب کنید مرتکب اشتباه بزرگی شده اید. به نکات زیر دقت کنید:

  1. متوسط وزن بار شما چقدر است؟
  2. پهنا و عرض بار شما چقدر است؟
  3. سنگین ترین باری که می خواهید جا به جا کنید چقدر است؟

ارتفاع مورد نیاز بالابر

شناخت میزان ارتفاع مورد نیاز شما نکته بسیار مهمی است که در هنگام اجاره لیفتراک باید آن را مد نظر داشته باشید. لیفتراک هایی که برای مصرف روزانه مورد استفاده قرار می گیرند معمولا تا ارتفاع 8 فوت تا 20 فوت بالا می روند. این در صورتی است که لیفتراک های دیگری نیز ساخته می شوند تا بتوانند بار شما را تا ارتفاع های بالاتری بالا ببرند و این بستگی به نوع پروژه و شغل شما و همچنین نوع نیاز شما به بالابر را دارد.

مانند بررسی ظرفیت وزن بار شما باید توانایی بلابر در ارتفاع را نیز مد نظر داشته باشید:

  1. معمولا تا چه ارتفاعی به بالابر نیاز دارید؟
  2. بیشتری مقداری که نیا دارید بار شما بالا رود تا چه ارتفاعی می باشد؟
  3. آیا به محدودیت و ویژگی های خاصی برای بالا بردن نیاز دارید؟
  4. علاوه بر ظرفیت تحمل وزن و همچنین ارتفاعی که بالابر می تواند بالا رود توجه به چه عوامل دیگری مهم است؟

نوع سوخت

لیفتراک ها معمولا دارای دو نوع سوخت هستند: برقی و یا سوخت داخلی

برقی

این نوع لیفتراک ها معمولا دارای باطری های بزرگ، سنگین و همچنین اسیدی هستند. این نوع لیفتراک ها معمولا حدود 8 ساعت می توانند کار کنند و یا اگر به طور مداوم قرار باشد کار کنند و روشن بمانند 5 تا 6 ساعت برای شما کار می کنند. یکی از نقاط مثبت استفاده و اجاره لیفتراک برقی این است که هیچ نوع آلودگی تولید نمی کنند و برای اتفاده در محیط های سر پوشیده بسیار مناسب هستند و همچنین از لحاظ اقتصادی نیز بسیار به صرفه اند.

لیفتراک های برقی حدود 20 تا 40 درصد هزینه ها را نسبت به لیفتراک هایی با سوخت داخلی کاهش می دهند. به طور معمول یک باطری استاندارد صنعتی در هر بار شارژ حدود 3 دلار هزینه دارد.

البته لازم به ذکر است که هزینه نگهداری و مراقبت از این نوع لیفتراک ها کمی بالاتر است.

لیفتراک با سوخت داخلی

موتور این نوع لیفتراک ها معمولا با سوخت های متعددی از جمله گازوئیل، سوخت دیزلی، و همچنین گازی….، کار می کند.

با رعایت این نکات قطعا انتخاب خوبی در اجاره لیفتراک خواهید داشت .



:: برچسب‌ها: اجاره لیفتراک ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

نکات خرید لیفتراک

برای خرید لیفتراک مناسب باید به نکات مهمی توجه کرد تا بتوان لیفتراک مناسب با قیمت و هزینه اقتصادی را تهیه کرد. در ادامه با مهمترین نکات خرید لیفتراک آشنا میشویم. قبل از خرید لیفتراک باید سوالات زیر را پاسخ دهید تا به بهترین گزینه برای خرید برسیم. البته قبل از هر چیز داشتن یک اپراتور حرفهای برای کار با لیفتراک از اهمیت بالایی برخوردار است.

  •  لیفتراک در چه محیطی استفاده خواهد شد؛ محیط باز یا بسته؟
  •  بار تا چه ارتفاعی بالا میرود؟
  •  طول و عرض لیفتراک چقدر است و در طول روز چند ساعت کار خواهد کرد؟
  •  نوع تایرهای لیفتراک از چه نوعی باشد؟
  •  توجه به خدمات پس از فروش الحاقیهها و لوازم جانبی آن؟
  • توجه به کاربرد لیفتراک و نوع موتور آن : انواع و اقسام لیفتراکهای مختلف با برندها و کارکردهای گوناگون در بازار به فروش میرسند که هر کدام برای فعالیت و محیط خاصی طراحی شدهاند. لیفتراک مناسب یک سردخانه مواد غذایی تفاوتهای زیادی با لیفتراک انبار یک کارخانه دارد. بنابراین گام اول انتخاب لیفتراک با موتور مخصوص به آن است. با این کار انتخاب آسانتر شده و باید به معیارهای دیگر توجه کنید.

