نوشته شده توسط : atiemoeini

تاثیر پرده بر روی جلوه پذیرایی شما غیر قابل انکار است اما بهتر است قبل از خرید پرده یا هریک از وسایل دکوراسیون داخلی سبکی که به آن علاقه بیشتری دارید را پیدا کنید سپس با توجه به آن خانه خود را دکور کنید.

اولین نکته ای که برای خرید پرده پذیرایی باید به آن توجه کنید هماهنگی پرده با سبک خانه تان است به عنوان مثال در طراحی های مدرن به ندرت از پارچه های پر زرق و برق استفاده می شود و تمایل مردم بیشتر به سمت پارچه های ساده یا پرده های کرکره ای می رود، این در حالی است که پایه و اساس طراحی کلاسیک پارچه های براق با زمینه رنگی طلایی می باشد.

بهتر است قبل از خرید پرده راجع به جنس پارچه ها خوب تحقیق کنید تا با توجه به بودجه ای که برای خرید پرده پذیرایی در نظر گرفتید، بهترین انتخاب را داشته باشید. فقط به این نکته توجه کنید که پرده های کوتاه برای پذیرایی انتخاب هوشمندانه ای نیست حتی اگر پنجره شما قدی نیست می توانید برای یکدست کردن نور ورودی از زیر پرده ای استفاده کنید  و به سراغ پرده های بلند با عرض زیاد بروید؛ با این کار باعث بزرگ تر به نظر رسیدن سالن پذیرایی خود نیز می شوید.

اگر برای دکور کردن فضای پذیرایی خود به دنبال طرح های کلاسیک هستید؛ حتما پارچه های مخمل و ابریشمی موجود در بازار پرده جزء انتخاب های اول شما خواهند بود چون این پارچه ها از لحاظ جنس و جلوه مناسب ترین گزینه برای سبک های کلاسیک می باشند که شما می توانید با تهیه والان یا کتیبه باعث زیبایی دو چندان پذیرایی خود شوید. بهتر است در این مدل پرده ها یکی از پارچه ها ساده باشد تا پرده شما شیک تر به نظر برسد؛ همچنین ایجاد هماهنگی بین رنگ پرده و وسایل تان از نکات مهمی است که قبل از خرید باید به آن دقت کنید.

در طراحی های مدرنیته شما گزینه های بیشتری برای انتخاب دارید چون محدودیت رنگ در این طراحی ها کمتر تعریف شده؛ به همین دلیل دست شما در انتخاب رنگ باز تر است؛ برای ایجاد هماهنگی بین پرده و دکوراسیون منزلتان می توانید پرده را هم رنگ یکی از وسایل پذیرایی تان بخرید یا از تناژهای مختلف یک رنگ در قسمت های مختلف خانه استفاده کنید؛ در انتخاب رنگ به سایه ای که آن پرده در هنگام تابش نور خورشید در فضای داخلی خانه تان ایجاد می کند نیز دقت کنید تا بعد از نصب آن از رنگ محیط دلزده نشوید. در این سبک ها باید کمی جسور باشید تا بتوانید جلوه خاصی از پذیرایی خود بسازید به عنوان مثال یک نگاهی به پرده های کرکره ای بیاندازید، از مزایای این پرده ها می توان به تنظیم نور و شست و شوی آسان آن ها اشاره کرد، این نکته قابل ذکر است که رنگ و جنس کرکره ها با توجه به سلیقه شما نیز قابل تغییر است.

امروزه تنوع در طرح و رنگ پارچه ها به قدری زیاد شده که به راحتی نمی توان در این خصوص تصمیم گرفت به همین دلیل علاقه خود را در الویت قرار دهید سپس با توجه به آن دنبال طرح دلخواه تان باشید در غیر اینصورت تعدد رنگ و مدل انتخاب را برای شما سخت خواهند کرد. برای مثال اگر دوست دار طبیعت هستید می توانید از طرح هایی که الهام گرفته از طبیعت هستند، استفاده کنید و با گلدون های رنگی فضا را زیبا تر کنید؛ یا طرح دلخواه خود را روی پارچه چاپ کنید و از آن ها به عنوان کناره استفاده کنید.

یکی از فاکتور های تاثیر گذار در خرید پرده پذیرایی نقشه منزل شما می باشد. اگر عرض خانه تان کم است بهتر است از پرده های قدی بدون والان استفاده کنید تا با ایجاد خطای دید باعث بلند تر به نظر رسیدن ارتفاع سقف خانه شوید؛ همچنین در انتخاب رنگ و جنس پارچه بیشتر به سراغ پارچه های حریری با رنگ های روشن بروید تا خانه دلباز تری نسبت به متراژ واقعی خانه تان داشته باشید. در مقابل اگر متراژ خانه تان بالاست به راحتی می توانید از پارچه های ضخیم تر مانند مخمل و ابریشم استفاده کنید بدون اینکه نگران تاثیر جنس پارچه بر اندازه خانه خود باشید. این پارچه ها را نیز می توانید در طرح های دلخواه متناسب با دکوراسیون خود سفارش دهید که البته این کار شاید کمی برایتان هزینه بر باشد اما ظاهری منحصر به فرد به پذیرایی شما می بخشد.

براي مشاوره در زمينه خرید یا دوخت پرده ميتوانيد از سايت مصفی عامری استفاده کنيد .

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

نکات خرید پرده اداری

 

اصولی که برای خرید پرده اداری باید رعایت کنید بسیار متفاوت است از اصولی که برای خرید پرده خانه به آن توجه می کنید. از آنجا که فضای دفتر کار نسبتا رسمی است باید در انتخاب رنگ و مدل پرده محتاط عمل کنید و آن را متناسب با کسب و کار خود بخرید. یک مشتری در بدو ورود به دفتر کار شما به صورت ناخود آگاه شروع به آنالیز محیطی که شما برای کار خود انتخاب کرده اید و نحوه ی دکور کردن شما توجه می کند به همین دلیل برای اینکه در قدم اول بتوانید مشتری را به خود جذب کنید و دقت و ظرافت خود را به اون نشان دهید باید دفتر کاری زیبا و جذاب برای خود بسازید.

 

برای خرید پرده اداری باید به فاکتور هایی که در این خصوص جزء الویت اکثر مردم است توجه کنید تا بتوانید انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید  به عنوان مثال مدل پرده ای که انتخاب می کنید باید با محیط های رسمی و اداری همخوانی داشته باشد که می توان به انواع پرده های زبرا، شید و کرکره ای اشاره کرد؛ این پرده ها را می توانید در طرح، رنگ و سایز دلخواه خود و متناسب با دکوراسیون داخلی خود سفارش دهید.

یکی دیگر از مسائلی که در خرید پرده اداری مطرح است هزینه ای است که بابت آن پرداخت می کنید، برای صرفه جویی در هزینه ها بهتر است قبل از هرکاری مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس متناسب با بودجه ای که برای خرید پرده در نظر گرفتید به دنبال جنس و مدل پارچه ای که هماهنگ با فضای داخلی شما باشد بیافتید. به این نکته نیز توجه کنید که پارچه ای بخرید که مقاومت بیشتری در برابر آفتاب داشته باشد و طول عمر طولانی تری نسبت به سایر پارچه ها داشته باشد تا سال ها نیازی به تعویض نداشته باشد.

میزان نور ورودی از پنجره از عوامل مهمی است که در خرید پرده اداری باید به آن دقت کرد، به عنوان مثال اگر در ساعات مختلف روز میزان نور ورودی از پنجره متفاوت است بهتر است انتخاب خود را به پرده های شید یا کرکره ای محدود کنید، در این مدل پرده ها شما قابلیت تنظیم نور را دارید و می توانید هر زمان که خواستید آن را باز یا بسته کنید. در نسخه های مدرن این پرده ها از یک موتور کوچک برای جابجایی طول پرده استفاده می شود، این کار شاید کمی هزینه بر باشد اما دیگر نیازی به طناب های کنار پرده احتیاجی ندارید در نتیجه جلوه زیبا تری از پرده خود خواهید داشت.

یکی از ایده هایی که در محیط های اداری به شدت مورد توجه قرار گرفت ست کردن رنگ وسایل و تجهیراتی که در دفتر کارتان استفاده کرده اید با رنگ هایی که در برندتان کار شده است، به عنوان مثال می توانید پرده تان را هم رنگ پس زمینه لوگو شرکت تان بخرید و از گلدان های رو میزی کوچک متناسب با بقیه رنگ های موجود در لوگوی خود استفاده کنید، با این کار در ناخود آگاه مشتری های جدیدتان دقت و ظرافت خود را در کار ثابت کرده اید و حس اعتماد بیشتری در آن ها ایجاد می کنید.

بر اساس یک باور غلط اکثر کارفرمایان فکر می کنند برای رسمی تر به نظر رسیدن محیط کار خود بهتر است از رنگ های تیره و یکنواخت استفاده کنند اما امروزه با تحقیقاتی فراوانی که در خصوص تاثیر محیط کار بر بازدهی و خلاقیت کارکنان انجام شده به این نتیجه رسیده اند که هرچه رنگ وسایل و دکور محیط کار شاد تر باشد حس صمیمیت بیشتری در کارمندان به وجود می آید و بازدهی آنان به نسبت بیشتر می شود.

براي مشاوره در زمينه خرید یا فروش پرده ميتوانيد از سايت مصفي عامري استفاده کنيد .

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

انواع پرده حریر چه نام دارد؟

 

پرده حریر همانطور که از نامش پیداست از پارچه های حریر ساخته می شود و معمولا شکلی ساده و شیک دارد.

پارچه پرده های حریر نسبت به دیگر انواع پارچه های پرده ای از ضخامت کم تری برخوردار بوده و به راحتی نور خورشید را به داخل خانه هدایت می کند. پرده های حریر به دلیل جنس نازک و لطیفی که دارند در دسته پرده های شفاف قرار می گیرند.

اگر دوست دارید هم از زیبایی پرده در دکوراسیون داخلی خانه خود بهره ببرید و هم از نور خورشید استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم پرده های حریر را خریداری نمایید. این پرده ها با وجود ظریف و نازک بودن، شما و اشیاء داخلی خانه را تا حدودی از دید افراد خارج از خانه مصون می دارند.

انواع پرده حریر

پرده حریر ساده

پرده های حریر ساده معمولا بدون طرح و نقش و در ساده ترین نوع ممکن دوخته و به فروش می رسند. پرده های حریر ساده معمولا رنگی سفید دارند و برای هر نوع دکوری مناسب اند. البته می توانید با توجه به رنگ دکوراسیون داخلی خانه خود، رنگ های دیگر را نیز سفارش دهید.

پرده حریر شیشه ای

پرده حریر شیشه ای معمولا نازک بوده و به عنوان مکمل تزئینی و یا لایه دوم استفاده می شود. در صورتی که قصد استفاده از این نوع پرده حریر را دارید بهتر است از یک آستر در زیر آن استفاده کنید تا هم سبب محافظت حریر در برابر اشعه خورشید و پوسیدگی آن شود و هم جلوه پرده شما را بیشتر کند.

اگر قصد دارید از پرده های حریر شیشه ای به صورت تک لایه استفاده کنید، بهتر است برای پنجره هایی که در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارند و یا دارای شیشه ای مات هستند، استفاده نمایید.

پرده حریر ضخیم

اگر برای پنجره خود تنها از یک لایه پرده حریر می خواهید استفاده کنید، بهتر است حریرهای ضخیم را بدین منظور انتخاب نمایید، زیرا استفاده از یک لایه حریر نازک سبب می شود تا به راحتی در برابر نور خورشید آسیب ببینید و بپوسد. پرده های ضخیم حریر به خوبی خانه شما را از دید افراد خارجی مصون می دارد.

پرده حریر طرح دار یا دکوراتیو

از پرده های حریر دکوراتیو و طرح دار بیشتر برای پنجره های کوچک مانند پنجره های اتاق خواب و آشپزخانه استفاده می شود.

پرده حریر پانچ

در لبه بالایی این نوع پرده ها سوراخ های بزرگی وجود دارد که محلی برای رد شدن میله پرده می باشد.

قبلا از پرده حریر بیشتر در حمام ها استفاده می شد اما امروزه در اتاق خواب، آشپزخانه و حتی پذیرایی نیز از این مدل پرده استفاده می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

چگونگی شستن پرده مخمل در خانه

برای حفظ دوام و زیبایی پرده های مخمل بهتر است تا آن ها را حداقل هر شش ماه یکبار یا لااقل سالی یک بار بشویید، اما بخاطر داشته باشید که به دلیل نوع بافت، سنگینی و ضخامتی که این پرده ها دارند، شستن آن در خانه کمی سخت و دشوار است.

معمولاً تمامی پارچه های مخمل دارای برچسبی از کارخانه سازنده هستند که اطلاعاتی را در زمینه نحوه شست و شو و خشک کردن و یا اتو کردن آن ها در اختیار ما قرار خواهد داد.

این نکته را در رابطه با شست و شوی انواع پرده باید در نظر بگیرید، که در ابتدا و قبل از شستن، گرد و غبار موجود در روی پرده را پاک کنید و این کار را بهتر است به کمک جاروی برقی انجام دهید، پس  قدرت مکش جارو را در پایین ترین قسمت آن تنظیم کنید و تمامی گرد و خاک پرده را از روی آن بزدایید.

برطرف کردن لکه ها از پرده مخمل

پرده را از محل خود جدا کرده و گیره های آن را باز کنید، اگر لکه هایی را بر روی آن مشاهده می کنید، بهتر است تا اول لکه ها را از بین برده و سپس برای شستن کل پرده، اقدام نمائید.

لکه‌های کوچک روی پرده مخمل را با آب پاک کنید. برای این کار یک پارچه تمیز را با آب گرم مرطوب کنید و به آرامی ‌روی لکه بکشید. دقت کنید که برای تمیز کردن لکه، فشار زیادی وارد نکنید، زیرا ممکن است به پارچه مخمل آسیب برساند. همچنین پرده مخمل را زیادی مرطوب نکنید.

لکه‌های سرسخت را با مایع ظرفشویی تمیز کنید. برای این کار محلولی متشکل از مایع ظرفشویی و آب گرم درست کنید. یک پارچه تمیز را در محلول فرو برده و به آرامی ‌روی لکه بکشید.

پرزهای پرده های مخمل سایه روشن های زیبایی را بر روی این پرده ها ایجاد می کنند، از این رو برای حفظ و نگهداری آن ها و بافت پارچه در هنگام شستن پرده مخمل ، باید بسیار مراقب بوده و اصولی این کار را انجام دهیم.

 

روش شست و شوی پرده مخمل با دست

در شستن پرده ی مخمل با دست، باید تشت بزرگی را فراهم کنید تا پرده بطور آزادانه در آن قرار بگیرد تا همه جای آن بطور یکدست و یکنواخت شسته شده و به راحتی امکان شستن همه قسمت های پرده فراهم شود.

ابتدا درون تشت را از آب سرد پر کنید و بدون اینکه به آن محلول شوینده ای را اضافه کنید پرده را در آن قرار دهید، تا اگر گرد و خاک و کثیفی هنوز در آن وجود دارد، از بافت پارچه خارج شود.

سپس محلول ملایمی را که جهت شستن انتخاب کرده اید درون تشت بریزید و آن را در آب سرد فراوان کاملاً حل کنید، این کار سبب می شود تا پس از شستن و خشک شدن پرده، شوره های سفید ناشی از حل نشدن محلول شوینده، بر روی پرده دیده نشود.

حدود دو ساعت پرده را در این آب و محلول خیس کنید و سپس به تمام قسمت های پرده با دست فشار ملایمی را وارد کنید، دقت کنید که این فشار نباید تبدیل به چنگ زدن به پرده شود، چون در این صورت موقع شستن پرده مخمل به بافت آن ها آسیب وارد خواهد شد.

وقتی پرده شسته و تمیز شد، برای آبکشی کافیست تا چندین بار آب تشت را عوض کنید تا مواد شوینده به همراه کثیفی ها از درون پرده خارج شود.

برای خشک شدن پرده ها هم آن ها را کاملاً آویز کنید و یا اگر می توانید آن ها را در جای خود نصب کنید تا به خوبی خشک شوند.

پرزهای پرده های مخمل سایه روشن های زیبایی را بر روی این پرده ها ایجاد می کنند، از این رو برای حفظ و نگهداری آن ها و بافت پارچه در هنگام شستن پرده مخمل ، باید بسیار مراقب بوده و اصولی این کار را انجام دهیم.

 

شستن پرده مخمل در ماشین لباسشویی

بهتر است اول برچسب‌های مراقبت پرده را بررسی کنید و اگر در دستورالعمل ذکر شده بود که پارچه مخمل قابل شستشو در ماشین لباسشویی است، آن را در ماشین بشویید. البته حتما یک برنامه شست و شوی ملایم یا برنامه شستشوی با دست را انتخاب کرده و از مواد شوینده ملایم برای شستن پرده مخمل در ماشین لباسشویی استفاده کنید.

برای مشاوره در رابطه با پرده مخمل میتوانید به سایت مصفی عامری مراجعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم، با معرفی انواع پارچه پرده‌ای شما را به شناختی ابتدایی در این زمینه برسانیم.

پارچه پرده‌ای دانتل

دانتل از جمله پارچه‌های وارداتی محسوب می‌شود که اولین بار در بلژیک به وجود آمد. از کشورهای صادر کننده پارچه دانتل به ایران می‌توان کشورهای فرانسه، ترکیه و دبی را نام برد.

پارچه دانتل اصل با ابریشم طبیعی ساخته می‌شود، اما امروزه از ابریشم مصنوعی هم برای تولید آن استفاده می‌شود. پارچه دانتل در سه نوع کار شده، کار نشده و برجسته تولید می‌شود. پارچه‌های دانتل به خاطر ساختار توری شکلی که دارند، علاوه بر اینکه مانع دیده شدن فضای داخل منزل می‌شوند، با تلطیف نور خورشید، مانع تابش مستقیم اشعه‌های خورشید به داخل خانه می‌شوند. همین ویژگی باعث شده که پارچه‌های دانتل جزو پرطرفدارترین پارچه‌های پرده‌ای باشند. حسن دیگر پارچه‌های دانتل این است که می‌توانند با طراحی مناسب هم برای خانه‌های مدرن و هم برای خانه‌هایی با طراحی کلاسیک به کار روند، به گونه‌ای که نسل جوان که گرایش زیادی به طراحی مدرن منازل خود دارند نیز، هنگام تهیه پارچه پرده‌ای گوشه چشمی به خرید پارچه‌های دانتل دارند.