میزان استفاده از لیفتراک

میزان ساعات استفاده از لیفتراک در هفته یکی دیگر از معیارهای انتخاب لیفتراک است. با توجه به نیاز شما به این دستگاه و هزینههای جانبی تعمیر و نگهداری باید لیفتراک مناسب را انتخاب کرد. سوخت، قطعات جانبی، دستمزد اپراتور و... از دیگر هزینههای لیفتراک است.

خدمات پس از فروش

جدا از انتخاب و خرید هر نوع لیفتراک خدمات پس از فروش یکی از مهم‌ترین  نکاتی است که باید قبل از خرید به آن توجه کرد. توجه به برند و خدمات پس از فروش آن برای تأمین قطعات و تعمیر لیفتراک بسیار مهم است. تأمین قطعات با قیمت ارزان یکی از معیارهای اصلی خرید لیفتراک است.

لیفتراک نو لازم دارید یا دست دوم

اگر در طول روز بیشتر از 4 ساعت با لیفتراک کار میکنید به یک لیفتراک نو نیاز دارید. زیرا کار کشیدن از لیفتراک دست دوم در دراز مدت هزینههای تعمیر زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت. ابتدا درباره برندها و نمایندگیهای پس از فروش انواع لیفتراک اطلاعات جمعآوری کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. خرید لیفتراک ارزان یا توجه یک جانبه به قیمت آن منجر به خرید موفقی نخواهد شد.

کار با لیفتراک قبل از خرید

قبل از خرید لیفتراک یا اجاره آن حتماً چند روز با آن کار کنید تا از نحوه عملکرد دستگاه مطمئن شوید. داشتن یک اپراتور حرفه‌ای، نگهداری مناسب از دستگاه، برنامه ریزی برای کار با دستگاه باعث کارکرد مناسب و افزایش بهرهوری و طول عمر دستگاه شما میشود. البته خرید از یک برند معتبر میتواند خیال شما را از یک خرید مطمئن آسوده کند.

 



:: برچسب‌ها: خرید لیفتراک ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

جک پالت

جک پالت چیست ؟ همانطور که از اسمش پیداست به ماشینی که برای جا به جایی پالت از آن استفاده می‌شود جک پالت می‌گویند. استفاده از آن سبب می‌شود تا بتوان محصولات را در انبار یا کارگاه از نقطه‌ای به نقطه دیگر بدون وارد کردن فشار جسمی جا به جا کرد. با این وسیله دیگر در بلند کردن و حرکت دادن اجسام با وزن بالا محدودیتی وجود ندارد. بسته‌ها و اجسامی که قرار است جا به جا شوند بر روی پالت قرار می‌گیرند. علاوه بر این دیگر برای جا به جایی و انتقال اجسام نیازی به استفاده از دستگاه‌های پیچیده نیست. جک پالت‌ها با نام‌های دیگری نظیر پالت تراک، پالت بر، پالت پمپ و یا گاری پمپی و … شناخته می‌شود.
جک پالت دستگاهی است که در انبارها، فروشگاه ‌ها، کارخانه ‌ها، کارگاه‌ های صنعتی و … برای حمل پالت استفاده می‌شود. این ماشین توسط اپراتور کنترل و هدایت می‌شود. جک پالت بسته به محل استفاده و نوع کاربرد انواع مختلفی دارد. تمام آن‌ها دارای دو شاخک و یک دسته هستند. شاخک‌ها در زیر پالت قرار می‌گیرند. با پمپاژ کردن، دسته در زیر پالت قرار گرفته و آن را از سطح زمین بالا می‌آورد.


انواع جک پالت
پس از انتقال بار به محل مورد نظر ارتفاع دسته به وسیله اهرم روی دسته کم شده و دسته پایین می‌آید. سپس بار در محل مورد نظر تخلیه می‌شود. استفاده از چرخ در ساختار آن‌ها موجب شده تا بتوانند در محیط کارگاه یا انبار به راحتی جا به جا شوند. در هنگام خرید جک پالت باید آن را به طور کامل بررسی نمایید. بدنه لیفتراک محکم است و متشکل از یک پمپ هیدرولیکی بوده که توسط پمپاژ دسته به بالا و پایین حرکت می‌کند.
جک پالت دارای دو نوع 3 تن و 5 تن است. مانند لیفتراک قادر به تغییر ارتفاع و رسیدن به ارتفاع دلخواه نیست. بلکه تنها می‌تواند بسته را جا به جا کند و تا ارتفاع مشخصی بار را از سطح زمین بلند کند.

 



:: برچسب‌ها: جک پالت ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()