پارچه حریر

در کنار پارچه دانتل، پارچه پرده‌ای حریر نیز مورد استقبال زوج‌های جوان قرار گرفته است. پرده حریر نیز مانند پرده دانتل در دسته پرده‌هایی قرار می‌گیرد که نور را از خود عبور می‌دهند، به همین دلیل برای مناطق گرم مناسب هستند، چرا که هوا و نور حتی با وجود پرده حریر در منازل به راحتی جریان دارد.

پارچه پرده‌ای حریر به دلیل ظرافت و بافت لطیف خود، در برابر نور مقاومت کمتری دارد؛ از این رو در میان انواع پارچه پرده‌ای نیاز به مراقبت بیشتری دارد. برای محافظت از پرده حریر، معمولا آن را با آستری به کار می‌برند و بسته به ترکیب و طرحی که به پرده حریر می‌دهند، می‌تواند شکل کلاسیک و یا مدرن پیدا کند. خصوصیت دیگر پارچه حریر، ضد حساسیت بودن آن است. این پارچه دارای سهولت در نصب و شستشو می‌باشد. برای کسانی که بخواهند پرده‌های خود را با دیگر وسایل خود مانند آباژور (از پارچه حریر برای آباژور هم استفاده می‌شود) ست کنند، پارچه حریر بهترین گزینه بین انواع پارچه پرده‌ای می‌باشد.

پارچه پرده‌ای ابریشم

ظاهر پرده ابریشم به گونه‌ای است که به محیط رسمیت می‌بخشد، به همین دلیل برای محیط‌های رسمی مانند تالارهای پذیرایی و اتاق‌های نشیمن بسیار مناسب هستند. این پرده‌ها به دلیل ضخامت، مانع عبور نور خورشید و باعث تاریک شدن محیط داخلی می‌شوند. پارچه ابریشم نسبت به دیگر انواع پارچه قیمت بالاتری دارند، همچنین از معایب بزرگ این پارچه سخت بودن نصب و پر دردسر بودن شستشوی آن است.

پارچه ساتن

اگر برای پرده خانه خود به دنبال پارچه‌ای می‌گردید که تنوع رنگی زیادی داشته باشد، پارچه ساتن بهترین گزینه است. پرده ساتن نسبت به دیگر همنوعان خود به ظاهر ساده‌اش معروف است. از ویژگی‌های پرده ساتن می‌توان به ضخامت مناسب برای ممانعت از عبور نور خورشید، براقی پارچه (همچون دیگر پارچه‌های ساتن)، به هر میزان که دوست دارید می‌توانید به پارچه ساتن چین دهید، عدم نیاز به آستر، سهولت در شستشو و دوخت و چندین مزیت و ویژگی دیگر اشاره کرد.

از پرده ساتن برای مراکز اداری، محیط‌های آموزشی همچون مدارس، سالن اجتماعات و جلسات رسمی و … استفاده می‌شود.

پارچه پرده کتان

مانند پارچه‌های ساتن ساده هستند. پارچه کتان با ضخامت‌های مختلف در بازار موجود است .

جنس کتان از پنبه بوده و همین باعث آسیب پذیری آن در برابر نور خورشید و افزایش سرعت در کثیف شدن شده است، به همین علت پارچه پرده‌ای کتان نیاز به مراقبت دارد و معمولا پس از چند سال به خاطر تخریب توسط نور خورشید باید عوض شود.

در کنار این عیب بزرگ، مزیت این پرده‌های در نصب آسان و راحتی در شستشو می‌باشد، همچنین به دلیل طرح‌های متنوعی که می‌توان روی پرده‌های جنس کتان پیاده کرد، نسبت به انواع پارچه پرده‌ای محبوبیت بیشتری دارد.

پارچه پلی استر

در میان انواع پارچه پرده‌ای، پرده‌های پلی استر از مقاومت بالایی در برابر نور خورشید برخوردار هستند. قیمت مناسب، عمر طولانی نسبت به دیگر انواع پارچه ، تنوع رنگی، قابلیت شستشوی زیاد و تا حدودی ضد چروک بودن پارچه از خصوصیات پارچه پلی استر می‌باشد. بهتر است از اتو برای این نوع پارچه استفاده نشود.

پارچه مخمل

جنس آن می‌تواند از ابریشم، پشم و کتان باشد. مخمل ظاهری کرک مانند دارد که به آن شکلی اشرافی می‌دهد، به همین دلیل در گذشته در خانه‌های ثروتمندان استفاده می‌شده است. برخلاف گذشته، امروزه وجود تکنولوژی باعث کاهش قیمت پارچه مخمل و سهولت تولید آن شده است.

در میان انواع پارچه پرده‌ای، مخمل از کاربرد بیشتری برخوردار است، به گونه‌ای که از آن در مبلمان، آباژور و … نیز استفاده می‌شود. این گستردگی در کاربرد پارچه مخمل سبب شده است که بتوان به راحتی پرده خانه‌ها را با وسایل خانه مانند ملبمان ست کرد.

پارچه پرده‌ای مخمل با ضخامت مناسب خود مانع عبور نور خورشید به داخل منزل می‌شود و برای محیط‌های خصوصی مناسب است.

این پارچه پرده‌ای در طرح‌های متنوع از جمله کلاسیک، ایرانی (سنتی و مدرن) و اسلامی تولید می‌شود تا افراد برای انتخاب طرح پارچه مورد نظر خود دست بازتری داشته باشند.

به دلیل نحوه‌ی شستشوی مخصوصی که برای پارچه مخمل وجود دارد، توصیه می‌شود که به خشکشویی مراجعه شود.

برای مشاوره در زمینه خرید پرده میتوانید از سایت مصفی عامری استفاده کنید .

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

در این مقاله روش های نصب انواع پرده های سقفی و دیواریرا به شما آموزش می دهیم.

اندازه گیری چوب پرده

برای اینکه اندازه دقیق چوب پرده را به دست آورید باید ابتدا عرض پنجره را اندازه گیری کنید و بر حسب آن اندازه چوب پرده را تعیین کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که اندازه چوب پرده نباید دقیقاً با عرض پنجره هم اندازه باشد، بلکه باید میل پرده کمی بزرگتر از قاب پنجره باشد. فاصله چوب پرده از کناره های قاب پنجره در دو طرف باید برابر باشد.

نصب پایه چوب پرده

این مرحله بر حسب مدل پرده به دو روش انجام می شود.

1  نصب چوب پرده بر روی دیوار

2  نصب چوب پرده بر روی سقف

پس از اینکه محل قرارگیری میل پرده مشخص شد، محل پایه ها و پیچ های براکت را علامت بزنید. سپس محل علامتگذاری را با مته سوراخ و رول پلاک را در آن قرار دهید و پس از آن براکت ها را به دیوار بچسبانید و پیچ ها را از دو طرف سوراخ براکت ها از داخل پایه رد کنید و درون رول پلاک قرار داده و محکم ببندید.

نصب چوب پرده

پس از اینکه پایه های چوب پرده نصب شد، حال باید چوب پرده را نصب کنید. هنگام نصب میل پرده دقت کنید که چوب پرده را طوری نصب کنید که فاصله زیادی از درب یا پنجره نداشته باشد و کاملاً تراز باشد تا پرده از یک طرف کوتاهتر و بلندتر نباشد.

نصب پرده روی چوب پرده

پس از طی کردن مراحل بالا باید پرده را توسط قرقره هایی به میل پرده متصل کنید. پرده توسط قرقره ها و نخی که درون ریل قرار می گیرد جابجا می شود. برای اینکه پرده از ریل خارج نشود بهتر است درپوش ریل ها را در دو طرف قرار دهید. همچنین با توجه به اینکه می خواهید پرده باز یا بسته شود، باید یک طرف یا دو طرف نخ پرده را به درپوش گره بزنید.

نکته: اگر پرده دو لایه است، ابتدا باید آستر پرده که در زیر قرار می گیرد را نصب کنید و پس از آن پرده رویی را نصب کنید که معمولاً برای پرده های دولایه از تور و حریر و گیپور استفاده می شود.

آموزش نصب مدل های مختلف پرده

ریل پرده ساده

از آنجا که ریل پرده محل قرارگیری پرده را تعیین می کند، نقش مهمی در نصب پرده دارد. اینکه ریل پرده در کجا نصب شود، بسته به نوع و مدل پنجره و همچنین مدل پرده و ارتفاع آن تا سقف بستگی دارد. برای اینکه ریل پرده در محل استاندارد نصب شود باید محلی را انتخاب کنید که بین قسمت بالای پنجره و سقف قرار بگیرد. در صورتی که می خواهید پرده بلندتر به نظر برسد باید از ریل مخفی استفاده کرده و آن را نزدیک به سقف نصب کنید.

ریل اتوماتیک

این ریل بر روی ریل ساده نصب می شود و نحوه نصب آن بر حسب مدل پرده تعیین می شود. مثلاً اگر می خواهید پرده از وسط باز شود باید ابتدا چوب پرده را به اندازه دلخواه ببرید، یک طرف چوب پرده را قرقره پیچ کنید و نصف گیره های پرده را وارد آن کنید. بهتر است دو عدد گیره روی هم آور وارد میل پرده کنید و بقیه گیره ها را داخل آن قرار دهید و دو قرقره را به سر چوب پرده پیچ کنید.

برای مدل پرده هایی که از یک طرف باز می شوند، تمام مراحل مانند بالا تکرار می شود، اما دیگر نیازی به هم آور نیست و همه گیره ها درون میل پرده قرار می گیرند. اگر می خواهید چین پرده زیاد نباشد می توانید از گیره های کمتری استفاده کنید که به راحت حرکت کردن پرده نیز کمک می کند و هنگام جمع شدن نیز فضای کمتری را اشغال می کند. همچنین برای اینکه پرده در سمت راست پنجره جمع شود باید پایه دو قرقره در سمت راست میل پرده قرار گیرد و اگر در سمت چپ جمع شود، پایه ها در سمت چپ قرار می گیرند.

ریل گریبر

برای نصب این ریل، تمامی مراحل مانند نصب ریل ساده انجام می شود. پرده ای که با ریل گریبر نصب می شود توسط قلاب و یا حلقه از چوب پرده آویزان می شود. بست ها را در دو طرف ریل نصب کنید و سپس پرده را وارد میله کرده و روی ریل قرار دهید.

نصب پرده زبرا

قبل از اینکه اقدام به خرید پرده کنید، ابتدا مشخص کنید که می خواهید پرده را روی دیوار نصب کنید و یا اینکه از سقف آویزان کنید. لوازم مورد نیاز برای نصب پرده پیچ گوشتی، متر و دریل هستند که اگر پرده زبرا سقفی باشد به پایه سقفی هم نیاز دارید که باید هنگام خرید پرده آن را تهیه کنید. البته معمولاً در بسته بندی لوازم موجود هست.

طریقه نصب پرده زبرا سقفی

برای این کار باید ابتدا محل قرار گیری پرده بر روی سقف را به طور دقیق مشخص و علامتگذاری کنید و پایه ها را به سقف نصب کنید. پس از آن پرده را توسط شیارهایی که در پشت قاب آن قرار دارد داخل پایه سقفی قرار داده و قسمت جلو پرده را به بالا فشار داده و محکم کنید.

نحوه نصب پرده زبرا دیواری

مانند زبرا سقفی است و باید ابتدا محل قرار گیری ریل مشخص و پایه ها نصب شوند، فقط با این تفاوت که این بار مراحل نصب بر روی دیوار انجام می شود. اگر عرض پنجره بیشتر از 3 متر باشد، باید از سه بست استفاده کنید. برای شستشوی پرده نیز می توانید به آسانی پرده را از بست ها جدا کرده و بشویید. برای اینکه پرده چروک نشود می توانید پرده را صاف روی زمین پهن کنید.

نصب پرده پانچ

برای نصب پرده پانچ نیز مانند پرده زبرا به پیچ گوشتی، مته و رول پلاک نیاز است. ابتدا برای اینکه پرده پانچ زیباتر و بلندتر دیده شود باید تقریباً 10 سانت بالاتر از پنجره را علامت گذاری کنید و محل علامت گذاری را با مته سوراخ کنید. دقت کنید که از یک مته مناسب با پیچ و رول پلاک استفاده کنید. پایه ها را روی قسمت سوراخ شده قرار دهید و با رول پلاک پیچ کنید.

اکنون می توانید حلقه های پرده پانچ را از میله عبور داده و میل پرده را بر روی پایه ها قرار داده و محکم کنید. پرده پانچ مانند سایر پرده ها نیازی به گیره ندارد و به راحتی توسط حلقه هایی که داخل آن تعبیه شده از میله رد می شود.

برای مشاوره در زمینه فروش پرده میتوانید از سایت مصفی عامری استفاده کنید .



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

پرده در چیدمان خانه های ایرانی نقش پررنگی دارد. پرده ها می توانند جلوه هایی از رنگ و زیبایی را در خانه شما به نمایش بگذارند و چیدمان آن را تحت تاثیر قرار دهند.

 

شاید نیازی نباشد برای انتخاب، خرید و نصب پرده های منزلتان متحمل هزینه گزافی شوید؛ کافی است به این نکات توجه کنید.

 

10  نکته که در انتخاب و نصب پرده دلخواهتان به شما کمک می کند:

1 در زمان تهیه پرده مطمئن شوید متراژ مناسبی انتخاب می کنید.

طول پرده ها برای ایجاد چین های مطلوب حدود دو و نیم برابر طول پنجره است.

 

2 اگر اتاق نورانی و روشن می خواهید از پرده های حریری و شیشه ای استفاده کنید.

3 هرگز نگران بزرگی پنجره ها نباشید.
چنین مسئله ای مثل "زیادی زیبا بودن" است! اگر نمی خواهید یک فضا را پوشیده از پرده کنید، تنها کافی است از پارچه ای استفاده کنید که با رنگ دیوارها همخوان باشد و تضاد چندانی با آن ایجاد نکند.

 

4 مطمئن شوید که پرده ها با سایر مبلمان همخوانی دارد.
هر اتاق دارای 4 عنصر اصلی است: سقف، دیوار، کف و مبلمان. اما برای دکور کردن بهتر است که تاکید تنها بر یکی از این موارد باشد و سایر عناصر به عنوان تقویت کننده عمل کند. بنابراین اگر انتخاب شما پرده ای با پاچه پلنگی است، از مبل هایی ساده تر استفاده کنید.

 

5 انتخاب میان پرده مدل رومی و یا کرکره چوبی به میزان نور مورد نیاز و فضای خصوصی مورد نیاز شما بستگی دارد.

با وجود شباهتی که میان این دو پرده است، کرکره چوبی در تنظیم نور مورد نیاز و مطلوب بسیار کارا تر است.

 

6 پرده پارچه ای و کرکره می تواند در کنار هم مورد استفاده قرار گیرد.
این دو نوع پرده کاملا متفاوت به نظر می رسد. اینکه کدام را انتخاب می کنید به سلیقه شما و کاربردی که مد نظرتان است بستگی دارد. اما جالب اینجاست که برای استفاده از این دو پرده در کنار هم هیچ ممانعتی وجود ندارد.

 

7  برای اتاق خواب ها، از پرده های شِید و تاریک کننده استفاده کنید.
این نوع پرده ها ضخامت بیشتری دارند و می تواند اتاق را کاملا تاریک کرده و فضایی مطلوب برای خواب و استراحت شما فراهم کند.

 

8 بلندای پرده، کاملا بستگی به سلیقه شخصی شما دارد.
پرده بلند می تواند کاملا مماس بر زمین باشد و یا روی زمین کشیده شود. همچنین پرده می تواند تنها فضای پنجره را پوشش دهد و یا سطحی از دیوار را نیز بپوشاند.

 

9 برای حاشیه پنجره و یا چوب پرده، 2 و نیم سانت عرض کافی و شیک است.
این اندازه، پنجره خانه را کلاسیک و شیک می کند.

 

10 همیشه پرده را تا جایی که ممکن است نزدیک به سقف نصب کنید.


قاعدتا برای دسترسی به پرده (در بالای آن) تنها به دو سانتی متر فضا احتیاج دارید. با نصب پرده در ارتفاع بالا، دیوار را کشیده تر نشان می دهید و به ابهت پرده و اتاق می افزایید.

برای خرید و سفارش پرده میتوانید به پرده سرا مصطفی عامری مراجعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

قبل از خرید یک پرده به چه نکاتی توجه کنیم؟

باید قبل از خرید این وسیله به نکات مهمی توجه کرده تا خرید مناسب و مطلوبی را انجام دهید. باید در مورد رنگ و نیز طرح پارچه به خوبی فکر کرده و سپس به یک پارچه فروشی مراجعه کنید. اگر به خوبی انتخاب شوند موجب تاثیرات زیادی بر روی دکوراسیون داخلی اتاق شما داشته و افراد زیادی را به سوی خود جلب می کند. پارچه هایی که قصد خریداری آن ها را دارید باید اندازه ای دو برابر پنجره بوده که حتی در بسیاری از مواقع به صورت جمع نگهداری می شوند.

همچنین با انتخاب اندازه بزرگ باعث شیک و زیبا به نظر رسیدن آن ها می شوید. پارچه های از نوع کتان نور را از خود عبور داده و برای گرم تر شدن فضای اتاق در زمستان و نیز سرد تر شدن فضای اتاق در تابستان مزیت مثبت فراوانی دارند. اگر از جنس ابریشم استفاده می کنید، باید از میله های ظریف تر استفاده کنید.

نوع پارچه ای و آلومینیومی به چه صورت انتخاب می شود؟

یکی از انواع آن ها پارچه ای بوده که طیف بسیار گسترده ای را در بر می گیرند. مواردی مانند حریر های نازک، تورهای ظریف، پارچه های مخملی ضخیم و غیره شامل این نوع می شوند. نوع ضخیم مخملی نیز جزو پارچه ای محسوب شده و برای اتاق پذیرایی مناسب هستند. به دلیل دوام بسیار بالایی که دارند، از آن ها استفاده های زیادی می گردد.

 اگر روحیه هنری دارید می توان از نگ های بسیار شاد و روشن برای شادابی محیط خود بهره گرفت. اگر هم روحیه شما شاعرانه است از رنگ های سرد و تیره مثل قهوه ای کدر استفاده کرده تا به این صورت دکوراسیون منزل خود را شکل دهید. نوع آلومینیومی نیز بیشتر در کرکره ها دیده شده و از تنوع رنگ بسیار بالایی برخوردار هستند. از آن ها بیشتر برای سالن های رو به حیاط بهره گرفته می شود زیرا نور آفتاب موجود رنگ آن ها را به هیچ وجه از بین نمی برد.

چه زمانی مناسب برای نصب آن ها است؟

این سوالی بوده که بسیاری از خانواده ها از خود می پرسند و در برخی اوقات حتی جوابی ندارند. اگر به تازگی به خانه جدیدی نقل مکان کرده اید، آخرین چیز نصب کردن آن ها بوده که باید در نصب کردن دقت زیادی به خرج دهید. شستشوی آن ها نیز به مانند نصب کردن آن ها بوده و فرآیند بسیار زمان بر است که باید به این نکته دقت زیادی را انجام دهید.

 تا رنگ دیوارها نیز به طور کامل خشک نشده از نصب کردن آن ها جلوگیری کرده زیرا باعث ایجاد مشکل در هنگام کار می شوند. در نصب کردن پارچه ها در آشپزخانه دقت کنید تا پایین پنجره نروند، زیرا موجب کثیفی آن ها با چربی می گردند.

رنگ و جنس پارچه را به چه صورت انتخاب کنیم؟

برای اینکه رنگ آن ها را انتخاب کنید باید کاملا از قبل مشخص کنید که رنگ باید با دکوراسیون منزل هماهنگ شود یا اینکه با رنگ خانه متضاد گردد. در صورت که باید با رنگ دکوراسیون منزل یکسان شود، باید آن را اندکی از پر رنگ تر از رنگ کنونی خانه خود انتخاب کنید. برای مثال اگر رنگ خانه بنفش است باید از رنگ یاسی استفاده شده تا کاملا با منزل شما هماهنگ شود.

جنس پرده به این مورد بستگی داشته که برای کدام یک از بخش های منزل آن را می خواهید. اگر قصد استفاده از آن ها را در اتاق پذیرایی را دارید باید از یک حالت بسیار رسمی استفاده کنید. در این اتاق به صورت مهمان های زیادی رفت آمد داشته و جشن های مختلفی نیز برگزار می شود. باید از جنس هایی مانند ابریشم و مخمل استفاده کنید تا حالت آن رسمی شود. همچنین برای اتاق خواب و در آشپزخانه از پارچه های با جنس حریر یا کتان باید بهره گرفته شده تا بتوان به خوبی از آن ها استفاده کرد.

شما میتوانید برای مشاوره در رابطه با خرید یا فروش پرده به سایت مصطفی عامری مراجعه کنید .



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

در این مقاله قصد داریم به برخی از این سوالات ، نکات و ابهامات در زمینه خرید پرده پاسخ داده تا شما با خیال راحت محصول مورد نظر خود را انتخاب و در منزل نصب کنید :

1 -ارزیابی و پیدا کردن نیازهای اولیه خود

قبل از اینکه بخواهید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید باید بدانید دوست دارید این پرده چه کارهایی برای شما انجام دهد ، این قضیه می تواند به شما کمک کند برخی از گزینه های مد نظر خود را حذف کنید و انتخاب راحت تری داشته باشید . می توانید این موارد را لیست کنید به طور مثال ممکن است ترجیح شما بیشتر حفظ حریم خصوصی باشد تا کنترل و تنظیم نور ورودی ، در این حالت شما نیاز به پرده هایی با پارچه های ضخیم تر دارید تا پارچه های حریر و تور مانند . به عنوان یکی دیگر از نکات فرض می گیریم هدف شما از خرید پرده عدم عبور یا به اصطلاح بلاک کردن نور باشه در این صورت لیست شما شامل پرده هایی با پارچه های بلک اوت خواهد شد .

اولویت ها و نکات خرید پرده ممکن است از یک اتاق به اتاق دیگر تغییر کند . اکنون می توانید یک قلم و کاغذ بردارید و به همراه خانواده خصوصیاتی که از یک پرده میخواهید یادداشت کنید تا انتخاب راحت تر داشته باشید .

2 -عملکرد و کارایی پرده

عملکرد و کارایی یک جنبه مهم و اساسی در انتخاب پرده به خصوص پرده های مدرن می باشد . شما میخواهید مطمئن شوید که پرده های شما آسان و روان کار می کند و باز و بسته می شود . هنگام خرید پرده های مدرن اکثرا با مواردی مواجه می شویم که با زنجیر و طناب کنترل و باز و بسته می شود ، اما شما میتوانید این قضیه را تغییر دهید . فرض کنید شما در منزل کودک خردسال و یا حیوان خانگی دارید و ممکن است طناب و زنجیر این پرده ها برای آنها خطر آفرین باشد به عنوان مثال می توانید از پرده های زبرا برقی و ریموت دار بهره ببرید و یا حتی منزل شما دارای سیستم هوشمند می باشد ، شما می توانید پرده هایی انتخاب کنید که با این سیستم هماهنگی داشته باشد .

3 - حس و سبک مورد نظر شما

کاملا مشخص است که از پرده فقط برای عملکرد و براوردن نیاز استفاده نمی شود . پرده ها فرصت مناسبی برای شما بوجود می آوردند تا بطور کلی جلوه و زیبایی اتاق و خانه خود را بهبود ببخشید . بنابراین خرید پرده ای که دوستش دارید و داشتن پنجره ای زیبا چه برای خود و چه برای پذیرایی از مهمان ها می تواند در کنار سایر لوازم از اهمیت زیادی برخوردار باشد .

برای خرید پرده می توانید از رنگ هایی استفاده کنید که با رنگ دیوارها مطابقت داشته باشند یا به طور کل متضاد باشند . از نظر رنگ هم می توانید سراغ رنگی با انرژی بیشتر بروید که تمرکز روی آن باشد یا رنگی خنثی که به عنوان مکمل سایر لوازمتون به حساب بیاید .

4 - نوع پنجره های شما

نوع و مدل پنجره شما نیز در تعیین نوع پرده ای که میخواهید بخرید و انتخاب کنید بسیار تاثیرگذار است . شما در این مورد نیز باید نکات را در نظر بگیرید و برای خرید پرده از بین پرده های پارچه ای ، پرده های زبرا و شید و انواع کرکره و لوردراپه یکی را انتخاب کنید . به عنوان مثال برای پرده هایی که ارتفاع بلندی دارد و یا در پذیرایی هستند می توانید از پرده های پارچه ای و پرده های پانچ استفاده کنید و یا برای اتاق خواب و پنجره هایی که ارتفاع کوتاه تری دارند پرده های زبرا بهترین گزینه هستند و یا در ادارات برای پرده هایی که بین پارتیشن قرار می گیرند می توانید از پرده های ولومی استفاده کنید و غیره .

5 - انتخاب جنس و متریال مناسب

انتخاب جنس پارچه از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که بسته به شرایط و مکانتون بعضی اجناس را باید و بعضی دیگر را نباید بخرید . به عنوان مثال اگر برای خرید پرده حمام و یا مکانی که رطوبت دارد نمیتوانید از نوع پارچه ای استفاده کنید و باید متریال هایی بکار ببرید که داخل آن PVC داشته باشد مانند پرده شید سولیت . اگر میخواهید دکور کلاسیک داشته باشید پرده های کرکره چوبی گزینه خوبی است اما اگر پنجره شما بزرگ باشد استفاده از کرکره چوبی آن را بیش از اندازه سنگین می کند و بالا و پایین کردنش دشوار می شود ، به همین دلیل شما باید از گزینه های دیگری استفاده کنید.

خرید پرده در تهران

برای خرید پرده در تهران شما میتوانید از طریق سایت مصطفی عامری نیز اقدام کنید .

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

نکات خرید جک پارکینگ

برای تهیه جک پارکینگ ابتدا باید شرایطی مانند وزن و ابعاد درب و تعداد تردد روزانه را درنظر گرفت و با توجه به این موارد جک مناسب را انتخاب کرد. همچنین اطلاع از ویژگی های هر کدام از محصولات، شما را در انتخاب بهتر جک درب پارکینگ کمک می کند. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

۱ـ تعداد تردد روزانه

هرچه میزان تردد در ساختمان‌ها زیاد باشد می بایست از جک درب پارکینگ بهتر و قویتری استفاده نمود. ساختمانی با حداکثر ۲۰ یا ۳۰ واحد تردد خودرو  می‌تواند از درب های اتوماتیک الکترومکانیک استفاده کند، اما برای مجتمع های مسکونی یا تجاری با تردد بسیار بالا سیستم های هیدرولیکی پیشنهاد می‌شوند.

در نوع انتخاب جک پارکینگی باید به موضوعات دیگری مثل عرض درب نیز توجه داشت که اگر بالاتر از حد استاندارد بود (دو متر) از جک‌هایی با عرض بلندتر استفاده کرد.

۲ـ وزن درب

برای انتخاب جک پارکینگی باید وزن هر لنگه درب را به صورت حدودی بدانیم، زیرا جک های پارکینگی برای وزن های مختلف ساخته ‌شده‌اند و اگر این مورد رعایت نشود طول عمر جک پارکینگی کاهش می یابد.

با مشخص بودن وزن درب می‌توان از هزینه‌های اضافی جلوگیری کرده و جکی مناسب با وزن درب تهیه کرد. هرچقدر وزن درب سبک تر باشد می‌توان از جک های ارزان تر استفاده کرد. برای درب های سبک انتخاب تولیدات داخل کاملا مقرون به صرفه می‌باشد.

۳ـ عرض درب

استاندارد درب های ساخته شده برای هر لنگه معمولا ۱.۸ متر می‌باشد که در این مقدار تمام جک ها قابلیت کارکرد مناسب دارند؛ اما اگر عرض درب بیشتر از مورد استاندارد باشد باید از جک های با شفت بلند تر استفاده کرد. در مشخصات تمام جک های درب پارکینگ این مقادیر ذکر شده است تا کاربر انتخاب درستی انجام دهد.

برای درب‌های تا ۱.۸ متر از کورس ۴۰۰ و برای عرض های بیشتر از کورسهای ۵۰۰ و ۶۰۰ ویا حتی بیشتر استفاده می‌شود که در واقع هرچه عرض درب پارکینگ بیشتر باشد باید از جک با طول بازو بیشتر استفاده شود زیرا گشتاور بیشتری ایجاد می‌شود و نیروی جک ها برای بازو بسته کردن درب ها بیشتر می‌شود و در نتیجه طول عمر جک ها بیشتر می‌شود.

۴ـ نصب قفل برقی روی درب

اکثر جک های پارکینگی طوری طراحی شده‌اند که در هنگامی که درب بسته می‌شود، گیربکس آنها قفل می‌گردد و با فشار از بیرون درب باز نمی‌شود. ولی اگر دو نفر به‌صورت همزمان با فشار خیلی زیاد از بیرون به درب نیرو وارد کنند و یا خودرویی در هنگام سروته کردن در کوچه با درب پارکینگ شما برخورد کند این احتمال وجود دارد که شفت جک کج شود و بین درب باز شود.

جهت جلوگیری از کج شدن شفت جک پارکینگ و همچنین بالا بردن امنیت و جلوگیری از ورود افراد ناشناس به پارکینگ اکیداً توصیه می‌شود که به همراه جک درب پارکینگ از قفل برقی استفاده شود.

۵ـ ریموت کنترل

اگر تعداد ریموت‌های مورد نیاز شما زیاد است نیازی نیست هنگام خرید جک‌های درب پارکینگ خارجی به همان مقدار ریموت فابریک خریداری کنید چون ریموت‌های فابریک جک‌ها قیمت بالایی دارند.

با نصب یک رسیور رله به مدار فرمان جک در می‌توانید به تعداد دلخواه ریموت ارزان قیمت کد دهی کنید. بهتر است در صورت نصب رسیور رله، از نوع هاپینگ ان که غیر قابل کپی می‌باشد استفاده کنید تا امنیت را بالا ببرید.

۶ـ نصب مناسب

اهمیت کیفیت نصب نباید فراموش شود، متاسفانه مشتریان به کیفیت جک در اهمیت می‌دهند اما به کیفیت نصب جک اهمیتی نمی‌دهند و این باعث می‌شود تا بعد از نصب با مشکلات زیادی روبرو شوند که باعث اذیت مشتریان و کاهش عمر جک ها می‌شود؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که نصاب ماهرو باتجربه باشد و در کار دقت داشته باشد.

جک پارکینگ الکترومکانیک

این نوع جک ها در مجمتع های مسکونی و اداری با تعداد واحد های کمتر از ۵۰ واحد بسیار پراستفاده می‌باشند. با توجه به درخواست زیاد برای این نوع جک ها شرکت‌های داخلی نیز اقدام به تولید این‌گونه جک ها می‌کنند تا در این زمینه رقیبی برای سایر برندهای مطرح خارجی باشند.

این جک پارکینگی به وسیله چرخ‌دنده و گیربکس صورت می‌گیرد و به طور واضح مکانیزم عملکرد این محصولات بر اساس مکانیک و برق می‌باشد

جک پارکینگ هیدرولیکی

جک های هیدرولیکی عموما به منظور استفاده در مجتمع های مسکونی و اداری پر تردد استفاده می‌شوند. این نوع جک های هیدرولیکی از فشار روغن برای باز و بسته نمودن درب های پارکینگ استفاده می‌کنند.

ازلحاظ ظاهری جک های هیدرولیکی تفاوت چندانی با مدل‌های الکترومکانیکی ندارند اما قیمت این نوع جک‌های درب اتوماتیک پارکینگ بسیار بالاتر از مدل‌های الکترومکانیکی می‌باشد. در درب های هیدرولیکی برای امنیت بیشتر و جفت شدن لنگه ها بر روی هم از قفل برقی استفاده می‌شود.

و در آخر برای خرید یا فروش جک پارکینگ میتوانید از افراد متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید .

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

مراحل چک کردن مرحله به مرحله و تعمیر جک درب پارکینگ

 

1. چراغ ریموت چک شود (در صورت خرابی ریموت درب اتوماتیک چراغ آن کمرنگ تر از همیشه خواهد شد شاید هم خاموش شود). در این صورت یا ریموت معیوب شده یا این که به مرور زمان باطری آن تمام شده و نیاز به تعویض دارد.

2. وقتی ریموت را چک کردید و سالم بود باید گوش خود را به دستگاه مرکزی نزدیک کرده و وقتی دکمه ای از ریموت را لمس می کنید صدای رله دستگاه مرکزی شنیده شود و این عمل نشان می دهد هم ریموت فرمان صادر و هم فیوز سالم هستند و دستگاه مرکزی آن را اجرا کرده پس آن هم سالم است. اما اگر صدای از دستگاه مرکزی شنیده نشد یا باید اول فیوز را چک کنیم که اگر آن هم سالم بود ایراد از برد مدار یا سیم های ورودی به آن می باشد که نیاز به کارشناسی دقیق تعمیر کار دارد.

جک بازویی درب اتوماتیک

3. حالا اگر ایراد از جک های بازویی باشد درب نه باز می شود نه بسته می شود اما اگر از چشمی ها باشد درب باز می شود اما هنگام بسته شدن عمل نخواهد کرد پس اگر درب باز هم نشد (هر دولنگه) مشکل از داخل جک بازویی می باشد. اگر حالتی پیش آمد که متوجه شدید جک درب خراب می باشد یا باید آن را تعمیر کنید یا تعویض.

چشمی یا فتوسل

4. تمام مراحل بالا چک شده و از بدون ایراد بودن آنها که مطمئن شدید و درب اتوماتیک باز می شد اما هنگام بسته شدن عمل نمی کرد ایراد باید از چشمی ها باشد که ارتباط آن ها قطع شده و نمی گذارد درب بسته شود. در مواقعی که ایراد از چشمی ها باشد باید ابتدا از ساف بودن هردو و تراز بودن آنها اطمینان حاصل کنید بعد از تمیز بودن چشمی زیرا هر مانعی که سد راه رسیدن مادون قرمز به گیرنده شود اخلال ایجاد می کند, در بعضی موارد هم امکان دارد چشمی درب اتوماتیک در مکانی قرار گرفته باشد که نور خورشید به آن می تابد و چون نور خورشید اشعه مادون تولید می کند این هم می تواند در کار چشمی ها خلل ایجاد کند (این مشکل بیشتر در تابستان که نور خورشید شدیدتر است اتفاق می افتد) که با گذاشتن سایبان برای چشمی ها مشکل مرتفع می شود اما اگر با این موارد هم مشکل حل نشود چشمی شما دچار مشکلی شده که یا نیاز به تعمیر برد یا تعویض دارد.

 

 چشمی ایمنی

خرابی چشمی جک پارکینگ یا موتورهای ریلی و حتی کرکره برقی میتواند یکسان باشد. بهترین راه تعمیر خرابی چشمی این است که دست خود را از جلو چشمی بالا و پایین کنید تا مسیر دید آن را قطع و وصل نمایید، اگر صدای تیک تیک مربوط به قطع و وصل شدن راه چشمی شنیده نشود مشکل از چشمی جک پارکینگ می باشد و باید تعمیر شود

قطع شدن سیم: گاهی اوقات به علت هرز بودن پیچ سوکت یا شکسته شدن سیم ممکن است چشمی کار نکند. در این حالت می بایست چشمی باز شود و اگر قطع شدن سیم از داخل چشمی باشد آن را دوباره وصل کرد.

 

کثیف شدن چشمی: علت بعدی می تواند به کثیف شدن درب و لنز چشمی مرتبط باشد. به این صورت که ممکن است درب باز شود و بسته نشود و یا گاهی درب به خوبی عمل کند و چند لحظه بعد در بسته نشود. برای رفع این مشکل می توان درب رویی چشمی را جدا کرد و با آب گرم و حتی مواد شوینده آن را کاملا شست و سپس کامل خشک کرد و دوباره سر جای خود نصب نمود.

نفوذ آب: علت اصلی اکثر خرابی ها نفوذ آب درون چشمی می باشد که به علت عدم آب بندی مناسب و یا کیفیت پایین چشمی درب اتوماتیک اتفاق بیفتد. در این حالت به مدار چشمی ها آسیب جدی رسیده و چشمی جک پارکینگی قابل تعمیر نمی باشد و می بایست تعویض گردد.

شکسته شدن چشمی: در بسیاری از مواقع با شکسته شدن چشمی جک پارکینگی درب از کار می افتد. شکستن در این حالت نیز باید چشمی کاملا عوض شود.

بسیار اتفاق افتاده که پس از باز کردن جک درب پارکینگ وقتی ریموت را برای بسته شدن درب میزنیم ریموت عمل نکرده و درب پارکینگ باز می ماند. اولین تستی که می بایست انجام دهیم این است که از وصل بودن برق ساختمان مطمئن شویم. شاید همان موقع برق کلی ساختمان قطع شده باشد. دومین تست باید از ریموت باشد. با حداقل دو ریموت برای بسته شدن درب پارکینگ تلاش کنید اگر باز هم عمل بسته شدن درب انجام نشد متهم اصلی چشمی جک پارکینگ است که میبایست علت خرابی آن را متوجه شد که در ادامه به آن می پردازیم.

وقتی که چشمی درب پارکینگ به هر دلیلی خراب شده و قابل استفاده نباشد باید آن را تعویض کرد حال می توان از نمونه فابریکی است استفاده کرد که به راحتی قابل تغییر می باشد. این کار نیاز به تخصص خاصی ندارد و سیم ها دقیقا سر جای خوشان وصل می شود.در هر حال اگر نتوانستید مشکل را حل کنید برای تعمیر جک پارکینگ از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید .



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

ساخت کلید یدکی در شمال

بسیاری از افراد میبایست یک یا چند کلید یدکی از روی کلید اصلی بسازند تا در صورت گم شدن کلید اصلی بتوانند از آن استفاده کنند. ساخت کلید های یدکی دارای تعرفه ای است که به شما پیشنهاد می کنیم برای ساخت آن به سراغ کلید سازهای ماهر بروید. زیرا مراجعه شما به کلید سازهای تازه وارد و افرادی که تجربه و مهارت کافی ندارند می توانند شما را درگیر مشکلاتی اعم از گیر کردن کلید در قفل یا شکستن آن در هنگام باز و بسته کردن قفل کند.

باز کردن درب بسته

اگر کلید اصلی را گم کرده اید یا آن را جا گذاشته اید و کلید یدکی هم در اختیار ندارید پس قطعا در این هنگام نیاز دارید که از کلید ساز کمک بخواهید و درب بسته را برای شما باز کند. اغلب کلید سازها نیز به صورت سیار کار می کنند و اگر شما با آن ها تماس بگیرید قطعا در سریع ترین زمان ممکن در محل حاضر می شوند و مشکل شما را حل می کنند. باز کردن درب بسته نیز یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت کلید سازی است.

 کلید سازی در شمال

کلید سازی سیار نیز مثل بقیه سرویس های سیار , موجود است . بنابراین شما در هر موقعیتی که احتیاج به قفل و کلید ساز داشته باشید , میتوانید به صورت اینترنتی آن را پیدا کنید و برای هر محله ای مثل کلید سازی در شمال سفارش دهید . این مساله سرعت کار را نیز برای مشتری و نیز برای کلید ساز بالا می‌برد . قیمت کلید سازی آنلاین یا سیار نیز به عواملی که در ابتدا نام برده شد وابسته است . نکته لازم به ذکر این است که ارزش کلید سازی سالانه به وسیله ارزش اتحادیه دکمه سازی اعلام می شود و کلید سازان موظفند که طبق آن کار نمایند . شما می‌توانید در فرآیند پیدا کردن قفل و کلید سازی آنلاین , از حدود نرخ‌گذاری ها باخبر شده و قیمت ارزان تر و کلید ساز نزدیکتر به محلتان را انتخاب نمایید .
یکی دیگر از مواردی که در هنگام مراجعه به کلید سازی بایستی به آن توجه نمایید , امنیت است . کلید ساز می بایست امین مشتریانش باشد و بتوان به وی اعتماد کرد . داشتن جواز و پروانه قانونی برای فعالیت حیاتی است . کلید سازی مهارتی است که نیاز به یادگرفتن دارد , به این ترتیب هر کسی نمی تواند بدون تجربه و مهارت شروع به انجام این کار کند زیرا در مدت زمان کوتاهی نه تنها مشتریان خود را از دست می دهد بلکه اعتبار او نیز زیر سوال می رود.

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

انواع جک پالت و کاربردهای آن

جک پالت وسیله ای کاربردی برای حمل و جابه جایی انواع بار در محیط هایی کوچک مانند فروشگاه ها، انبارها، داروخانه ها و در محیط هایی بزرگ مانند کارخانه ها و کارگاه ها که در حالت های مختلف و متناسب با نوع کاربری خاص آن ها طراحی و تولید می شوند. 

با جک پالت ها میتوان انواع کالاها را بدون نیاز به وسیله و ابزار خاصی بسیار سریع و به راحتی حمل و نقل کرد این وسیله کاربردی بسیار سریع قابل استفاده است و نیاز به آماده سازی و آموزش خاصی ندارد از این رو استفاده از این ابزار در کارخانه ها و فروشگاه ها به نیازی اساسی تبدیل شده و رو به گسترش می باشد. بر روی جک پالت ها میتوان یک پالت قرار داد که به وسیله این پالت میتوان انواع کالاها چه بسته بندی شده و چه باز را به راحتی حمل و جابه جا کرد.

نحوه کار جک پالت

جابه جایی و بالا بردن جک‌پالت توسط یک اهرم یا دسته می باشد در قسمت بالای این اهرم دستگیره کوچکی قرار داده شده که مخصوص خارج کردن روغن هیدرولیک از پمپ می باشد که این امر موجب پایین آمدن شاخک های دستگاه می شود. چرخهای جلو که در زیر و انتهای شاخکها قرارگرفته اند، از طریق محور انتقال به سیلندر جک مرتبط هستند.

درلحظه ای که جک هیدرولیک از طریق بالا و پایین کردن اهرم مخصوص بالا می رود، این ارتباط باعث فشار چرخها رو به پایین شده و درنهایت باعث حرکت عمودی و رو به بالای شاخکهای دستگاه می شود. این عمل تا زمانی که بار از روی زمین بلند شود ادامه دارد. با قرار دادن جک‌پالت زیر پالت، کالا یا بار مورد نظر را تا ارتفاع کافی بالا برده و به مکان مورد نظر انتقال داده می شود. غالبا از جک‌پالت برای انتقال و جابجایی پالتها از درون تریلر و در مکانهای مختلف مخصوصا زمانی که لیفتراک موجود نیست استفاده می شود.

انواع جک پالت

۱) جک پالت دستی:

وسیله ای که با نیروی دست کار میکند. دارای جک هیدرولیک و در ظرفیت های مختلف از ۲ تن تا ۵ تن و با شاخک های متنوع از ۸۰ cm تا ۲۵۰ cm مورد استفاده قرار می گیرد. جک‌پالت های دستی به صورت استاندارد دارای حداکثر ارتفاع بالابری ۲۰cm می باشند که در یک مورد خاص تا ۸۰cm  هم پالت را بالا می آورد.

۲) جک پالت رول بر:

جک‌پالت رول بر چیست؟
جک‌پالت رول بر برای حمل بار رولی شکل یا استوانه ای شکل بر روی شاخک ھا مورد استفاده قرار میگیرد. این جک ‌پالت رول بر برای حمل و نقل بارھای افقی مثل رول، غلطک، کلاف سیم، کابل، و غیره طراحی شده ھمچنین با طراحی بھینه سازی شده دسته جک‌پالت، ارگونومی این جک ‌پالت راحتی را ھنگام کار به اپراتور می دھد.

۳) جک پالت باسکول دار (جک پالت توزین) :    

جک‌ پالت ترازودار چیست؟
جک‌ پالت ترازودار یا جک‌پالت توزین دار ( باسکول دار ) برای وزن کشی بار روی شاخک ھا مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع جک ‌پالت ھا در دو نوع جک‌پالت ترازودار با پرینتر و جک ‌پالت ترازودار معمولی است که در نوع پرینتر دار، میتوانید رسید وزن بار را از پرینتر متصل به جک پالت دریافت نمائید. ھمچنین این نوع جک پالت ھا دارای یک صفحه نمایش دیجیتال یا آنالوگ برای نمایش وزن بار روی شاخک جک ‌پالت، می باشند.

۴) جک پالت قیچی:

جک ‌پالت قیچی چیست؟
جک ‌پالت قیچی محصولی بسیار کارآمد با قابلیت ھای گوناگون مانند یک جک ‌پالت معمولی، یک میز کار و یا سکوی مخصوص می باشد. این نوع جک ‌پالت برای مکان ھایی که نیاز به بالا آمدن بار روی شاخک جک پالت به مقدار معین است، مورد استفاده قرار میگیرد و از آن میتوانید به عنوان یک میزکار که حاوی بار قابل جابه جایی است، استفاده نمائید.

۵) جک پالت برقی:

همان طور که از نامش مشخص میباشد نیروی محرکه این نوع جک ‌پالت، برق می باشد و قابلیت حمل نفر(با ایمنی بسیار بالا) را نیز دارد. کاربر با ایستادن در پشت فرمان عمل حمل و جابجایی پالت را به سادگی، در کمترین زمان و حداقل صدا با نیروی برق انجام میدهد. سرعت حمل و جابجایی جک پالت برقی ۶ کیلومتر در ساعت می باشد. نحوه شارژ باتری دستگاه اتصال به برق ۲۲۰V  شهری میباشد که با ۸ ساعت شارژ تا ۱۲ ساعت کارایی مداوم دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

مقدمه ای بر راهنمای خرید لیفتراک

حال که با تعریف لیفتراک آشنا شدیم، باید با انواع آن نیز آشنا شویم. این تولیدات در مدل های مختلفی برای سازگاری با نیاز های متنوع و متغییر صنایع ساخته و طراحی می شوند.

خرید صحیح لیفتراک باید بر اساس هماهنگی بین نیاز شما و مشخصات فنی لیفتراک باشد. این هماهنگی از تیز بینی خریدار از یک سو؛ و مشاوره صحیح مشاوران میسر می شود.

مهمترین اولویت های خرید لیفتراک

هر خریداری باید بداند چه شاخص هایی برای داشتن یک خرید بهینه مهم هستند. راهنمای خرید لیفتراک این آشنایی اولیه را فراهم می کند. مشاوره صحیح نیز رکن دیگری برای انجام این فرآیند دشوار است.

مشاوره صحیح نیز رکن دیگری برای انجام این فرآیند دشوار است.

مهمترین این اولویت ها بر اساس موارد زیر مرتب شده است:

  • تناژ و وزن کاری لیفتراک ها
  • سوخت لیفتراک ها
  • اندازه و ابعاد لیفتراک ها
  • لیفتراک صفر یا لیفتراک کارکرده
  • تامین قطعات و نمایندگی لیفتراک
  • برند لیفتراک
  • الزامات محیطی و...

وزن لیفتراک

در قدم اول افرادی که به تهیه لیفتراک نیاز دارند باید بین باری که باید حمل شود و وزنی که در واقعیت لیفتراک می تواند حمل کند، ارتباط درستی برقرار کند. اگر بار وزن بیشتری از دستگاه داشته باشد؛ اولا انجام کار با دستگاه از نظر فنی منتفی است. دوما خطرات بسیاری از جمله واژگونی بار و دستگاه نیز متصور است.

راهنمای خرید لیفتراک به شما یاد آور می شود که وزن کمتر بار نسبت به دستگاه نیز هزینه های جاری و استهلاک لیفتراک را به دلیل عدم تناسب افزایش می دهد. بار ۳ تن نیاز به تهیه دستگاه لیفتراک ۳ تن دارد. تناژ دستگاه از ۱ تن تا ۴۰ تن تولید و به فروش می رسذ.

سوخت لیفتراک

متقاضیان تهیه دستگاه باید سوخت لیفتراک را نیز در نظر داشته باشند. رایج ترین مدل های سوختی پیش بینی شده برای موتور  لیفتراک شامل دو مدل سوخت فسیلی و سوخت های نوین است. سوخت های فسیلی از موتورهای احتراق داخلی استفاده می نمایند و شامل سوخت گازوئیل، گاز، بنزین و ترکیبی از آن ها می باشند.

لیفتراک های جدیدی نیز با استفاده از نیروهای تجدیدی پذیر مانند الکتریسیته و برق هم طراحی شده اند. این تجهیزات از باتری لیفتراک استفاده می کنند و نیاز دارند تا فرآیند شارژ را توسط شارژر لیفتراک طی نمایند. انواع لیفتراک بر اساس سوخت:

  • لیفتراک برقی
  • لیفتراک دیزلی
  • لیفتراک دوگانه سوز
  • لیفتراک بنزینی
  • لیفتراک گازی

ابعاد لیفتراک

معمولا ابعاد دستگاه لیفتراک شاخص چندان با اهمیتی نیست. اما گاهی به دلیل عدم سنجش فضای حرکتی که محیط ایجاد می کند و تطابق آن با ابعاد لیفتراک و شعاع گردش لیفتراک، مشکلی اساسی ایجاد می شود. این مشکل عدم استفاده از دستگاه است. پس حتما این موضوع را هم در زمان پیش بینی خرید، در نظر داشته باشید.

برند های لیفتراک

شرکت های زیادی از جمله لیفتراک ایرانی و لیفتراک خارجی اقدام به تولید این ماشین آلات می نمایند. برخی از این برند ها عبارت اند از :

لیفتراک سهند - لیفتراک سپاهان - لیفتراک تی ام اس - لیفتراک آریا - لیفتراک هیوندای - لیفتراک کوماتسو - لیفتراک تویوتا - لیفتراک نیسان - لیفتراک تی سی ام - لیفتراک دوو دوسان - لیفتراک هلی - لیفتراک بائولی - لیفتراک زوم لایون - لیفتراک جک

الزامات محیطی

راهنمای خرید لیفتراک یاد آور می شود که شرایط محیط کار نیز گاهی تحمیل کننده مواردی است که باید در خرید لیفتراک لحاظ شود. برای مثال محیط های بسیار سرد نیاز مند استفاده از لیفتراک برقی هستند. یا فضاهای باز که با باد و باران و برف و شرایط سخت در ارتباط هستند هم الزامات خرید لیفتراک دیزلی و دوگانه را ایجاد می کتتد.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiemoeini

نکاتی جذاب درباره اجاره لیفتراک دیزلی

اجاره لیفتراک دیزلی در فعالیت‌هایی نیازمند به ‌سرعت بالا و زمان محدود انجام می‌پذیرد. بدین ترتیب به مدد این ابزارها امور باربرداری را در کوتاه‌ترین زمان و با حداکثر سرعت به انجام می‌رسانند. لیفتراک‌ها ازنظر نوع سوخت مصرفی به برقی، فسیلی و گازی تقسیم می‌شوند. که نمونه‌هایی فسیلی چون بنزینی یا گازوئیلی کارکردی سریع‌تر را ارائه می‌دهند. ولی باید در فضاهای باز و بدون سقف به خدمت گرفته شوند. سهولت استفاده، اتاقک کاربر بزرگ، کارایی قدرتی و پوشش وزن‌های مختلف مانند ۱٫۵، ۲، ۲٫۵ و ۳ کرایه لیفتراک دیزلی را بارونق بالایی روبرو ساخته است.

ازاین‌ رو انتظار می‌رود، همپای جرثقیل‌ها توان حمل بار با اوزان بسیار بالا را داشته باشند. ولی به‌هرحال محدودیت‌هایی همیشه برای لیفتراک‌ها وجود دارد. بدین ترتیب اجاره جرثقیل جایگاه خاص خود را در حمل بارهای حجیم و غول‌آسا داشته است. با این توصیفات لیفتراک‌ها حتی از نوع دیزلی پرقدرتشان توانایی همپایی با جرثقیل‌ها را ندارند.

لیفتراک دیزلی چیست؟

لیفتراک دیزلی همانند نمونه‌های دیگر این ماشین دارای ملحقاتی چون دکل و شاخک است. تنها تفاوت آن نوع موتور و سوخت مصرفی آن است. موتور دیزلی و سوخت گازوئیلی که در این لیفتراک مورداستفاده می‌باشد، به این ماشین قدرتی فراتر از نمونه‌های رایج بخشیده است. بدین ترتیب به اجاره لیفتراک از نوع دیزلی برای بارهای فوق سنگین و ارتفاعات بسیار بالا اقدام می‌کنند. به مدد این ابزار و راندمان سوخت پایین و هزینه‌های جانبی محدود و سطح بهره‌وری عالی این دستگاه، کارفرمایان صرفه اقتصادی بالایی را نصیب خود می‌سازند.

 

اجاره لیفتراک دیزلی در تهران:

در لیفتراک‌هایی با موتور فسیلی به حتم لیفتراک‌های دیزلی با سوخت گازوئیلی ازنظر قدرت یک سرو گردن برتر هستند. نوع خاص احتراق درون موتور قدرت فوق‌العاده زیادی به این ماشین‌ها می‌بخشد. بدین ترتیب حتی توانی بیشتر از نوع بنزینی را از خود ارائه می‌کنند. ازاین‌رو به حتم وظیفه حمل‌ونقل بارهای فوق سنگین را به لیفتراک‌های دیزلی واگذار می‌نمایند. این لیفتراک‌ها توانایی جابه‌جایی بارهایی از ۱٫۵ تن تا ۷ تن رادارند. به همین دلیل در برخی از کارخانه‌های تولید ماشین برای حمل اتومبیل‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. بدین ترتیب اجاره لیفتراک دیزلی در تهران برای اوزان بالا و ارتفاعات زیاد حتماً گزینه‌ای ایدئالی است.

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 ارديبهشت 1401 | نظرات ()